• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر انگیزۀ مشارکت مشتری بر ارزش ویژۀ مشتری: نقش میانجی اعتماد به برند و فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

    (ندگان)پدیدآور
    ربانی محمدیه, فاطمهعباسی گرجی, علیرضااکبری, محسن
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کسب ارزش ویژۀ مشتری با شرکت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های رشد و توسعه در کسب‌و‌کارهای آنلاین است که رقابت را در این عرصه تشدید کرده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر انگیزۀ مشارکت مشتری بر ارزش ویژۀ مشتری با نقش میانجی اعتماد به برند در فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فروشگاه دیجی‌کالا در رسانۀ اجتماعی پرمخاطب اینستاگرام است. پژوهش حاضر از‌لحاظ هدف، کاربردی و از‌نظر روش، توصیفی-پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل کاربران اینستاگرام فروشگاه دیجی‌کالاست که بدین منظور، نمونه‌ای شامل 384 نفر بر اساس فرمول کوکران با روش نمونه‌گیری غیراحتمالی در‌دسترس انتخاب شد. داده‌ها با پرسشنامۀ آنلاین شامل 33 سؤال برگرفته از مطالعات پیشین گردآوری شد. روایی ظاهری پرسشنامه و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ و ضرایب ترکیبی تأیید شد. در این مطالعه برای تحلیل و آزمون فرضیه‌های پژوهش از نرم‌افزارهای SPSS و PLS استفاده شده است. نتایج بیانگر نقش مؤثر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر اعتماد به برند است؛ بنابراین مدیران فروشگاه‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی باید میزان شفافیت و صراحت خود را در اجتماعات و انجمن‌های برند افزایش دهند تا از این طریق مشتریان با اعتماد بیشتری در این شبکه‌ها خرید کنند و به‌دنبال آن کیفیت روابطشان بهبود یابد. در این پژوهش تأثیر انگیزۀ مشارکت مشتری بر فعالیت‌های بازاریابی شرکت در رسانه‌های اجتماعی تأیید شد که این خود باعث مشارکت در تعاملات متقابل و تبلیغات دهان‌به‌دهان می‌شود و در‌نتیجه، انگیزۀ مشارکت مشتری بر ارزش ویژۀ مشتری و اعتماد به برند فروشگاه تأثیر معناداری دارد. درنهایت، تأثیر اعتماد به برند فروشگاه بر ارزش ویژۀ مشتری نیز در این پژوهش تأیید شد.
    کلید واژگان
    فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
    انگیزۀ مشارکت مشتری
    اعتماد به برند
    ارزش ویژۀ مشتری
    بازاریابی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2024-11-21
    1403-09-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    استادیار مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
    دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه گیلان، رشت، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2025.143307.3115
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_29177.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125070

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب