دوره 6, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی سیاست¬های تنظیمی توسعه کارآفرینی اجتماعی با رویکرد تطبیقی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)کارآفرینی اجتماعی، ایجاد راهحلهای نوآورانه بهمنظور رفع مشکلات اجتماعی و بسیج ایدهها، ظرفیتها، منابع و مقررات اجتماعی مورد نیاز برای تغییرات اجتماعی است. با توجه به چالشهایی که کارآفرینان اجتماعی با آن روبهرو هستند، ...
-
طراحی مدل اندازه¬گیری شاخص¬های تجاری¬سازی فناوری نانو در بخش کشاورزی ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)تجاریسازی از کلیدیترین مراحل در فرایند توسعهی نوآوری بوده و باعث میشود تا پژوهشها و اختراعات به تولیدات دارای بازار تبدیل شوند. از سوی دیگر، عوامل و شاخصهای متعددی بر فرایند توسعهی تجاریسازی تاثیرگذار هستند که باید ...
-
تبیین و ارزیابی میزان آمادگی شرکتهای کوچک و متوسط ایرانی برای ورود به بازارهای بینالمللی (مورد مطالعه: شرکتهای محصولات غذایی)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)تبیین عوامل اثرگذار بر کسب آمادگی شرکتها برای ورود به بازارهای بینالمللی بسیار اهمیت دارد. بر اساس مدل مفهومی این تحقیق، عوامل تأثیرگذار محیطی به دو دستهی بیرونی (خرد و کلان) و درونی (مدیریتی و شرکتی) تقسیم میشوند. ...
-
توسعه¬ی فرهنگ کارآفرینی در مطبوعات ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)امروزه کارآفرینی یکی از موضوعات مهم کشورهای در حال توسعه و بهویژه ایران میباشد. در نهادینهسازی فرهنگ کارآفرینی، خانواده، نهادهای آموزشی و دولت نقش مهمی دارند اما اهمیت رسانهها بهویژه مطبوعات با توجه به نفوذ بر ارزشها، ...
-
راهکارهای ساختاری توسعه کارآفرینی در ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)هدف از این تحقیق توصیفی- پیمایشی، شناسایی و اولویتبندی راهکارهای ساختاری توسعهی کارآفرینی در ایران است. جامعهی آماری تحقیق شامل رؤسا و کارشناسان مراکز کارآفرینی دانشگاهها، سازمانهای دولتی و جشنوارهی امیرکبیر، انجمن ...
-
شناسایی ابعاد رشد بنگاههای کوچک و متوسط تولیدی پوشاک با مالکیت کارآفرینان زن
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)کسبوکارهای کوچک و متوسط از اجزای حیاتی رشد در اقتصاد جهانی محسوب میشوند، شناخت ابعاد رشد کسبوکار، در تدوین سیاستهای حمایت از توسعهی کارآفرینی تاثیرگذار است. هدف اصلی این پژوهش شناسایی ابعاد رشد کسبوکارهای کوچک و متوسط ...
-
عوامل کلیدی اثرگذار بر موفقیت کسب¬وکارهای خانوادگی اولویت¬بندی با روش تحلیل شبکه¬ای
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)هدف این مقاله بررسی عوامل کلیدی اثرگذار بر موفقیت کسب وکارهای خانوادگی، ارایهی مجموعهای نظاممند از عوامل و فعالیتهای برتر در مدیریت کسبوکارهای خانوادگی در ایران، و همچنین اولویتبندی این عوامل از دیدگاه کارشناسان و ...
-
شناسایی شایستگیهای کارآفرینانه¬ی مورد نیاز مدیران دانشگاهی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)پیچیدگیهای حاکم بر نظام دانشگاههای کارآفرین، ضرورت پیدایش مدیرانی با تواناییها و قابلیتهایی ویژه را ایجاب میکند که دستهی مهمی از آنها، شایستگیهای کارآفرینانه هستند. این پژوهش با هدف شناسایی شایستگیهای کارآفرینانهی ...
-
هوش مصنوعی و فرصتهای کسب¬وکار: شناسایی کارکردهای هوش مصنوعی در ایجاد مزیت رقابتی برای کسب¬وکارهای فناور (مطالعه¬ی صنعت بازیهای رایانهای)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)امروزه فناوریهای نوین، که هوش مصنوعی یکی از مهمترین آنها بهشمار میآید، نقش برجستهای در موفقیت کسبوکارها دارند. از اینرو، این پژوهش به شناسایی کارکردهای این فناوریها در ایجاد مزیت رقابتی برای کسبوکارهای فناور ...