فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
- 
شناسایی و الویت سنجی چالش های کسب و کارهای تعاون محور در دوران پسا بحران؛ مطالعه برای سیاستگذاری هدفمند (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-04-21)لحاظ هدف کاربردی و با روش تحقیق آمیخته(کیفی- کمی) انجام شده است. روش گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مطالعات نظام مند اسنادی و روش تحلیل محتوا و بواسطه کد گذاری سه مرحله ای (باز،محوری و گزینشی) با استفاده از نرم افزار مکث کیو ...
 
- 
مطالعه پدیدارشناسانه ریشهها و مضامین اگزیستانسیال در کارآفرینی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-04-21)هدف: رشته کارآفرینی به عنوان یکی از رشته های میان رشته ای، حوزه پژوهشی نسبتاً جوانی است. این رشته در حال رشد، ظرفیت و نیاز فراوانی برای مفهوم سازی در خود و در ارتباط با حوزه های دانشی دیگر دارد، به طوریکه سوالات جدید در ...
 
- 
اثر بریکلاژ کارآفرینانه بر عملکرد رشد کسب و کارهای نوپا؛ نقش میانجی دوسوتوانی بازار و نقش تعدیلگر تلاطم فناوری (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-04-21)هدف: در فرآیند رشد و توسعه، کسبوکارهای نوپا اغلب با محدودیت منابع مواجه میشوند. غلبه بر کمبود منابع برای بقا و توسعه این دسته از کسب و کارها حیاتی است کارآفرینان میتوانند با استفاده از بریکلاژ کارآفرینی شبکههای خود را ...
 
- 
تأثیر سقف شیشهای بر شاخص کارآفرینی زنان در ایران (رهیافت توابع کاپیولا) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-04-21)در کشورهای در حال توسعه، نقش زنان در ارتقاء خانوادهها و همچنین حضور آنها در فعالیتهای اقتصادی به عنوان یکی از عوامل رشد و توسعه اقتصادی اهمیت ویژهای پیدا کرده است. بنابراین یکی از عوامل موفقیت زنان در اقتصاد از طریق ...
 
- 
مفهوم سازی مربیگری تیمی: از پیدایش تا تکامل (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-04-21)هدف: تیمها عنصر جداییناپذیر کسبوکارها هستند و از این رو در سالهای گذشته نیازهای یادگیری و توسعه از تمرکز مطلق بر فرد به تمرکز بر توانمندساختن تیم برای یادگیری و توسعه و در نتیجه افزایش عملکرد تغییر کرده است. بدین ترتیب ...
 
- 
مطالعهای پدیدارنگارانه از موانع پیادهسازی استراتژی ادغام و تملیک در اکوسیستم کارآفرینی ایران (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-04-21)هدف: یکی از شاخصهای کلیدی توسعهیافتگی اکوسیستم کارآفرینی هر کشور، وجود زیرساختها و مؤلفههای لازم برای اجرای موفقیتآمیز استراتژیهای ادغام و تملیک در سطح کلان است. این استراتژیها میتوانند با ایجاد همافزایی، بهبود ...
 
- 
ارائه مدل توانمندسازهای شکلگیری اکوسیستم دانش بنیان (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-04-21)چکیده هدف: شرکتهای دانشبنیان علیرغم اهمیت بالایی که در اقتصاد دارند، با مشکلات بسیار زیادی در قیاس با شرکتهای بزرگ روبهرو هستند. بهعنوان مثال، نسبت به شرکتهای بزرگ احتمال کمتری دارند که بتوانند وامهای ...
 
- 
ارائۀ مدل بلوغ شرکتهای دانشبنیان صنایع غذایی با رویکرد صنعت نسل چهارم با فراترکیب و تحلیل اثرهای متقابل (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: صنعت مواد غذایی یکی از صنایع کلیدی برای سلامت و رفاه جامعه است. هدف این پژوهش، ارائۀ مدل عوامل مؤثر بر بلوغ سازمانی در شرکتهای دانش بنیان صنعت مواد غذایی در ایران با رویکرد صنعت نسل چهارم است. پژوهش از دو بخش کیفی و ...
 
- 
نقش گرایش به رویکرد استارتآپ ناب بر عملکرد پروژه توسعه محصول جدید در حوزه زیست فناوری (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: زیستفناوری به عنوان یک صنعت اصلی و در حال رشد در جهان دیده میشود که به رشد اقتصادی بسیاری از کشورها کمک قابل توجهی کرده است. تلاشهای زیستفناوری همواره با چالشهای خاصی در تجاری سازی و توسعه محصول جدید همراه بوده ...
 
- 
طراحی الگوی توسعه کسبوکارهای آموزشی در مهدهای کودک شهر تهران (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: تمایل به سرمایهگذاری در کسبوکارهای آموزشی از جمله مهدهای کودک از سوی کارآفرینان، سرمایهگذاران و دست اندرکاران صنعت آموزش بطور روزافزونی در حال گسترش است. کارآفرینان کسبوکارهای آموزشی با ریسکهای زیادی مواجه ...
 
- 
تاثیر ابعاد آمادگی دیجیتال بر عملکرد نوآوری دیجیتال با تعدیلگری نقش شایستگی دیجیتال کارکنان (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: امروزه کسب و کارها برای حفظ و افزایش مزیت رقابتی خود نیازمند بهرهگیری از فناوریهای نوین و دیجیتالسازی در فرآیندهای مختلف هستند. افزایش عملکرد نوآورانه دیجیتال، به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمانها، نه ...
 
- 
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر صادرات خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکتهای دانشبنیان ایرانی به بازارهای منطقهای (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، علاوهبر اهمیت ذاتی خود، بستری برای رشد کسب و کارها محسوب می شود. توسعه و تنوع روزافزون فناوری ها، فرصت های عدیده ای را برای صادرات محصولات و خدمات فاوا به بازارهای منطقه و حضور اثربخش ...
 
- 
بررسی عوامل تأثیرگذار بر شکلگیری و توسعه کسبوکارهای اقتصاد چرخشی: مطالعه موردی چندگانه شرکتهای بازچرخانی تجهیزات پزشکی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: حرکت به سوی پارادایم اقتصاد چرخشی که در آن زنجیره تولید در یک چرخه بسته نیازهای خود را بدون تحمیل ضایعات و آلودگی به طبیعت و محیطزیست تأمین میکند، مستلزم یک تغییر پارادایم شامل رویکردهای جدید به مقررات و نهادها، ...
 
- 
پدیدارشناسی ابعاد مالی کسبوکارهای نوپا به منظور ارائه الگوئی برای توسعه کارآفرینی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: در دنیای پیشرفته امروزی، ممکن است برای بسیاری از کارآفرینان راهاندازی یک کسبوکار نوپا، آسان و ساده به نظر برسد، اما تنها داشتن یک ایده تجاری عالی برای بقاء و موفقیت کارآفرینان کافی نیست، در طی چرخه عمر توسعة یک ...
 
- 
توسعه مدل مفهومی شتابدهنده های کسب وکار: رویکرد فراترکیب (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: این مقاله تحقیقات علمی موجود در مورد شتابدهندهها را با هدف ارائه چارچوبی برای شتابدهندههای کسب و کار بررسی مینماید. همچنین درک مدل کلان شتابدهندههای کسبوکار و فهم رابطه بین زمینهها، فرآیندها، مکانیسمها، ...
 
- 
فراترکیب ابعاد استراتژیک پلتفرمهای دیجیتال: دیدگاه چرخه عمر (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: امروزه پلتفرمهای دیجیتال ساختار تمام صنایع را متحول نموده و نقش خدمات دیجیتال را در زندگی روزمره مردم افزایش داده اند. باتوجه به نرخ بالای شکست پلتفرمهای دیجیتال در نظر گرفتن عوامل زیادی برای موفقیت یک پلتفرم دیجیتال ...
 
- 
واکاوی پیشایندها و پیامدهای راهبردهای بازاریابی پایدار در صنعت ساختمان (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-01-20)این مقاله با هدف واکاوی پیشایندها و پیامدهای راهبردهای بازاریابی پایدار در صنعت ساختمان انجام گرفت. مقاله حاضر از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی-توسعهای است و از منظر روش گردآوری دادهها، یک پژوهشهای پیمایشی-مقطعی است. برای ...
 
- 
تاثیر شبکه اجتماعی بر عملکرد کارآفرینی فناورانه در صنایع خلاق (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-01-20)صنایع خلاق، به عنوان صنایعی که دربرگیرنده خلاقیتهای علمی، هنری، اقتصادی و فناورانه هستند، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و نوآوری در جهان امروز ایفا میکنند. این صنایع که شامل حوزههایی چون طراحی، معماری، مد، رسانه، بازیهای ...
 
- 
سنجش کارآفرینی راهبردی با رویکرد اقتصاد چرخشی در پروژههای ساختمانی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-01-20)هدف: صنعت ساختوساز یکی از صنایع بزرگ و پرمصرف کشور است که سهم زیادی در آلودگی محیط زیست و اتلاف منابع دارد و میتوان اذعان داشت ﺻﻨﻌﺖ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻜﻲ از ﻣﻬمترین و اﺳﺎﺳﻲترین ﺻﻨﺎﻳﻊ در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻛﺸﻮر، نقش اﺻﻠﻲ در مصرف ﻣﻨﺎﺑﻊ ...
 
- 
شکلگیری بازار دانشبنیان: تحلیلی مبتنی بر سنجش بازاریابی کارآفرینانه در شرکتهای گیاهان دارویی و معطر ایران (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-01-20)هدف: این مطالعه به بررسی نقش حیاتی ارتقای کمیت و کیفیت محصولات دانشبنیان در شکلگیری بازار دانشبنیان در ایران، با تمرکز ویژه بر صنعت گیاهان دارویی و معطر میپردازد. هدف اصلی این تحقیق بررسی این موضوع است که بازاریابی ...
 



