مرور فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 489
-
ابعاد و مولفههای اکوسیستم کارآفرینی فناوری در صنایع خلاق دیجیتال ایران با تاکید بر ذائقه فرهنگی فناوریهای دیجیتال
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2022-05-22)صنایع خلاق و فناوریهای دیجیتال یکیاز ارکان کلیدی اقتصاد دانشبنیان میباشند. با توجه به غنای فرهنگی- هنری ایران در کنار پتانسیلهای فناورانه کشور، این تحقیق با هدف شناخت اکوسیستم کارآفرینی فناورانه صنایع خلاق دیجیتال ...
-
اثر بافتار سازمانی شرکت مادر بر کارآفرینی سازمانی واحدهای راهبردی کسبوکار
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2011-01-21)شرکتهای چند کسبوکاره یا گروههای صنعتی سازمانهایی متشکل از کسبوکارهای مختلف و چه بسا ناهمگن هستند که ویژگیهای متفاوتی نسبت به سازمانهای معمولی دارند. هدف این تحقیق بررسی اثرگذاری بافتار سازمانی (داخلی و خارجی) شرکت ...
-
اثر بریکلاژ کارآفرینانه بر عملکرد رشد کسب و کارهای نوپا؛ نقش میانجی دوسوتوانی بازار و نقش تعدیلگر تلاطم فناوری
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-04-21)هدف: در فرآیند رشد و توسعه، کسبوکارهای نوپا اغلب با محدودیت منابع مواجه میشوند. غلبه بر کمبود منابع برای بقا و توسعه این دسته از کسب و کارها حیاتی است کارآفرینان میتوانند با استفاده از بریکلاژ کارآفرینی شبکههای خود را ...
-
اثر ترس ادراکی کارآفرینان بر عملکرد فردی و عملکرد کسبوکار در واحدهای کوچک تولیدی شهرستان گناباد
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-08-22)با توجه به نقش کارآفرینی بهعنوان موتور محرک توسعة اقتصادی، شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد کسبوکار حائز اهمیت است. ازآنجا که کارآفرینی فرایندی شناختی است و ترس، از عوامل اثرگذار بر آن است، در پژوهش حاضر تأثیر انواع ترس ...
-
اثر روشهای انتقال تکنولوژی بر اشتغال: مطالعه سیستماتیک
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2021-08-23)روشهای مختلف انتقال تکنولوژی علاوه بر آن که در کاهش شکاف تکنولوژی مؤثرند تبعات دیگر اقتصادی به همراه دارند که عدم توجه به این آثار میتواند به مشکلات و چالشهای اقتصادی کشورها بیافزاید. از جمله؛ اثر این روشها بر اشتغال ...
-
اثر پیوندهای اجتماعی بر ادراک تجاریسازی پژوهشهای علوم ورزشی: نقش میانجی قابلیت پژوهشی دانشجویان
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2021-02-19)هدف این پژوهش، بررسی اثر پیوندهای اجتماعی بر ادراک تجاریسازی پژوهشهای علوم ورزشی با نقش میانجی قابلیت پژوهشی دانشجویان بود. این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل همه ...
-
ارائة الگوی توسعة پایدار خوشههای کسب و کار در ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2015-03-21)خوشههای کسب و کار، الگویی نوین از توسعة اقتصادی در جهان بهشمار میروند. در سالهای اخیر سیاستگذاران کشور ما نیز به این الگو توجه بسیاری داشتهاند. برایناساس، این پژوهش در پی آن است که با استفاده از تجربیات کسبشده در ...
-
ارائه الگوی آموزشی توسعه توانمندیهای کارآفرینانه در دانش-آموزان با میانجیگری ویژگیهای شخصیتی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-05-22)هدف این پژوهش تعیین ویژگیهای شخصیتی کارآفرینی و ارائۀ الگوی آموزشی برای توسعۀ این ویژگیها در دانشآموزان مقطع دبستان است. در گام اول، ضرورتهای شخصیتی مرتبط با فرآیند کارآفرینی تعیین و اولویت هر ویژگی در پرورش توانمندی ...
-
ارائه الگوی برنامه آموزشی کارآفرینی برای کودکان پیش دبستانی در ایران بر اساس طبقه بندی بلوم
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2022-02-20)طی دهه گذشته، آموزش کارآفرینی به کودکان در بسیاری از کشورها به یک موضوع اساسی درسی تبدیل شده است اما با وجود اهمیت این موضوع، خلاء پژوهش هایی که به طور صریح آموزش کارآفرینی در سنین پیش دبستانی را مورد بررسی قرار می دهند، ...
-
ارائه الگوی تشکیل شتاب دهنده دانشگاهی با رویکرد آمادگی روانی جهت کارآفرینی (شاهد تجربی: دانشگاههای منتخب)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2022-05-22)تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی تشکیل شتابدهنده دانشگاهی با رویکردآمادگی روانی درراستای کارآفرینی به عنوان یکی از ماموریتهای اصلی دانشگاهها انجام شده است.برای رسیدن به هدف این تحقیق با استفاده از روش آمیخته ابتدابامصاحبه ...
-
ارائه الگوی تعیین و استقرار اثربخش استعداد کارآفرینانه با رویکرد فراترکیب
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-08-23)امروزه کارآفرینی در اقتصاد کشورها به عنوان یک مزیت رقابتی شناخته می شود. پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی تعیین و استقرار اثربخش استعداد کارآفرینانه با رویکرد فراترکیب انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش فراترکیب ...
-
ارائه الگوی شکل گیری سرمایه گذاری جسورانه پایدار در ایران از منظر نهادی (با استفاده از نظریه مبتنی بر داده)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2019-08-23)بهرغم افزایش روزافزون تعداد صندوقها و سرمایهگذاریهای جسورانه، حجم طرحها و سرمایهگذاریهایی که صورت میگیرد، چه از حیث تعداد و چه از نظر مبلغ، نشاندهنده عدمشکلگیری و استمرار این نوع سرمایهگذاری است. بنابراین این ...
-
ارائه الگویی برای نقش زنان اینفلوئنسر رسانههای اجتماعی در توسعه کارآفرینی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)هدف: رسانههای اجتماعی فرصتهای درخور توجّهی را برای افراد فراهم کرده است تا درپی ایفای نقش یا تلاشهای کارآفرینانه باشند.در این راه یک پدیده نوظهور، افزایش تعداد زنانی است که به شخصیتهای تأثیرگذار رسانه های اجتماعی تبدیل ...
-
ارائه مدل بینالمللیسازی کسبوکارهای تعاونی محور در ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)هدف: بینالمللی شدن در دنیای مدرن امروز که مملو از ابهامات زیاد است ضروری است. بینالمللی شدن، ناشی از نیاز شرکتها به دسترسی به بازارهای جدید خارج از کشور و تنوع مالی است؛ لذا هدف مطالعه حاضر، ارائه مدلی جهت حضور شرکتهای ...
-
ارائه مدل تقلید از کسبوکارهای کارآفرینانه بر اساس نظریه تلنگر با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری (مطالعه موردی: کسبوکارهای تاکسی اینترنتی در ایران)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2022-11-22)یکی از چالشهای کسبوکارهای جدید و نوآورانه، تقلید و کپیبرداری توسط تازهواردان است. تقلیدکنندگان تازهوارد اغلب با شکست مواجه شده و هزینههایی را به نوآوران پیشگام وارد میکنند. هدف از این پژوهش تحلیل تأثیر کارآفرینان ...
-
ارائه مدل توانمندسازهای شکلگیری اکوسیستم دانش بنیان
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2025-04-21)چکیده هدف: شرکتهای دانشبنیان علیرغم اهمیت بالایی که در اقتصاد دارند، با مشکلات بسیار زیادی در قیاس با شرکتهای بزرگ روبهرو هستند. بهعنوان مثال، نسبت به شرکتهای بزرگ احتمال کمتری دارند که بتوانند وامهای ...
-
ارائه مدل توسعهی کارآفرینی ورزشی در باشگاههای حرفهای لیگ برتر فوتبال: یک رویکرد آمیخته
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2022-08-23)کارآفرینی ورزشی، یکی از انواع کارآفرینی است که تأثیرات اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم زیادی در جامعه دارد. در چندسال گذشته، دنیای ورزش شاهد تغییر سیاستهای اقتصادی ورزشی بوده است که این امر نیاز صنعت ورزش به کاهش وابستگی به ...
-
ارائه مدل ویژگی شخصیتی و انگیزه کارآفرینی بر قصد راهاندازی کسبوکارهای کوچک و متوسط ورزشی: نقش میانجی آگاهی از کارآفرینی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2022-05-22)هدف از این مطالعه ارائه مدلی جهت تعیین نقش ویژگی شخصیتی و انگیزه کارآفرینی بر میزان راهاندازی کسبوکارهای کوچک و متوسط ورزشی با میانجیگری آگاهی از کارآفرینی میباشد. پژوهش به روش توصیفی-همبستگی و به شکل میدانی انجام گرفت. ...
-
ارائه چارچوب ارزیابی نوآوری اجتماعی در سطح کلان با استفاده از روش فراترکیب
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2020-05-21)نوآوریهای اجتماعی راه حلهای جدیدی هستند که به طور همزمان نیاز اجتماعی را برآورده میکنند و منجر به روابط جدید یا بهبود آن و استفاده بهتر از داراییها و منابع میشوند. استفاده از شاخصها برای جذب نوآوریهای اجتماعی و ...
-
ارائه چارچوب به کارگیری رسانه های اجتماعی در کسب و کارهای خانگی با استفاده از روش فراترکیب
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2022-11-22)اهمیت رسانههای اجتماعی در کسبوکارهای کوچک و متوسط چنان نمود پیدا کرده است که گاه، بقا یا زوال کسبوکار به توجه آن در استفاده از فناوریهای روز و شبکههای اجتماعی و تأثیر آن در بازاریابی و فروش آنها بستگی دارد. پژوهش ...



