• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسۀ نقشۀ ذهنی خریداران آنلاین و آفلاین پوشاک با استفاده از تکنیک استعاره‌های استخراجی زالتمن

    (ندگان)پدیدآور
    بخشی زاده برج, کبریبشیرپور, مهدیبرادریان, پردیس
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه توسعۀ فناوری باعث ایجاد رفتارهای جدیدی در مصرف‌کنندگان شده است که رشد خرید محصولات به‌صورت آنلاین تنها یکی این رفتارهاست. در پژوهش حاضر تلاش شده است چرایی رفتار خریداران آنلاین و آفلاین پوشاک با استفاده از تکنیک استعاره‌های استخراجی زالتمن بررسی و نتایج مربوط به بخش آنلاین و آفلاین مقایسه شود. پژوهش حاضر به‌لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به‌لحاظ جهت‍گیری توصیفی-پیمایشی است. جامعۀ مطالعه‌شده دانشجویان دانشکدۀ مدیریت دانشگاه علامه‌طباطبائی بوده است. داده‌های لازم برای اجرای این پژوهش با روش زیمت و انجام‌دادن مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته از ۱۹ دانشجو جمع‍آوری شده است که ۹ نفر از آنان ضمن اعتماد بیشتر به فروشگاه مجازی، جست‌وجو پوشاک، کسب اطلاعات و خرید آن از این فروشگاه و 10 نفر دیگر به فروشگاه سنتی اعتماد بیشتری داشتند؛ به‌طوری که خرید پوشاک را از این نوع فروشگاه انجام می‌دادند. محققان در این مطالعه با انجام‌دادن مصاحبۀ عمیق نیمه‍ساختاریافته به درک عمیق‌تر و شناخت ارزش‍های حاصل از هر‌کدام از ویژگی‍های برشمرده رسیدند. درنهایت، با استفاده از تحلیل تم مصاحبه‍ها سازه‍هایی چون چانه‌زنی، تنوع، امکان پرو، خرید با دیگران و بررسی از نزدیک در خرید آفلاین و مشتری‌مداری، تقلب، عدم امکان پرو، جست‌وجوی کوتاه اینترنتی و ... در خرید آنلاین به‌عنوان عوامل مؤثر بر رفتاران خریداران شناسایی شد.
    کلید واژگان
    پدیدارشناسی
    درگیری ذهنی
    زیمت
    مصاحبۀ نردبانی
    نقشة سلسله‌مراتبی ارزش
    بازاریابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2025-02-19
    1403-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه‌طباطبائی ، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی ، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش تجارت الکترونیک، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌ طباطبائی، تهران، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2025.142345.3087
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_29204.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125071

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب