دوره 10, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • تحلیل تاب ‏آوری کسب و کارهای روستایی در شهرستان ملکان 

    ورمزیاری, حجت؛ ایمانی, بابک (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-05-22)
    توسعۀ کارآفرینی و تداوم فعالیت بنگاه‏های اقتصادی در محیط‏های کسب­وکار متغیر و چالش‏برانگیز، در گرو شناخت تاب‏آوری و برنامه‏ریزی برای تقویت آن در کسب­وکارها است. بسیاری از بنگاه‏های کوچک و متوسط روستایی در اثر عدم تاب‏آوری ...

  • بررسی تأثیر سرمایۀ اجتماعی درونی و بیرونی بر نوآوری‌های بنیادی با در نظر گرفتن نقش میانجی کسب دانش 

    شاه طهماسبی, اسماعیل؛ اسفیدانی, محمد رحیم؛ قوام شهیدی, سید سعید (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-05-22)
    سازمان­های یادگیرنده و نوآور امروزی در این محیط ناپایدار و متلاطم به پشتوانۀ سرمایۀ اجتماعی درون و برون سازمانی می­توانند امیدوار به بقا و رشد باشند. هدف از این تحقیق بررسی تأثیر سرمایۀ اجتماعی درونی و بیرونی بر نوآوری­های ...

  • عوامل اکوسیستم کارآفرینی ایران بر اساس مدل آیزنبرگ 

    داوری, علی؛ سفیدبری, لیلا؛ باقرصاد, وجیه (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-05-22)
    اکوسیستم­ها مجموعه­ای از دورنماهای فرهنگی متمرکز، شبکه­های اجتماعی، حمایت مالی، دانشگاه‌ها و سیاست‌های اقتصادی فعالی هستند که محیط‌های حمایتی کسب­وکار مخاطره­آمیز را خلق می­کند و در این اواخر در حوزۀ کارآفرینی مورد توجه ...

  • شناسایی و اولویتبندی عوامل سازمانی تجاری‌سازی دانش از طریق روش‌شناسی کیو 

    خیراندیش, مهدی؛ تبریزی, الهام؛ خمویی, فرشید (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-05-22)
    رشد اقتصادی زمانی اتفاق می­افتد که ایده­های نو تجاری­سازی شوند. از این­رو، شناخت عوامل تجاری‌سازی دانش به یکی از دغدغه‌های جامعۀ دانشگاهی تبدیل شده است. در این پژوهش تلاش شده است با استفاده از روش‌شناسی کیو به ذهنیت افراد ...

  • شناسایی و اولویت‏ بندی رایج ترین روش های تأمین مالی خودراه انداز در کسب‏ و کارهای نوپای حوزه IT 

    چیت سازان, هستی؛ طالبی, کامبیز؛ محب علی, امیر (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-05-22)
    تأمین مالی مناسب یکی از مشکل‏ترین و پیچیده­ترین عناصر در فرایند راه‏اندازی کسب‏و‏کارهای کارآفرینانه است. این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت‏بندی رایج­ترین روش­های تأمین مالی خود­راه­انداز در کسب‏وکارهای نوپای حوزۀ IT انجام ...

  • شناسایی و اولویت‌بندی خط‌مشی‌های توسعه کارآفرینی بخش تعاون 

    ایمانی, عبدالمجید؛ یعقوبی, نورمحمد؛ مبارکی, مسلم (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2017-05-22)
    نظام تعاونی روش مناسبی برای ایجاد کسب­و­کار است. در نتیجه هدف این پژوهش شناسایی و اولویت‌بندی خط‌مشی‌های توسعۀ کارآفرینی بخش تعاون می­باشد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش مدیران، ...