• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل‌سازی و تحلیل سناریوی چالش‌های خلق رفتار هم‌آفرینی برند مشتری: تحلیلی بر راهبردهای مقابله

    (ندگان)پدیدآور
    سلطانی, محمودرضوان, محمدتقیمزروعی نصرآبادی, اسماعیل
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رفتار هم‌آفرینی برند مشتری در برندسازی اهمیت فراوانی دارد. تاکنون پژوهش در‌زمینۀ شناسایی چالش‌های خلق این رفتار و راهبردهای برون‌رفت از آنها انجام نشده است. پژوهش حاضر برای شناسایی چالش‌ها، تحلیل روابط آنها و ارائۀ راهبردهای مقابله انجام شده است. این مطالعه در سه مرحله انجام شده است که در مرحلۀ اول و سوم چالش‌ها و راهبردهای مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با رویکرد کیفی و نیز با انجام‌دادن تحلیل تماتیک شناسایی شد. در این دو مرحله جامعۀ آماری متشکل از خبرگان دانشگاهی و متخصصان فعّال در صنعت تجارت الکترونیک بوده که در آن از روش نمونه‌گیری قضاوتی و گلوله‌برفی استفاده شده است. در مرحلۀ دوم با رویکرد کمّی پرسشنامۀ محقق‌ساخته، روش نگاشت شناختی-فازی و روابط بین چالش‌ها تحلیل و سناریونگاری شد. نمونۀ آماری این مرحله 10 نفر از خبرگان دردسترس بوده است. نتایج نشان داد که 15 چالش در سه سطح کلی «چالش‌های درون‌سازمانی»، «موانع محیطی» و «مسائل سمت مشتری» وجود دارد. چالش‌های نبود ارتباطات اثربخش بین برند و مشتری، برند کارفرمایی ضعیف و عدم نگرش و همسویی استراتژیک در تمامی سناریوهای روبه‌عقب وجود داشته است؛ بنابراین این چالش‌ها در خلق هم‌آفرینی برند مشتری اهمیت فراوانی دارند. مشکلات فرهنگی جامعه مستقل‌ترین چالش در سناریوهای روبه‌جلو بوده است. برند کارفرمایی ضعیف و فرهنگ سازمانیِ بسته دو چالشی است که در تمامی سناریوهای روبه‌جلو وجود داشته است؛ بنابراین این چالش‌ها در خلق هم‌آفرینی برند مشتری اهمیت فراوانی دارند. تحلیل هر دو دسته سناریو بیانگر اهمیت بسیار زیاد چالش برند کارفرمایی ضعیف است. در پایان، در این پژوهش برای مقابله با چالش‌های احتمالی 16 راهبرد در سه سطح «آماده‌سازی سازمان برای حرکت به‌سمت هم‌آفرینی»، «کاهش تأثیر موانع محیطی و خارج از کنترل سازمان» و «ترغیب مشتری برای بروز رفتار هم‌‌آفرینی برند» پیشنهاد شد.
    کلید واژگان
    حلیل سناریو
    چالش‌ها
    راهبردها
    رفتار هم‌آفرینی برند مشتری
    نقشۀ ‌شناخت فازی
    دیریت ارتباط با مشتری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2024-08-22
    1403-06-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌و‌کار، دانشکدۀ علوم مالی، مدیریت و کارآفرینی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
    استادیار گروه مهندسی صنایع، دانشکدۀ مهندسی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
    استادیار گروه مدیریت کسب‌و‌کار، دانشکدۀ علوم مالی، مدیریت و کارآفرینی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2024.142204.3078
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_29004.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125060

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب