تحقیقات بازاریابی نوین
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
- 
پیشایندها و بازدارندههای رفتاری سواری رایگان در بازاریابی فریمیوم: تحلیل تجربههای کاربران و پیامدهای آن (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2025-02-19)در پژوهش حاضر پیشایندها، پیامدها و بازدارندههای رفتار سواری رایگان در مدلهای بازاریابی فریمیوم بررسی میشود. محققان در این مطالعه از روش تحلیل مضمون استفاده و دادهها را با مصاحبههای نیمهساختاریافته با 16 نفر از استادان ...
 
- 
ارائۀ چارچوبی برای پیادهسازی بازیوارسازی جهت اثربخشی فروش در صنعت آموزش و مشاوره (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2025-02-19)امروزه با توجه به پیشرفتهای فناورانه و افزایش رقابت، جذب مشتری و وفادارسازی آنان در صنایع مختلف ازجمله صنعت آموزش و مشاورۀ کسبوکار (بهعنوان یکی از صنایع آیندهدار و پررقابت) یکی از مهمترین دغدغههای مدیران در ...
 
- 
خوشهبندی محرکهای مؤثر بر رفتار انتخاب کانال مشتریان در بستر خردهفروشی همهکاناله (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2025-02-19)طی ده سال اخیر پژوهشهای گستردهای درحوزۀ محرکهای رفتار انتخاب کانال مشتریان در بستر خردهفروشی همهکاناله انجام شده است. مرور این پژوهشها نشان میدهد که پراکندگی نتایج و تنوع روشهایی که این پژوهشها به کار گرفتهاند، ...
 
- 
تأثیر انگیزۀ مشارکت مشتری بر ارزش ویژۀ مشتری: نقش میانجی اعتماد به برند و فعالیتهای بازاریابی شبکههای اجتماعی (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-11-21)کسب ارزش ویژۀ مشتری با شرکت یکی از مهمترین مؤلفههای رشد و توسعه در کسبوکارهای آنلاین است که رقابت را در این عرصه تشدید کرده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر انگیزۀ مشارکت مشتری بر ارزش ویژۀ مشتری با نقش میانجی اعتماد ...
 
- 
مقایسۀ نقشۀ ذهنی خریداران آنلاین و آفلاین پوشاک با استفاده از تکنیک استعارههای استخراجی زالتمن (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2025-02-19)امروزه توسعۀ فناوری باعث ایجاد رفتارهای جدیدی در مصرفکنندگان شده است که رشد خرید محصولات بهصورت آنلاین تنها یکی این رفتارهاست. در پژوهش حاضر تلاش شده است چرایی رفتار خریداران آنلاین و آفلاین پوشاک با استفاده از تکنیک ...
 
- 
نقض مقررات قانونی تبلیغات و بازاریابی در بستهبندی محصولات غذایی کودکان (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-11-21)تبلیغات گستردۀ اسنکهای شور با رسانههای مختلفی نظیر بستهبندی از عوامل نگرانکنندۀ افزایش چاقی و بروز بیماریهای مرتبط با آن در کودکان ایران است. پژوهش حاضر بهدنبال بررسی وضعیت سلامت اسنکهای شور در ایران، بررسی نوع و ...
 
- 
سنخشناسی علمی / ذهنی عملکرد بازاریابی استارتاپهای حوزۀ فینتک با کاربست روش ذهنشناختی کیو (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-11-21)پژوهشها درزمینۀ استارتاپهای حوزۀ فینتک با توجه به رشد بازارهای رقابتی و شدت تحولات درزمینۀ رقابت اهمیت یافته است؛ ولی بهدلیل عدم شناخت عملکرد بازاریابی در پژوهشها که راهگشای محققان در این راه است، آنها نمیتوانند ...
 
- 
طراحی و اعتبارسنجی الگوی بازاریابی پایدار در صنعت ساختمان (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-11-21)پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتبارسنجی الگوی بازاریابی پایدار در صنعت ساختمان انجام شده است. این پژوهش ازنظر هدف، یک پژوهش کاربردی-توسعهای و ازمنظر روش گردآوری دادهها یک پژوهشهای پیمایشی-مقطعی است. برای دستیابی به هدف ...
 
- 
نقش چابکی یادگیری در ارتباط میان تجربۀ خدمات و همآفرینی ارزش در مصرفکنندگان با نقش تعدیلگری عجینشدن شناختی (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-11-21)چابکی یادگیری بهدلیل تأثیرات چشمگیری که بر سازگاری و موفقیت دارد، یک حوزۀ مهم برای مطالعه درمیان مصرفکنندگان است. بررسی چابکی یادگیری در بازاریابی درحال افزایش است؛ اما تاکنون توجه کمی به پیشبینیکنندهها و پیامدهای ...
 
- 
بازاریابی محاورهای در صنعت بانکداری: بررسی تأثیر عوامل پذیرش دستیاران محاورهای بر نگرش و مشارکت مشتری با برند با در نظر گرفتن نقش تعدیلگری ریسک ادراکشده (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-11-21)هدف از پژوهش حاضر تبیین اثر عوامل پذیرش دستیاران محاورهای بر نگرش و مشارکت مشتری با برند ازطریق در نظر گرفتن نقش تعدیلگری ریسک ادراکشده است. این مطالعه ازنظر پارادایم از نوع اثباتگرایی، ازنظر استراتژی پژوهش قیاسی، ...
 
- 
ارائۀ الگوی تأثیرگذاران بازاریابی در شبکۀ اجتماعی (مورد مطالعه: صنعت مد) (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-11-21)شرکتها برای انتخاب تأثیرگذار مناسب و گرفتن یک بازخورد خوب به اطلاعاتی بیش از تعداد لایک و کامنت نیاز دارند؛ بنابراین هدف از پژوهش حاضر ارائۀ الگویی از تأثیرگذاران بازاریابی و مشخصات آنها در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام در صنعت ...
 
- 
سال چهاردهم، شماره سوم، شماره پیاپی (54) آذر 1403 (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-11-21)
 
- 
بررسی نحوۀ شکلگیری ارزش ویژۀ برند مبتنی بر نمادگرایی فرهنگی برند در صنعت مواد غذایی (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-08-22)نمادگرایی فرهنگی برند بهعنوان یکی از جنبههای اساسی ساختار هویت برند اهمیت بسیاری دارد. کسبوکارها در دنیای امروزه نهتنها بهدنبال ارائۀ محصولات و خدمات باکیفیت هستند، سعی دارند با ایجاد یک هویت برجسته و قابل تشخیص ...
 
- 
شناسایی محرکهای آنلاین و آفلاین ارزش ویژۀ برند مشتریمحور در شرکتهای مخابراتی کشور عراق (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-08-22)ارزش ویژۀ برند مشتریمحور یکی از کلیدیترین مفاهیم در بازاریابی است که در آن شرکتها و سازمانهای مختلف همواره بهدنبال ارتقای ارزش ویژۀ برند خود هستند. پژوهش حاضر با هدف تشریح ارزش ویژۀ برند مشتریمحور در شرکتهای مخابراتی ...
 
- 
مدلسازی و تحلیل سناریوی چالشهای خلق رفتار همآفرینی برند مشتری: تحلیلی بر راهبردهای مقابله (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-08-22)رفتار همآفرینی برند مشتری در برندسازی اهمیت فراوانی دارد. تاکنون پژوهش درزمینۀ شناسایی چالشهای خلق این رفتار و راهبردهای برونرفت از آنها انجام نشده است. پژوهش حاضر برای شناسایی چالشها، تحلیل روابط آنها و ارائۀ راهبردهای ...
 
- 
تبیین محرکهای ارزش ادراکشدۀ مشتریان صنعت خردهفروشی: تحلیل مضمون و آنتروپی شانون (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-08-22)در دنیای رقابتی امروز صنعت خردهفروشی با چالشهای متعدّدی مواجه است که یکی از مهمترین آنها درک و تبیین ارزش ادراکشدۀ مشتریان است. ارزش ادراکشده بهمعنای ارزیابی کلی مشتریان از مزایا و هزینههای مرتبط با یک محصول یا خدمت ...
 
- 
تحلیل کتابشناختی و مصورسازی پژوهشهای منتشرشده درزمینۀ بازاریابی کارآفرینانه در چهار دهۀ گذشته (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-08-22)بازاریابی کارآفرینانه بهعنوان یک مفهوم کلیدی درزمینۀ بازاریابی و کارآفرینی با تمرکز بر استراتژیهای بازاریابی مبتکرانه و خلّاقانهای که شرکتها به کار گرفتهاند، درنظر گرفته میشود. باتوجه به رشد روزافزون پژوهشهای ...
 
- 
تأثیر همراستایی بین اینفلوئنسرها و مخاطبانشان بر قصد خرید با نقش میانجی رفتار شهروندی مشتری و رفتار مشارکت مشتری (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-08-22)امروزه بازاریابان و برندها با نفوذ رسانههای اجتماعی از اینفلوئنسرها بهعنوان استراتژی بازاریایی برای معرفی محصولات استفاده میکنند. بر این اساس، هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر همراستایی بین اینفلوئنسرها و مخاطبانشان بر قصد ...
 
- 
ارائۀ چارچوب قابلیتهای رایزنی بازرگانی خارجی (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-08-22)رایزنی بازرگانی خارجی بهعنوان یک فعالیت کلیدی در توسعۀ تجارت بینالمللی نیازمند مجموعۀ مشخصی از قابلیتها درسطحهای فردی و سازمانی است؛ از این رو پژوهش حاضر با هدف ارائۀ یک چارچوب قابلیت استراتژیک رایزنی بازرگانی خارجی ...
 
- 
بررسی نقش جهتگیری استراتژیک بازاریابی سبز در پایداری زیستمحیطی با نقش میانجی ظرفیت جذب و نوآوری سبز (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-05-21)در سالهای اخیر کسبوکارهای کوچک و متوسط برای دستیابی به مزیت رقابتی، پایداری زیستمحیطی را ترویج میدهند و از این طریق به افزایش آگاهی زیستمحیطی و رفتارهای مسئولانۀ شرکت و مشتریان کمک میکنند. در این راستا، محققان در ...
 



