• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش چابکی یادگیری در ارتباط میان تجربۀ خدمات و هم‌آفرینی ارزش در مصرف‌کنندگان با نقش تعدیلگری عجین‌شدن شناختی

    (ندگان)پدیدآور
    منعم سکر, علیکاشف, سیدمحمدبهنام, محسن
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چابکی یادگیری به‌دلیل تأثیرات چشمگیری که بر سازگاری و موفقیت دارد، یک حوزۀ مهم برای مطالعه در‌میان مصرف‌کنندگان است. بررسی چابکی یادگیری در بازاریابی در‌حال افزایش است؛ اما تاکنون توجه کمی به پیش‌بینی‌کننده‌ها و پیامدهای چابکی یادگیری شده است؛ بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی چابکی یادگیری بر ارتباط بین تجربۀ خدمات و هم‌آفرینی ارزش مشتریان با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌کنندۀ عجین‌شدن شناختی است. روش پژوهش حاضر همبستگی است که به‌صورت میدانی انجام شده است. جامعۀ آماری مشتریان باشگاه‌های ورزشی بود که تعداد 417 نفر به‌عنوان نمونه با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. در این مطالعه از پرسشنامه‌های تجربۀ خدمات Klaus & Maklan (2012)، چابکی یادگیری Gravett & Caldwell (2016)، هم‌آفرینی ارزش Nysveen & Pedersen (2014) و عجین‌شدن شناختی Hollebeek et al. (2014) استفاده و برای سنجش روایی و پایایی آنها از روش‌های آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی، بار عاملی گویه‌ها و روایی افتراقی بهره گرفته و درنهایت، پرسشنامه‌ها تأیید شد. در این مطالعه برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها از نرم‌افزارهای اس‌پی‌اس‌اس نسخۀ 18 و ام‌پلاس نسخۀ 7 استفاده شد. نتایج نشان داد که تجربۀ خدمات بر چابکی یادگیری و هم‌آفرینی و چابکی یادگیری بر هم‌آفرینی ارزش تأثیر دارد. همچنین، علاو بر این، چابکی یادگیری بر ارتباط بین تجربۀ خدمات و هم‌آفرینی ارزش نقش میانجی دارد. در‌نهایت، عجین‌شدن شناختی بر ارتباط بین تجربۀ خدمات و هم‌آفرینی ارزش نقش تعدیلی ندارد. پژوهش حاضر نشان داد که تجربۀ خدمات به‌عنوان یک عامل کلیدی نقش مهمی در چابکی یادگیری دارد و این امر منجر به هم‌آفرینی ارزش با مصرف‌کنندگان خدمات ورزشی می‌شود.
    کلید واژگان
    چابکی یادگیری
    هم‌آفرینی ارزش
    تجربۀ خدمات
    عجین‌شدن شناختی
    بازاریابی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2024-11-21
    1403-09-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
    استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
    دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2025.142806.3101
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_29153.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125067

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب