دوره 3, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
کارآفرینی خانگی: انگیزهها و نقش عوامل جمعیتشناختی بر آن
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)کسبوکارهای خانگی یکی از مهمترین بخشهای کسبوکار هستند که در سالهای اخیر مراجع سیاستگذاری در کشورهای مختلف به آن توجه کرده و حمایت میکنند. محاسنی که بر کسبوکارهای خرد مترتب است (همچون چابکی و انعطافپذیری) در کنار ...
-
بررسی اثرگذاری فناوری اطلاعات بر مدیریت خطر در کسبوکارهای متوسط و بزرگ ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)مدیریت خطر بهعنوان فرایندی مستمر و پیشبینیکننده، امری حیاتی در هر نوع فعالیت تجاری و صنعتی محسوب میشود. شناسایی خطرهای بالقوه و اقدام صحیح قبل از بُروز مسایل، حرکت سازمان را در رسیدن به اهداف مدنظر سرعت بخشیده و آثار ...
-
سنجش سرمایهی اجتماعی و ارتباط آن با نوآوری (مطالعه موردی: واحد تندر ایران خودرو)?
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)سرمایهی اجتماعی، بهعنوان یک مفهوم، در دهههای اخیر کاربرد چشمگیری داشته و به مثابه یک دارایی برای شرکتها تلقی میشود که با بهرهگیری از آن بتوانند کارایی خود را افزایش دهند. از اینرو، این تحقیق به سنجش میزان سرمایهی ...
-
رابطهی بین سرمایهی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)مباحث مرتبط با کارآفرینی در دنیای امروز، توجه ویژهای را به خود جلب کرده است. دربارهی ابعاد و شاخصهای کارآفرینی پژوهشهای متعددی انجام شده اما از دیدگاه این مقاله وجود بستر مناسب میتواند نقش تعیینکنندهای در توسعهی ...
-
بررسی ارتباط بین عوامل محیطی و بینالمللی شدن شرکتهای کوچک و متوسط (مطالعه موردی: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)هدف این پژوهش بررسی رابطهی معناداری بین عوامل محیطی و بینالمللی شدن شرکتهای کوچک و متوسط در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است. بدین منظور با استفاده از فرمول محاسباتی کوکران و روش نمونهگیری طبقهای، تعداد 70 نفر ...
-
آثار جهانیشدن و تجارت بینالملل بر توسعهی کارآفرینی (مطالعه موردی: کشورهای OECD)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)با توجه به اهمیت کارآفرینی در فرایند توسعهی دنیای امروزی که در عصر گسترش تجارت بینالملل و جهانیشدن اقتصادی قرار دارد، ضرورت پرداختن به موضوعهای مرتبط با کارآفرینی بهویژه از جنبههای اقتصادی آن احساس میشود. از اینرو ...
-
تحلیل نظام خطمشیگذاری برای آموزش غیررسمی کارآفرینی در ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)در این مقاله ابتدا با اشاره به مبانی نظری، ابعاد تحقیق، الگوی تحلیلی استخراج شده است. همچنین با توجه به اینکه در این تحقیق از 124 صاحبنظر در زمینهی آموزش کارآفرینی (شامل اساتید، کارشناسان مراکز و دفاتر کارآفرینی ...



