مرور فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 489
- 
آموزش کارآفرینی دانشگاهی و نقش آن در ایجاد و توسعهی شرکتهای کوچک و متوسط(SMEs) دانش بنیان (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2008-11-21)از آنجا که دانشگاهها بهعنوان متولیان اصلی تربیت و پرورش منابع انسانی متخصص در جامعه، نقش اساسی دارند، توجه به مقولهی کارآفرینی دانشگاهی به توسعهی بهتر این امر کمک میکند. شاید تغییر رویکرد دانشجویان و دانش آموختگان ...
 
- 
موضوع کارآفرینی به عنوان یک حوزهی علمی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2008-11-21)هر حوزهی علمی نوظهوری با چالش تشریح موضوع متمایز و قلمرو نظری- مفهومی منحصر به فرد خود یا به بیان دیگر هویت علمی مواجه است. وجه تمایز حوزههای علمی در موضوع آنها نهفته بوده و کارآفرینی نیز به عنوان یک حوزهی علمی نوظهور ...
 
- 
بررسی کارآفرینی درون سازمانی در سازمانهای دولتی مطالعه ی موردی در استان خوزستان (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2008-11-21)هدف این پژوهش بررسی کارآفرینی درون سازمانی در شرایط موجود و همچنین بررسی دیدگاه مدیران میانی در این زمینه، در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان است. این مطالعه از نوع پیمایشی بوده و برای جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه ...
 
- 
بررسی اقتصادی زمینههای ایجاد کسب و کار در صنعت گل و گیاهان زینتی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2008-11-21)مقاله ی حاضر با همکاری اداره کل تعاون استان قم، در سال 1386 در استان قم انجام شده است. اطلاعات این تحقیق از طریق تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و کارشناسان مربوطه در استان و از طریق مصاحبه و پرسشنامه گردآوری شده است. در مرحلهی ...
 
- 
آموزش کارآفرینی درکسب و کارهای کوچک و متوسط ایران: نیازها و راهکارها (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2008-11-21)کارآفرینی به عنوان موتور محرکهی توسعهی اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی در فرآیند توسعهی جوامع دارد. کسب و کارهای کوچک بهترین مأمن برای فعالیتهای کارآفرینانه است و این امر مستلزم آن است که صاحبان و کارکنان کسب و کارهای کوچک ...
 
- 
بررسی رابطهی گرایش به کارآفرینی شرکتی و عملکرد (مطالعه موردی: نمایندگیهای فروش شرکت سهامی بیمه ایران در شهر تهران) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-02-19)یکی از شاخههای اصلی کارآفرینی، کارآفرینی در سازمان است که بدون شک سهم چشمگیری در توفیق و تعالی سازمانها دارد. از سویی دیگر، صنعت بیمه بهعنوان یک زیرساخت حیاتی، با یک عدم توفیق مشخص در انجام بهینهی مأموریت خویش در کشور ...
 
- 
ارایهی الگوی پیادهسازی مدیریت دانش در کسب و کارهای کوچک و متوسط (مطالعه موردی: شرکت نفت ایران زمین) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-02-19)امروزه اغلب صاحبنظران بر این باورند که سازمانها باید به دنبال روشهایی مؤثر برای انتشار دانش سازمانی در میان سطوح مختلف نیروی انسانی در سراسر سازمان باشند. همچنین، بایس و همکارانش معتقدند: "بعد رقابتی اصلی هر بنگاه ...
 
- 
بررسی رابطهی مهارتهای کارآفرینی با کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: مدیران میانی شرکت ایران خودرو) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-02-19)دانش سازمانی و مدیریت در طول یک صد سال اخیر دستخوش تغییرات و تحولات بنیادی شده است. از اوایل دههی 1980، سازمانها به منظور تسریع تغییرات، توجه زیادی به خلاقیت و نوآوری نشان دادند. امروزه سازمانها باید نوآوری داشته باشند ...
 
- 
شناسایی شاخصهای موفقیت کارآفرینان روستایی با استفاده از تحلیل مقیاسبندی چند بعدی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-02-19)استقرار و بقای جامعهی روستایی، بدون کار مّولد و سودآور برای ساکنان غیر ممکن است. در این راستا ظهور و حضور کارآفرین روستایی امری اجتناب ناپذیر به نظر میرسد. هنگامی که صحبت از موفقیت و ماندگاری کسب و کارهای روستایی ...
 
- 
تأثیر آموزش کارآفرینی بر توسعهی رفتارهای کارآفرینانه (مطالعه موردی: آموزشهای کارآفرینی وزارت کار و امور اجتماعی) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-02-19)کارآفرینی ریشهای به درازای تاریخ بشر دارد. با این وجود توجه آکادمیک به مفاهیم این دانش سابقهی چندانی ندارد. یکی از مسائل مطرح در این حوزه، جایگاه آموزش کارآفرینی و از جمله مسائل مطرح درباره این آموزشها نحوهی ارزیابی ...
 
- 
بررسی و تحلیل زمین ههای کارآفرینی روستاییان در فرایند توسعه ی نواحی روستایی مطالعه موردی: دهستان براآن جنوبی (شهرستان اصفهان) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-02-19)توجه به کارآفرینی روستایی با نگرشی به مشکلات موجود در این نواحی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . در این راستا با رویکرد رفتاری و براساس الگوی فر ایندی به بررسی زمینه های کارآفرینی پرداخته شده است . بنابراین ...
 
- 
رابطهی بین نوع ساختار سازمانی و کارآفرینی سازمانی و اقتصادی در شرکتهای اقتصادی کوچک و متوسط (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-02-19)پژوهش حاضر به بررسی رابطهی بین نوع ساختار سازمانی - اقتصادی و کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط میپردازد. در این بررسی مباحثی در زمینهی ساختارهای مکانیکی-ارگانیکی و ساختار دانشی و کارآفرینی سازمانی مطرح شده ...
 
- 
محدودیتهای راهاندازی کسبوکارهای نوظهور (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-05-22)سالانه بسیاری از کارآفرینان نوظهور اقدام به راهاندازی کسبوکار جدید میکنند اما تنها تعداد اندکی از آنها موفق به ایجاد یک شرکت پایدار میشوند. بیشتر این کارآفرینان در مواجههی با مانعها و مشکلهای راهاندازی کسبوکار ...
 
- 
بررسی ارایهی برنامهی درسی آموزش کارآفرینی در رشتهی علوم تربیتی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-05-22)هدف این پژوهش بررسی و اولویتبندی مواد و مهارتهای اصلی، هدفهای آموزشی، بهترین روشهای یاددهی - یادگیری و ظرفیت زمانی مناسب برای آموزش کارآفرینی در رشتهی علوم تربیتی است. این تحقیق بر روی دو جامعهی آماری انجام شده است؛ ...
 
- 
بررسی آثار باورهای مذهبی بر گرایش به راهاندازی یک کسبوکار جدید (مطالعهی موردی: دانشگاههای منتخب تهران) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-05-22)کارآفرینی یکی از حوزههای نوظهور و امید بخش در دهههای اخیر بوده است. شناسایی علتها و پیامدهای تلاشهای کارآفرینانه در این راستا اهمیت بسیاری پیدا کرده است. هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر باورهای مذهبی بر راهاندازی ...
 
- 
بررسی عوامل تأثیرگذار بر فرایند شناسایی فرصتهای کارآفرینی بین کارآفرینان برتر منتخب (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-05-22)«چرا»، «چه وقت» و «چگونه» برخی افراد در کشف فرصتهای کارآفرینی توانمند ظاهر میشوند در حالیکه برخی دیگر این توانایی را ندارند. این سؤال یکی از مهمترین سؤالهایی است که در زمینهی کارآفرینی و شناسایی فرصت مطرح است و پاسخ ...
 
- 
ارایهی چارچوب ادراکی مناسب از کارآفرینی در بخش دولتی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-05-22)در این مقاله ضمن بررسی مهمترین مبانی نظری کارآفرینی، کارآفرینی دولتی و سازمانی، الگوی اولیهای از مبانی نظری مطالعه شده استخراج و سپس در یکی از سازمانهای دولتی آزموده شد. پژوهش حاضر با طراحی سه پرسشنامه به ترتیب ...
 
- 
بررسی الگویی برای تعیین ساختار سرمایه در کسبوکارهای خانوادگی (مطالعه موردی: صنعت نساجی و نفت) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-05-22)تعداد محدودی از مطالعات ساختار سرمایه در مورد شرکتهای کوچک و متوسط (SME) انجام شده است. تحقیقات اخیر در مورد کسبوکارهای خانوادگی نشان میدهند که فرایندهای تصمیمگیری در مورد ساختار سرمایه، تحت تأثیر گرایش مالکان در ...
 
- 
شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیم به خروج سرمایهگذاران مخاطرهپذیر (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-08-23)تخصص سرمایهگذاران مخاطرهپذیر در تأمین مالی بنگاههای نوپا و با ریسک بالا، اما نوآور و کارآفرینانه است. آنها در شرکتهای نوپای دارای پتانسیل رشد بالا سرمایهگذاری میکنند و پس از تحقق ارزشافزوده مورد نظر، سرمایه خود ...
 
- 
بررسی سلسلهمراتب نظام ارزشی کارآفرینان (مطالعه موردی: استان کرمانشاه) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2009-08-23)در سالهای اخیر کارآفرینی در حوزهی فناوری اطلاعات بهعنوان مهمترین عامل در توسعهی اقتصادی کشورها شناسایی شده است. با توجه به اینکه تشخیص فرصت بهعنوان اولین و مهمترین مرحله در کارآفرینی است، از اینرو شناسایی عاملهای ...
 



