دوره 3, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • کارآفرینی خانگی: انگیزه‌ها و نقش عوامل جمعیت‌شناختی بر آن 

    خنیفر, حسین؛ احمدی آرزم, هادی؛ زمانی فر, محسن (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)
    کسب‌وکارهای خانگی یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار هستند که در سال‌های اخیر مراجع سیاست‌گذاری در کشورهای مختلف به آن توجه کرده و حمایت می‌کنند. محاسنی که بر کسب‌وکارهای خرد مترتب است (هم‌چون چابکی و انعطاف‌پذیری) در کنار ...

  • بررسی اثرگذاری فناوری اطلاعات بر مدیریت خطر در کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ ایران 

    تیموری, مریم؛ عاشوری, مریم (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)
    مدیریت خطر به‌عنوان فرایندی مستمر و پیش‌بینی‌کننده، امری حیاتی در هر نوع فعالیت تجاری و صنعتی محسوب می‌شود. شناسایی خطرهای بالقوه و اقدام صحیح قبل از بُروز مسایل، حرکت سازمان را در رسیدن به اهداف مدنظر سرعت بخشیده و آثار ...

  • سنجش سرمایه‌ی اجتماعی و ارتباط آن با نوآوری (مطالعه موردی: واحد تندر ایران خودرو)? 

    سعیدی, علی اصغر؛ عزیزی مهر, خیام؛ طوسی, ندا؛ تمیزی فر, ریحامه (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)
    سرمایه‌ی اجتماعی، به‌عنوان یک مفهوم، در دهه‌های اخیر کاربرد چشم‌گیری داشته و به مثابه یک دارایی برای شرکت‌ها تلقی می‌شود که با بهره‌گیری از آن بتوانند کارایی خود را افزایش دهند. از این‌رو، این تحقیق به سنجش میزان سرمایه‌ی ...

  • رابطه‌ی بین سرمایه‌ی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی 

    سید نقوی, میر علی؛ عبد اله پور, مونا (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)
    مباحث مرتبط با کارآفرینی در دنیای امروز، توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است. درباره‌ی ابعاد و شاخص‌های کارآفرینی پژوهش‌های متعددی انجام شده اما از دیدگاه این مقاله وجود بستر مناسب می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه‌ی ...

  • بررسی ارتباط بین عوامل محیطی و بین‏المللی شدن شرکت‏های کوچک و متوسط (مطالعه موردی: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات) 

    طالبی, کامبیز؛ تاج الدین, مهدی؛ سمیع زاده, مهدی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)
    هدف این پژوهش بررسی رابطه‌ی معناداری بین عوامل محیطی و بین‏المللی شدن شرکت‏های کوچک و متوسط در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است. بدین منظور با استفاده از فرمول محاسباتی کوکران و روش نمونه‏گیری طبقه‏ای، تعداد 70 نفر ...

  • آثار جهانی‌شدن و تجارت بین‌الملل بر توسعه‌ی کارآفرینی (مطالعه موردی: کشورهای OECD) 

    طیبی, سید کمیل؛ فخری, مریم (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)
    با توجه به اهمیت کارآفرینی در فرایند توسعه‌ی دنیای امروزی که در عصر گسترش تجارت بین‌الملل و جهانی‌شدن اقتصادی قرار دارد، ضرورت پرداختن به موضوع‌های مرتبط با کارآفرینی به‌ویژه از جنبه‌های اقتصادی آن احساس می‌شود. از این‌رو ...

  • تحلیل نظام خط‌مشی‌گذاری برای آموزش غیررسمی کارآفرینی در ایران 

    رحمتی, محمد حسن؛ مقیمی, سید محمد؛ الوانی, سید مهدی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-11-22)
    در این مقاله ابتدا با اشاره به مبانی نظری، ابعاد تحقیق، الگوی تحلیلی استخراج شده است. هم‌چنین با توجه به این‌که در این تحقیق از 124 صاحب‌نظر در زمینه‌ی آموزش کارآفرینی (شامل اساتید، کارشناسان مراکز و دفاتر کارآفرینی ...