• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بازاریابی محاورهای در صنعت بانکداری: بررسی تأثیر عوامل پذیرش دستیاران محاورهای بر نگرش و مشارکت مشتری با برند با در نظر گرفتن نقش تعدیلگری ریسک ادراکشده

    (ندگان)پدیدآور
    دهقانی قهنویه, عادلهسیف اللهی انار, ناصرباشکوه اجیرلو, محمدزارعی, قاسم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر تبیین اثر عوامل پذیرش دستیاران محاوره‌ای بر نگرش و مشارکت مشتری با برند ازطریق در نظر گرفتن نقش تعدیلگری ریسک ادراک‌شده است. این مطالعه از‌نظر پارادایم از نوع اثبات‌گرایی، از‌نظر استراتژی پژوهش قیاسی، از‌نظر زمانی مقطعی، از‌لحاظ هدف کاربردی و به روش توصیفی است. جامعۀ آماری مشتریان بانک‌های اصفهان است که با استفاده از نرم‌افزار جی‌پاور حداقل حجم نمونه 396 محاسبه شد؛ ولی برای دقت و صحت بیشتر 400 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌های پژوهش پرسشنامۀ استاندارد بوده است. روایی در این پژوهش براساس روایی محتوا با نظر خبرگان دانشگاهی و روایی هم‌گرا، واگرا و پایایی با آلفای کرونباخ، ضریب امگا و پایایی ترکیبی سنجیده شده است. در این پژوهش برای آمار توصیفی از نسخۀ Spss25، برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، بررسی برازش مدل آزمون فرضیه‌ها از مدل معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart Pls3.0 استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد که سهولت استفادۀ ادراک‌شده، سودمندی ادراک‌شده، لذت ادراک‌شده و اعتماد ادراک‌شده بر نگرش و نگرش بر مشارکت مشتری با برند تأثیری مثبت و معنادار دارند. ریسک ادراک‌شده قادر است که ارتباط بین نگرش و مشارکت مشتری با برند را تعدیل کند. درصورتی که بازاریابی محاوره‌ای در بانکداری استفاده شود و مشتریان دستیاران محاوره‌ای را بپذیرند این باعث نگرش مثبت و افزایش میزان مشارکت مشتری با برند می‌شود. صنعت بانکداری باید روی دستیاران محاوره‌ای جذاب تمرکز داشته باشد تا بتواند تجربۀ کاری بهینه و خدماتی متناسب با نیاز مشتری را در زمان مناسب ارائه دهد.
    کلید واژگان
    بازاریابی محاوره‌ای
    پذیرش دستیاران محاوره‌ای
    نگرش
    مشارکت مشتری با برند
    ریسک ادراکشده
    بازاریابی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2024-11-21
    1403-09-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2024.142269.3081
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_29008.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125065

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب