• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیشایندها و بازدارنده‌های رفتاری سواری رایگان در بازاریابی فریمیوم: تحلیل تجربه‌های کاربران و پیامدهای آن

    (ندگان)پدیدآور
    فیض, داودآرمان, محسنبصیرت, آتنا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در پژوهش حاضر پیشایندها، پیامدها و بازدارنده‌های رفتار سواری رایگان در مدل‌های بازاریابی فریمیوم بررسی می‌شود. محققان در این مطالعه از روش تحلیل مضمون استفاده و داده‌ها را با مصاحبه‌های نیمه‌ساختار‌یافته با 16 نفر از استادان و پژوهشگران حوزۀ بازاریابی جمع‌آوری کردند. هدف از این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر در رفتار کاربران در استفاده از نسخه‌های رایگان خدمات و محصولات و تأثیر‌های این رفتار بر کسب‌وکارها و تجربۀ کاربران است. پیشایندهای رفتار سواری رایگان شامل انگیزه‌های اولیۀ کاربران، عوامل روان‌شناختی و رفتاری، دسترس‌پذیری و راحتی استفاده، ویژگی‌های محصول و برند و تأثیر‌های اجتماعی و اقتصادی است که از تحلیل 75 کد اولیه به دست آمده‌ و در‌نهایت به پنج کد اصلی تبدیل شده است. پیامدهای استفاده از نسخۀ رایگان نیز شامل پیامدهای اقتصادی و بازاریابی، پیامدهای اجتماعی و رفتاری و پیامدهای کیفی خدمات می‌شود که این پیامدها از ترکیب 60 کد اولیه و 9 کد مضمون استخراج شده است. برای محدود‌کردن رفتار سواری رایگان و تشویق کاربران به ارتقای نسخۀ پولی، بازدارنده‌ها به شش کد اصلی تقسیم می‌شود که شامل موانع اقتصادی و مالی، موانع رفتاری و روان‌شناختی، موانع اجتماعی و فرهنگی، موانع تکنولوژیکی و فنی، موانع انگیزشی و ترجیحات شخصی و موانع قانونی و سیاستی است و از 86 کد اولیه به دست آمده است. نتایج این پژوهش می‌تواند به کسب‌وکارهای فریمیوم کمک کند تا با درک دقیق از پیشایندها، پیامدها و بازدارنده‌ها استراتژی‌های مؤثری را برای تبدیل کاربران رایگان به نسخه‌های پولی طراحی کنند و به این ترتیب، تجربۀ کاربران و عملکرد کسب‌و‌کارها را بهبود بخشند.
    کلید واژگان
    سواری رایگان
    مدل فریمیوم
    پیشایندها
    پیامدها
    بازدارنده‌ها
    بازاریابی
    بازاریابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2025-02-19
    1403-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2025.143601.3125
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_29473.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1166279

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب