• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل کتاب‌شناختی و مصورسازی پژوهش‌های منتشر‌شده در‌زمینۀ بازاریابی کارآفرینانه در چهار دهۀ گذشته

    (ندگان)پدیدآور
    اشکانی, مهدییدالهی فارسی, جهانگیر
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بازاریابی کارآفرینانه به‌عنوان یک مفهوم کلیدی در‌زمینۀ بازاریابی و کارآفرینی با تمرکز بر استراتژی‌های بازاریابی مبتکرانه و خلّاقانه‌ای که شرکت‌ها‌ به کار گرفته‌اند، در‌نظر گرفته می‌شود. با‌توجه به رشد روزافزون پژوهش‌های منتشرشده در این حوزه هدف از پژوهش حاضر تحلیل روند انتشارات و تحلیل کتاب‌شناختی پژوهش‌هایی است که در‌زمینۀ بازاریابی کارآفرینانه منتشر شده است. در این پژوهش از سه روش تحلیل زوج‌ کتاب‌شناختی، هم‌استنادی و هم‌واژگانی استفاده و روند تأثیر مقاله‌ها، نویسندگان، مجله‌ها و مؤسسه‌ها بررسی شد. بدین منظور، اطلاعات 273 مقاله که در بازة 1976 تا 2024 منتشر شده است از پایگاه داده‌ای وب آو ساینس استخراج و تحلیل شد. نتایج نشان داد که تحقیقات حوزۀ بازاریابی کارآفرینانه به سه دستۀ اصلی «مفهوم بازاریابی کارآفرینانه»، «بازاریابی کارآفرینانه در عمل» و «گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی» طبقه‌بندی می‌شود.نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر مفهوم بازاریابی کارآفرینانه حوزۀ در‌حال رشدی بوده است و پژوهشگران برای بررسی دقیق‌تر این حوزه باید مفاهیمی همچون گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی را در پژوهش‌های آتی خود در‌نظر گیرند.
    کلید واژگان
    بازاریابی کارآفرینانه
    بازراگرایی
    گرایش کارآفرینانه
    تحلیل کتابشناختی
    تحلیل هم‌استنادی
    نوآوری در بازاریابی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2024-08-22
    1403-06-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت سیستم‌ها، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
    استاد گروه کسب‌و‌کار جدید، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2024.141239.3047
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_28890.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125059

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب