• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائۀ چارچوبی برای پیاده‌سازی بازی‌وارسازی جهت اثربخشی فروش در صنعت آموزش و مشاوره

    (ندگان)پدیدآور
    صفری, محمدعربی, محمد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه با توجه به پیشرفت‌های فناورانه و افزایش رقابت، جذب مشتری و وفادارسازی آنان در صنایع مختلف از‌جمله صنعت آموزش و مشاورۀ کسب‌و‌کار (به‌عنوان یکی از صنایع آینده‌دار و پر‌رقابت) یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران در کسب‌و‌کارهای مختلف است. کسب‌و‌کارها با راه‌های مختلف سعی در جذب و وفادارسازی مشتریان و ارائۀ یک تجربۀ خوب از خرید دارند. با توجه به فراگیری استفاده از اینترنت و گوشی‌های هوشمند روش‌های نوینی در این زمینه پیش روی کسب‌و‌کارها قرار گرفته است که از‌جملۀ آنها می‌توان به بازی‌وارسازی اشاره کرد. از بازی‌وارسازی به‌عنوان کاربرد راه‌حل‌های بازی‌های سرگرم‌کننده در فعالیت‌های تجاری نام برده می‌شود که مشتریان را برای انجام‌دادن وظایف خاص برانگیخته می‌کند. پژوهش حاضر با هدف ارائۀ چارچوبی برای پیاده‌سازی بازی‌وارسازی در راستای اثربخشی فروش در صنعت آموزش و مشاوره صورت پذیرفته است. این پژوهش از‌منظر هدف، کاربردی و از‌نظر ماهیت، توصیفی است. جامعۀ آماری در این پژوهش شامل خبرگان علمی و دانشگاهی در کنار متخصصان و مدیران فعّال در‌حوزۀ آموزش و مشاورۀ کسب‌و‌کار است. نمونه‌گیری استفاده‌شده در این پژوهش با استفاده از شیوۀ نمونه‌گیری گلوله‌برفی بوده است. مبنای اساسی جمع‌آوری اطلاعات برگزاری مصاحبه‌های عمیق با کارشناسان دانشگاهی و مدیران و متخصصان فروش در‌زمینۀ آموزش و مشاورۀ کسب‌و‌کار بوده است. در‌مجموع، 10 مصاحبه انجام و داده‌های مربوط پس از جمع‌آوری اطلاعات به مصاحبه‌های مکتوب با استفاده از روش تحلیل مضمون بررسی شد. یافته‌های پژوهش که پس از گذراندن مراحل سه‌گانۀ کدگذاری باز، محوری و انتخابی به دست آمد، چارچوب نهایی پژوهش را تشکیل و نشان‌ می‌دهد که این چارچوب با 138 کد و 47 مفهوم در هشت مقولۀ مؤلفه‌های بازی‌وارسازی، تعامل و تجربۀ کاربر، مؤلفه‌های انگیزشی، آموزش و توسعه، فرهنگ و اجتماع، زیرساخت‌ها و بستر فنی، ارزیابی و بهینه‌سازی و تبلیغات و بازاریابی شکل گرفت. درنهایت، چارچوب احصا‌شده قابلیت ارائۀ پیشنهادهای مهم و کارآمدی را در‌زمینۀ طراحی و پیاده‌سازی یک سیستم بازی‌وارسازی اثربخش در صنعت آموزش و مشاوره برای افزایش عملکرد دارد.
    کلید واژگان
    بازی‌وارسازی
    بازاریابی
    اثربخشی فروش
    صنعت آموزش و مشاوره
    تحلیل مضمون
    بازاریابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2025-02-19
    1403-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، بابلسر، مازندران، ایران
    دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، بابلسر، مازندران، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2025.142895.3103
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_29431.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1166278

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب