• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائۀ الگوی تأثیرگذاران بازاریابی در شبکۀ اجتماعی (مورد مطالعه: صنعت مد)

    (ندگان)پدیدآور
    عباسی, عباسحاتمی, آناهیتاابراهیمی, ابوالقاسم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شرکت‌ها برای انتخاب تأثیرگذار مناسب و گرفتن یک بازخورد خوب به اطلاعاتی بیش از تعداد لایک و کامنت نیاز دارند؛ بنابراین هدف از پژوهش حاضر ارائۀ الگویی از تأثیرگذاران بازاریابی و مشخصات آنها در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام در صنعت مد برای رسیدن به بهترین تأثیرگذار است. در این مطالعه روش گردآوری داده‌ها به دو روش کتابخانه‌ای و میدانی انجام شده است. برای گردآوری داده‌های بخش کیفی از مصاحبه‌های نیمه‌ساختار‌‌یافته استفاده شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در بخش کمّی پرسشنامۀ محقق‌ساخته بود که از نتایج بخش کیفی تدوین و بین 172 نفر به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی غیراحتمالی توزیع شد. برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های کیفی پژوهش از تحلیل محتوای کیفی استقرایی، برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها در بخش کمّی از آمار توصیفی و برای بررسی سؤال‌های پژوهش از آمار استنباطی و روش حداقل مربعات جزئی (PLS) به کمک نرم‌افزارهای SPSS و SMARTPLS استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که تأثیرگذاران بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی دو ویژگی اصلی دارند: ویژگی‌های مربوط به شخصیت و ویژگی‌های مربوط به بازاریابی. بازاریابی تأثیرگذار نمونه‌ای از بازاریابی در بستر شبکه‌های اجتماعی است که شامل پیشنهاد و معرفی محصول و خدمات با تأثیرگذاران است. این تأثیرگذاری بر بازار بیشتر برگرفته از تخصص، شهرت و یا محبوبیت افراد است. در این پژوهش نیز ویژگی‌ها و مشخصه‌های بیشتری به‌عنوان ویژگی‌های افراد تأثیرگذار در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام شناسایی و تعیین شد که در پژوهش‌های مشابه یافت نشد. یافته‌های این پژوهش به کسب‌و‌کارها در صنعت مد کمک می‌کند تا با شناسایی دقیق ویژگی‌های شخصیتی و بازاریابی تأثیرگذاران اینستاگرام انتخاب‌های هوشمندانه‌تری را در راستای بهبود اثربخشی کمپین‌های بازاریابی و افزایش تعامل با مخاطبان هدف داشته باشند. همچنین، این نتایج می‌تواند استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را بهینه و اعتماد مشتریان به برندها را تقویت کند.
    کلید واژگان
    ویژگی‌های تأثیرگذاران
    تأثیرگذاران
    بازاریابی تأثیرگذار
    اینستاگرام
    شبکه‌های اجتماعی
    بازاریابی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2024-11-21
    1403-09-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار بخش مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد، بازاریابی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
    دانشیار بخش مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2024.142304.3084
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_29074.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125064

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب