دوره 6, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • بررسی سیاست¬های تنظیمی توسعه کارآفرینی اجتماعی با رویکرد تطبیقی 

    آراستی, زهرا؛ زارعی, ‌هادی؛ دیده¬ور, فاطمه (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)
    کارآفرینی اجتماعی، ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه‌ به­منظور رفع مشکلات اجتماعی و بسیج ایده‌ها، ظرفیت‌ها، منابع و مقررات اجتماعی مورد نیاز برای تغییرات اجتماعی است. با توجه به چالش­هایی که کارآفرینان اجتماعی با آن روبه­رو هستند، ...

  • طراحی مدل اندازه¬گیری شاخص¬های تجاری¬سازی فناوری نانو در بخش کشاورزی ایران 

    صفا, لیلا؛ حجازی, سید یوسف؛ حسینی, سیدمحمود؛ رضوانفر, احمد (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)
    تجاری­سازی از کلیدی­ترین مراحل در فرایند توسعه‌ی نوآوری بوده و باعث می­شود تا پژوهش‌ها و اختراعات به تولیدات دارای بازار تبدیل شوند. از سوی دیگر، عوامل و شاخص‌های متعددی بر فرایند توسعه‌ی تجاری­سازی تاثیرگذار هستند که باید ...

  • تبیین و ارزیابی میزان آمادگی شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی برای ورود به بازارهای بین‌المللی (مورد مطالعه: شرکت‌های محصولات غذایی) 

    حمیدی‌زاده, محمدرضا؛ زرگران یزد, مریم (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)
    تبیین عوامل اثرگذار بر کسب آمادگی شرکت‌ها برای ورود به بازارهای بین‌المللی بسیار اهمیت دارد. بر اساس مدل مفهومی این  تحقیق، عوامل تأثیرگذار محیطی به دو دسته‌ی بیرونی (خرد و کلان) و درونی (مدیریتی و شرکتی) تقسیم می‌شوند. ...

  • توسعه¬ی فرهنگ کارآفرینی در مطبوعات ایران 

    بابایی, حبیب؛ آقازاده, هاشم؛ محسنیان راد, مهدی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)
    امروزه کارآفرینی یکی از موضوعات مهم کشورهای در حال توسعه و به‌ویژه ایران می‌باشد. در نهادینه­سازی فرهنگ کارآفرینی، خانواده، نهادهای آموزشی و دولت نقش مهمی دارند اما اهمیت رسانه‌ها به‌ویژه مطبوعات با توجه به نفوذ  بر ارزش‌ها، ...

  • راهکارهای ساختاری توسعه کارآفرینی در ایران 

    کردنائیج, اسدالله؛ زالی, محمدرضا؛ بهامین, ماجد (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)
    هدف از این تحقیق توصیفی- ­پیمایشی، شناسایی و اولویت­بندی راهکارهای ساختاری توسعه‌ی کارآفرینی در ایران است. جامعه‌ی آماری تحقیق شامل رؤسا و کارشناسان مراکز کارآفرینی دانشگاه­ها، سازمان‌های دولتی و جشنواره‌ی امیرکبیر، انجمن ...

  • شناسایی ابعاد رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی پوشاک با مالکیت کارآفرینان زن 

    طالبی, کامبیر؛ عبدلی محمدآبادی, طیبه (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)
    کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از اجزای حیاتی رشد در اقتصاد جهانی محسوب می‌شوند، شناخت ابعاد رشد کسب‌وکار، در تدوین سیاست‌های حمایت از توسعه‌ی کارآفرینی تاثیرگذار است. هدف اصلی این پژوهش شناسایی ابعاد رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ...

  • عوامل کلیدی اثرگذار بر موفقیت کسب¬وکارهای خانوادگی اولویت¬بندی با روش تحلیل شبکه¬ای 

    ایراندوست, عبدالله؛ قوامی پور, محسن؛ ابراهیم نژاد, روح¬اله؛ حسین پور, داوود (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)
    هدف این مقاله بررسی عوامل کلیدی اثرگذار بر موفقیت کسب­ وکارهای خانوادگی، ارایه­ی مجموعه­ای نظام­مند از عوامل و فعالیت­های برتر در مدیریت کسب­­وکارهای خانوادگی در ایران، و همچنین اولویت­بندی این عوامل از دیدگاه کارشناسان و ...

  • شناسایی شایستگی‌های کارآفرینانه¬ی مورد نیاز مدیران دانشگاهی 

    عزیزی, محمد؛ شفیع¬زاده, احسان؛ اکبرزاده, نجمه (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)
    پیچیدگی‌های حاکم بر نظام دانشگاه‌های کارآفرین، ضرورت پیدایش مدیرانی با توانایی‌ها و قابلیت‌هایی ویژه را ایجاب می‌کند که دسته‌ی مهمی از آنها، شایستگی‌های کارآفرینانه هستند. این پژوهش با هدف شناسایی شایستگی‌های کارآفرینانه‌ی ...

  • هوش مصنوعی و فرصت‌های کسب¬وکار: شناسایی کارکردهای هوش مصنوعی در ایجاد مزیت رقابتی برای کسب¬وکارهای فناور (مطالعه¬ی صنعت بازی‌های رایانه‌ای) 

    احمدی, سید علی¬اکبر؛ دارائی, محمدرضا؛ سلام¬زاده, آرش؛ جعفری, محمدرضا (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-08-23)
    امروزه فناوری‌های نوین، که هوش مصنوعی یکی از مهم­ترین آنها به­شمار می‌آید، نقش برجسته­ای در موفقیت کسب‌وکارها دارند. از این‌رو، این پژوهش به شناسایی کارکردهای این فناوری‌ها در ایجاد مزیت رقابتی برای کسب‌وکارهای فناور ...