تحلیل کتابشناختی و مصورسازی پژوهشهای منتشرشده درزمینۀ بازاریابی کارآفرینانه در چهار دهۀ گذشته
(ندگان)پدیدآور
اشکانی, مهدییدالهی فارسی, جهانگیر
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بازاریابی کارآفرینانه بهعنوان یک مفهوم کلیدی درزمینۀ بازاریابی و کارآفرینی با تمرکز بر استراتژیهای بازاریابی مبتکرانه و خلّاقانهای که شرکتها به کار گرفتهاند، درنظر گرفته میشود. باتوجه به رشد روزافزون پژوهشهای منتشرشده در این حوزه هدف از پژوهش حاضر تحلیل روند انتشارات و تحلیل کتابشناختی پژوهشهایی است که درزمینۀ بازاریابی کارآفرینانه منتشر شده است. در این پژوهش از سه روش تحلیل زوج کتابشناختی، هماستنادی و همواژگانی استفاده و روند تأثیر مقالهها، نویسندگان، مجلهها و مؤسسهها بررسی شد. بدین منظور، اطلاعات 273 مقاله که در بازة 1976 تا 2024 منتشر شده است از پایگاه دادهای وب آو ساینس استخراج و تحلیل شد. نتایج نشان داد که تحقیقات حوزۀ بازاریابی کارآفرینانه به سه دستۀ اصلی «مفهوم بازاریابی کارآفرینانه»، «بازاریابی کارآفرینانه در عمل» و «گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی» طبقهبندی میشود.نتایج این پژوهش نشان میدهد که در سالهای اخیر مفهوم بازاریابی کارآفرینانه حوزۀ درحال رشدی بوده است و پژوهشگران برای بررسی دقیقتر این حوزه باید مفاهیمی همچون گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی را در پژوهشهای آتی خود درنظر گیرند.
کلید واژگان
بازاریابی کارآفرینانهبازراگرایی
گرایش کارآفرینانه
تحلیل کتابشناختی
تحلیل هماستنادی
نوآوری در بازاریابی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2024-08-221403-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت سیستمها، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایراناستاد گروه کسبوکار جدید، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران



