دوره 3, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
طراحی الگوی ریاضی تخصیص اعتبارات بنگاههای کوچک و زودبازده در بخشهای عمدهی اقتصادی (کشاورزی، صنعت و خدمتها)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-05-22)در سالهای اخیر، اهمیت و نقش صنایع کوچک در کشورهای صنعتی و در حال توسعه افزایش یافته است. در ایران نیز اهمیت صنایع کوچک رو به رشد بوده و از اینرو دولتها میتوانند با ارایهی راهکارهای حمایتی از صنایع کوچک و زودبازده، ...
-
رتبهبندی شاخصهای سنجش شرکتهای موفق (ارایه رویکردی در انتخاب روش تصمیمگیری چندشاخصهی مناسب)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-05-22)در ادبیات نوین سرمایهگذاری بهطور کلی تصمیمگیری را میتوان شیوهی عمل و یا حرکت در مسیر خاص تعریف کرد که با تامل و بهصورت آگاهانه از بین روشهای مختلف بهمنظور دستیابی به یک هدف مطلوب انتخاب شده است. در این مقاله که ...
-
شناسایی و اولویتبندی فرصتهای کارآفرینانه در شرکت قطارهای مسافری رجا
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-05-22)کارآفرینی فرایند مرتبط با کشف، ارزیابی و بهرهبرداری از فرصتها است که طی آن کالاها و خدمتهای نوینی خلق یا ارایه میشود. از اینرو تشخیص فرصت بهعنوان یکی از مهمترین تواناییهای کارآفرینان موفق است و به همین دلیل یکی از ...
-
بررسی کارآفرینی اجتماعی با رویکرد مشخصههای رفتاری
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-05-22)موسسههای اجتماعی به سازمانهایی اشاره دارد که هدفشان تامین آن دسته از نیازهای اساسی انسانهاست که تامین آن از طریق سازمانهای تجاری و بخش خصوصی امکانپذیر نیست. کارآفرینان اجتماعی کسانی هستند که مسایل اجتماعی را شناسایی ...
-
عوامل اثرگذار در بهکارگیری تجارتالکترونیک در بنگاههایکوچک و متوسط ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-05-22)هدف این مقاله، شناسایی عوامل اثرگذار بر بهکارگیری موفق تجارت الکترونیک در بنگاههای کوچک و متوسط در ایران است. بدین منظور ابتدا با بررسی پیشینهی تحقیق شاخصهای اثرگذار، استخراج و در قالب پرسشنامهای از صاحبنظران علمی ...
-
شناسایی و اولویتبندی عوامل اثرگذار در تجاریسازی دانش در دانشگاهها (براساس مقایسهی روشهای پنج دانشگاه معتبر جهان)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-05-22)با توجه به اهمیت حیاتی دانش به مثابه مزیت رقابتی اصلی در اقتصاد جهانی و ضرورت مشارکت دانشگاه، به منزلهی اصلیترین نهاد تولیدکنندهی دانش، در توسعهی اقتصاد ملی و منطقهای و همچنین با توجه به نیاز دانشگاهها به کسب درآمد ...



