فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی

 

مجموعه‌های این پایگاه

ارسال های اخیر

  • شناسایی قابلیت‌های بازاریابی در چرخه عمر کسب و کارهای نوپا 

    کاظمی, زهرا؛ عسکری فر, کاظم؛ ابراهیمی, ابوالقاسم (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-05-21)
     هدف: امروزه استارت ‌آپ‌ها نقش بی‌بدیلی در رشد و توسعه جوامع در دنیای کنونی ایفا می‌کنند. خلق اندیشه، کارآفرینی، رشد صنعت گردشگری، کسب وکارهای متنوع جدید، فناوری های نوآورانه و ظهور اقتصاد جدید مبتنی بر آن، نقطه عطفی در ...

  • اثر متغیرهای کلان اقتصادی بر کارآفرینی در صنعت در ایران: رویکرد TVP-FAVAR 

    مسعودی, صاحبه؛ عسگری, امیر (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-05-21)
    هدف: اهمیت کارآفرینی به دلیل نقش آن در نوآوری، پذیرش ریسک و تلاش برای بهبود وضعیت فعلی برجسته است و اتخاذ سیاست­های مناسب، مستلزم شناخت عوامل مؤثر بر کارآفرینی است. در این میان، شمار فزاینده­ای از تحقیقات نشان می­دهند که ...

  • عوامل شناختی اثرگذار بر یادگیری از شکست کارآفرینان سریالی 

    محمدیان, بهزاد؛ جلیلوند, محمدرضا؛ رحیمی, محمد امین (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-05-21)
    هدف: شکست نقش کلیدی در یادگیری کارآفرینانه دارد و مسئله‌ای رایج در بین کارآفرینان است. اگرچه، یادگیری از شکست، موفقیت کارآفرینان را پس از شکست تضمین می‌کند، اما در برخی از اکوسیستم ها مانند ایران، توجه زیادی به این موضوع ...

  • چارچوب توسعۀ کارآفرینی‌های نوین در ورزش: از ایده تا کنش 

    نوروزی سید حسینی, رسول؛ رومیانی, مراد؛ رومیانی, سعید (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-05-21)
    هدف: به واسطۀ پیوند روزافزون ورزش و کارآفرینی، هدف اصلی این تحقیق کشف پتانسیل‌های بکر و روندهای نوظهور در کارآفرینی ورزشی است. این مطالعه به دنبال شناسایی فرصت‌های جدید برای نوآوری، رشد و مشارکت جامعه در کارآفرینی ورزشی ...

  • تحلیل نقش و سازوکار نقش آفرینی کارآفرینان سیاستی در حکمرانی با تاکید بر تجارب موفق جهانی 

    مهدی زاده, منصوره (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-05-21)
    هدف: تحقیق حاضر به بررسی نقش و سازوکار نقش‌آفرینی کارآفرینان سیاستی در حکمرانی ـ با تأکید بر برخی تجارب موفق جهانی ـ پرداخته است.روش: بدین منظور از روش اسنادی و تحلیل محتوای کیفی استفاده شده است؛ جامعۀ آماری کلیه تحقیقات ...

  • شناسایی عوامل مؤثر در پذیرش ارزدیجیتال در شرکت‌های دانش‌بنیان 

    رضایی, امید؛ رونقی, محمدحسین؛ عسکری فر, کاظم (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-05-21)
    هدف: پژوهش فعلی با هدف شناسایی و بررسی عوامل موثر پذیرش فناوری ارز دیجیتال در شرکت‌های دانش بنیان شیراز صورت گرفته است. پژوهش فعلی از لحاظ هدف یک پژوهش کاربردی محسوب می‌شود. در روش تحقیق نوین، قلمرو پژوهش در ابعاد مکانی، ...

  • استراتژی برای تغییر باورهای ایده پردازی کارآفرینان؛ یک مرور نظام مند 

    احسانی فر, تهمینه؛ محمدی الیاسی, قنبر؛ حجازی, الهه؛ چیت ساز, احسان (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-05-21)
    هدف: راهبردهای اصلاح باورهای ایدۀ کارآفرینی: مرور نظام­مند موضوعی باورها به اعمال، به­ویژه در حوزۀ پویای کارآفرینی شکل می­دهند. این تحقیق به­ شکل انتقادی، سفر تحوّل­آفرین باورها را از محدود کردن به توانمندسازی که برای پرورش ...

  • تحلیل تاثیر مولفه‌های زمینه ای کسب‌وکارهای فناوری پیشرفته بر سرعت بین‌المللی‌سازی (موردمطالعه: صنعت دارو) 

    حنفی, سعیده؛ نعمتی زاده, سینا؛ ضیاء, بابک؛ حقیقت منفرد, جلال (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    هدف: امروزه کسب‌وکارهای فناورانه تمایل به حضور در بازارهای بین‌المللی دارند و با اتخاذ مزیت رقابتی سرعت حضور خود را بهبود می‌بخشند. سرعت بین المللی سازی موضوع مهمی برای مدیرانی است که می خواهند وارد بازارهای بین المللی ...

  • مفهوم پردازی مدل موفقیت کارآفرینان هیبرید در ایران 

    خدادوستی, میثم؛ محمدی فر, یوسف؛ نادری, نادر (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    هدف: توانایی شروع و تداوم در فعالیت های مرتبط با شناسایی، کاوش و اجرای فرصت­ها برای خلق ارزش برای یک کارآفرین مشتاق ضروری است. این امر به ویژه در مورد تعداد فزاینده‌ای از کارآفرینان مشتاق که مسیر ورود کارآفرینی ترکیبی را ...

  • پیچیدگی اقتصادی و کارآفرینی: شواهدی از کشورهای منطقه MENA 

    قلیچ لی, فاطمه؛ محمدی خیاره, محسن؛ خیراندیش, مسعود (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    هدف: پیچیدگی اقتصادی به تنوع و پیچیدگی قابلیت های تولیدی و صادرات یک کشور اشاره دارد. پیچیدگی اقتصادی بالاتر می‌تواند یک محیط مساعد برای کارآفرینی ایجاد کند. در پژوهش حاضر، تأثیر پیچیدگی اقتصادی بر کارآفرینی مورد بررسی ...

  • ارائه مدل بین‌المللی‌سازی کسب‌وکارهای تعاونی محور در ایران 

    ساجدی, سیده الهه؛ حسینی نیا, غلامحسین؛ ضیاء, بابک (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    هدف: بین‌المللی شدن در دنیای مدرن امروز که مملو از ابهامات زیاد است ضروری است. بین‌المللی شدن، ناشی از نیاز شرکت‌ها به دسترسی به بازارهای جدید خارج از کشور و تنوع مالی است؛ لذا هدف مطالعه حاضر، ارائه مدلی جهت حضور شرکت‌های ...

  • مروری سیستماتیک بر مطالعات رشد کسب‌وکار 

    رسولیان, پریسا؛ طالبی, کامبیز؛ امیری, مجتبی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    رشد کسب‌وکار از مهم‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در رشته‌های مدیریت، کارآفرینی و اقتصاد است. اما با وجود مطالعات بی‌سابقه تحقیقات در این زمینه، جای خالی انباشت دانش به روز و دربرگیرنده عرصه‌های علمی مشرف به پدیده رشد کسب‌وکار ...

  • استراتژی توسعه مزیت‌های رقابتی کارآفرینی بومی روستایی (مطالعه موردی: نواحی روستایی شهرستان اصفهان) 

    حجاریان, احمد (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    هدف: کارآفرینی بومی روستایی یکی از جوان‌ترین زمینه‌های تحقیقاتی است که نشان می‌دهد این نوع کارآفرینی با برخی مفروضات اساسی و اصلی کارآفرینی از نوع کلاسیک(غربی) ناسازگار است. در ایران از جمله در شهرستان اصفهانکه دارای میراث ...

  • مدل سنجش نوآوری اجتماعی در ایران 

    مستشارنظامی, ایمان؛ نظری, محسن؛ انصاری, منوچهر (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    هدف: در سال‌های اخیر، نوآوری اجتماعی یکی از جذاب‌ترین موضوعات در ادبیات مدیریت بوده است. نیاز به نوآوری‌هایی که هدف آن‌ها حل مسائل اجتماعی بغرنج در شرایط بحران مالی جهانی و شیوع کرونا بیش از پیش دیده می‌شود، این مهم راهبردهای ...

  • نقش میانجی گرایش کارآفرینانه فردی در رابطه بین آموزش کارآفرینی و قصد کارآفرینانه دانشجویان 

    محمدی, سعید؛ حسینی نیا, غلامحسین؛ داستانی مبارکه, مازیار (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
     هدف: هدف اصلی‌ این پژوهش بررسی‌ تاثیر آموزش کارآفرینی ‌بر قصد کارآفرینانه دانشجویان با توجه به نقش میانجی‌ گرایش‌کارآفرینانه فردی ‌می‌باشد. روش: این تحقیق در قالب یک پژوهش‌کمّی، با‌هدف کاربردی‌ و ازطریق جمع آوری‌پرسشنامه ...

  • فراتحلیل مطالعات انجام شده پیرامون ویژگی های شخصیتی افراد کارآفرین با تاکید بر نقش خوداثربخشی بر اساس مدل مایکل فرز 

    اسدی, الهام؛ عریضی, حمیدرضا (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    هدف: کارآفرینی به عنوان قلب تپنده فعالیت­های اقتصادی، از عوامل مختلفی تاثیر می­پذیرد. ویژگی­های شخصیتی افراد یکی از مهم­ترین عواملی است که بر عملکرد افراد کارآفرین تاثیر می­گذارد اما کیفیت و کمیت آن در تحقیقات مختلف، یکسان ...

  • طراحی ارزش پیشنهادی در مدل کسب‏ و‏کار مدارس هوانوردی 

    محمدکاظمی, رضا؛ سجادی, سید مجتبی؛ منوچهرطیبی, محمدجواد (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    هدف: طراحی ارزش پیشنهادی در مدل کسب‏ وکار مدارس هوانوردی از اهداف مورد نظر این پژوهش است.علم در سیر تاریخی آن ،به سازوکاری درخور، جهت تحقق مرجعیّت علمی با استمداد از نگرش‌های بدیل فلسفی دست یابد.روش: مقالۀ حاضر به صورت ...

  • شناسایی مکانیزم های سازمانی استخدام و کارمندیابی کارآفرینانه، مشوق رفتار کارآفرینانه سازمانی (صنایع منتخب) 

    ناهید, مجتبی؛ سخدری, کمال؛ داوری, علی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
     هدف: در عصر حاضر که تغییر و تحولات محیطی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی سازمان‌ها به شمار می‌روند، بهره‌گیری مناسب از استعدادها و توانایی‌های افراد در تدوین چارچوب‌ها و الگوهای فکری جدید، نقش حیاتی در تحقق کارآفرینی سازمانی ...

  • طراحی و ارزیابی الگوی تأثیر کارآفرینی اجتماعی بر کاهش مشکلات کودکان کار (موردکاوی شهر کرمانشاه) 

    فعله کری, زهره؛ دل انگیزان, سهراب؛ محمدی فر, یوسف (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    زمینه: پدیده "کودکان کار" یک مسئله اجتماعی است که عدم توجّه به آن، سلامت بخش وسیعی از جامعه را تهدید می‌کند. یکی از اقدام‌های مؤثر برای حل این مسئلۀ، بهره‌گیری از تلاش‌های کارآفرینانۀ اجتماعی است. موضوعی که کمتر موردتوجه ...

  • تعیین ارتباط پیشایندهای رفتار کارآفرینانه با نقش میانجی‌گری جو‌ سازمانی کارآفرینانه (موردمطالعه: شرکت پالایش گاز پارسیان) 

    کمالی پور, مهسا؛ صفری, علی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)
    هدف: این پژوهش با هدف تعیین ارتباط پیشایندهای رفتار کارآفرینانه با نقش میانجی‌گری جو سازمانی‌ کارآفرینانه در شرکت‌ پالایش ‌گاز پارسیان استان فارس انجام شده است.روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت و روش، ...

View more