دوره 10, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شناسایی و اولویتبندی پیشرانهای توسعۀ کسب و کارهای نوپا (استارت آپها) با استفاده از روششناسی کیو
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-11-22)کسبوکارهای نوپا نقشی اساسی در اشتغالزایی و افزایش تولید دارند. این درحالی است که عوامل مختلفی در گسترش این کسبوکارها در سطوح خرد و کلان مؤثر هستند؛ بنابراین، هدف این پژوهش شناسایی و اولویتبندی پیشرانهای توسعۀ کسبوکارهای ...
-
عوامل خروج کارآفرینان: تلفیق نگاه فردی-محیطی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-11-22)هدف از این پژوهش بررسی عوامل خروج کارآفرینان در کسب و کارها می باشد. خروج کارآفرینانه به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از فرآیند کارآفرینی در سال های اخیر مورد توجه محققان این رشته بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از ...
-
موانع نهادی سرمایه گذاری خطرپذیر در ایران: مطالعهای برای واکاوی انگیزههای سرمایهگذاری در بنگاههای کوچک فناور
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-11-22)سرمایهگذاری خطرپذیر ابزار مهمی در تامین مالی شرکتهای کوچک فناور است، اما عدم انگیزه برای سرمایهگذاری در این شرکتها مانع توسعه سرمایهگذاری خطرپذیر در ایران شده است. از آنجا که نهادها چارچوبهایی را ایجاد میکند که ...
-
شناسایی الگوی رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط در صنعت غذایی ایران، با استفاده از نظریه برخاسته از داده ها
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-11-22)در دهههای گذشته یکی از دغدغههای عمده در حوزۀ صنایع غذایی ایران، شکست کسبوکارهای کوچک و متوسط در تبدیل آنها به شرکتهای رشدیافته و شناختهشده بوده است. با توجه به سهم عمدۀ آنها در رشد اقتصادی، این مسئله بیان میشود که ...
-
ترسیم نقشهی دانش نوآوری ایران براساس مقالات علمی و پژوهشی و پایاننامههای فارسی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-11-22)هدف پژوهش حاضر، ترسیم نقشهیدانش نوآوری با مقالات علمیوپژوهشی موجود در پایگاهاطلاعاتعلمی جهاد دانشگاهی و پایاننامههای پایگاهاطلاعاتی پژوهشگاه علوم،تحقیقات و فناوری اطلاعات(ایرانداک) طی سالهای 1385 تا 1393است. این ...
-
ارائه چارچوبی به منظور شبکه سازی بازاریابی کارآفرینانه در کسب و کارهای کوچک و متوسط درحوزه صنایع دارویی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-11-22)امروزه شبکهسازی، ابزاری درنظر گرفته میشود که میتواند اثربخشی بازاریابی کارآفرینانه را بهبود بخشد. در این راستا، کسبوکارهای کوچک و متوسط از شبکهسازی بهرۀ زیادی میبرند تا بتوانند بهسرعت در تشخیص فرصتهای موجود در ...
-
تحلیل مدل رفتاری کسب و کارهای نوپا با استفاده از مدل توسعه مشتری (مطالعه موردی: کسب و کارهای نوپای مستقر در شتاب دهندههای شهر تهران)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-11-22)با وجود گسترش روزافزون نقش و اهمیت کسبوکارهای نوپا در جوامع، مفهوم مختصری درمورد الگوهای رفتاری کسبوکارهای نوپای موفق در ادبیات کارآفرینی وجود دارد. هدف این پژوهش، تحلیل الگوی رفتاری کسبوکارهای نوپای ایرانی در شهر تهران ...



