• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سنخ‌شناسی علمی / ذهنی عملکرد بازاریابی استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک با کاربست روش ذهن‌شناختی کیو

    (ندگان)پدیدآور
    بهزادنیا, مهردادنایب زاده, شهنازحاتمی نسب, سید حسندهقان اشکذری, محمدرضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش‌ها در‌زمینۀ استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک با توجه به رشد بازارهای رقابتی و شدت تحولات در‌زمینۀ رقابت اهمیت یافته است؛ ولی به‌دلیل عدم شناخت عملکرد بازاریابی در پژوهش‌ها که راهگشای محققان در این راه است، آنها نمی‌توانند از فرصت‌های موجود به‌درستی استفاده کنند؛ بنابراین ضرورت پژوهشی برای شناخت دقیق عملکرد بازاریابی استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک با کاربست روش کیو وجود دارد. چارچوب فلسفی پژوهش از‌نوع پارادایم تفسیری-اثبات‌گرایی است. روش پژوهش برحسب شیوۀ گردآوری داده‌ها کیفی، از‌لحاظ جهت‌گیری، توسعه‌ای، به‌لحاظ ماهیت، اکتشافی و از‌نوع پژوهش آمیخته (کیفی-کمّی) است. جامعۀ آماری تعداد 13 نفر از خبرگان و فعّالان در استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک است که به‌صورت نمونه‌گیری هدفمند و غیراحتمالی انتخاب شده‌اند. در این مطالعه برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS-26 و از روش تحلیل عاملی استفاده شد. پس از بررسی‌های دقیق و سازمان‌دهی داده‌ها 119 گزاره یا عبارت به‌صورت مرور سیستماتیک شناسایی و درنهایت، 41 گزاره به‌عنوان نمونۀ کیو انتخاب شد و در پایان، مشارکت‌کنندگان گزاره‌ها را اولویت‌بندی کردند. نتایج حاصل از تحلیل عاملی کیو نشان داد که 4 دیدگاه مختلف یا الگوی ذهنی به عملکرد بازاریابی استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک در‌میان خبرگان آگاه وجود دارد؛ ازجمله «شاخص‌های عملکرد مشتری در فین‌تک»، «توسعه و کارایی در ارتباط با مشتری»، «موفقیت فروش و وفاداری مشتری»، «استراتژی رشد و رضایت در فین‌تک». نظر به‌ضرورت ارتقای عملکرد بازاریابی شرکت‌های فعّال در صنعت فین‌تک در دنیای فرارقابتی امروز و لزوم یکپارچگی در سیستم‌های ارزیابی عملکرد بازاریابی نتایج پژوهش حاضر می‌تواند به تبیین پارادایم فکری خبرگان این صنعت و در‌نتیجه، رشد و بالندگی آن کمک کند.
    کلید واژگان
    عملکرد بازاریابی
    فناوری مالی
    استارتاپ
    استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک
    روش کیو
    بازاریابی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2024-11-21
    1403-09-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
    استاد بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
    دانشیار بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
    استادیار، گروه مدیریت، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2024.142344.3088
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_29131.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125068

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب