بازاریابی محاورهای در صنعت بانکداری: بررسی تأثیر عوامل پذیرش دستیاران محاورهای بر نگرش و مشارکت مشتری با برند با در نظر گرفتن نقش تعدیلگری ریسک ادراکشده
(ندگان)پدیدآور
دهقانی قهنویه, عادلهسیف اللهی انار, ناصرباشکوه اجیرلو, محمدزارعی, قاسم
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر تبیین اثر عوامل پذیرش دستیاران محاورهای بر نگرش و مشارکت مشتری با برند ازطریق در نظر گرفتن نقش تعدیلگری ریسک ادراکشده است. این مطالعه ازنظر پارادایم از نوع اثباتگرایی، ازنظر استراتژی پژوهش قیاسی، ازنظر زمانی مقطعی، ازلحاظ هدف کاربردی و به روش توصیفی است. جامعۀ آماری مشتریان بانکهای اصفهان است که با استفاده از نرمافزار جیپاور حداقل حجم نمونه 396 محاسبه شد؛ ولی برای دقت و صحت بیشتر 400 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادههای پژوهش پرسشنامۀ استاندارد بوده است. روایی در این پژوهش براساس روایی محتوا با نظر خبرگان دانشگاهی و روایی همگرا، واگرا و پایایی با آلفای کرونباخ، ضریب امگا و پایایی ترکیبی سنجیده شده است. در این پژوهش برای آمار توصیفی از نسخۀ Spss25، برای تجزیهوتحلیل دادهها، بررسی برازش مدل آزمون فرضیهها از مدل معادلات ساختاری و نرمافزار Smart Pls3.0 استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که سهولت استفادۀ ادراکشده، سودمندی ادراکشده، لذت ادراکشده و اعتماد ادراکشده بر نگرش و نگرش بر مشارکت مشتری با برند تأثیری مثبت و معنادار دارند. ریسک ادراکشده قادر است که ارتباط بین نگرش و مشارکت مشتری با برند را تعدیل کند. درصورتی که بازاریابی محاورهای در بانکداری استفاده شود و مشتریان دستیاران محاورهای را بپذیرند این باعث نگرش مثبت و افزایش میزان مشارکت مشتری با برند میشود. صنعت بانکداری باید روی دستیاران محاورهای جذاب تمرکز داشته باشد تا بتواند تجربۀ کاری بهینه و خدماتی متناسب با نیاز مشتری را در زمان مناسب ارائه دهد.
کلید واژگان
بازاریابی محاورهایپذیرش دستیاران محاورهای
نگرش
مشارکت مشتری با برند
ریسک ادراکشده
بازاریابی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2024-11-211403-09-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایراناستاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران



