دوره 17, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارائۀ مدل بلوغ شرکتهای دانشبنیان صنایع غذایی با رویکرد صنعت نسل چهارم با فراترکیب و تحلیل اثرهای متقابل
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: صنعت مواد غذایی یکی از صنایع کلیدی برای سلامت و رفاه جامعه است. هدف این پژوهش، ارائۀ مدل عوامل مؤثر بر بلوغ سازمانی در شرکتهای دانش بنیان صنعت مواد غذایی در ایران با رویکرد صنعت نسل چهارم است. پژوهش از دو بخش کیفی و ...
-
نقش گرایش به رویکرد استارتآپ ناب بر عملکرد پروژه توسعه محصول جدید در حوزه زیست فناوری
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: زیستفناوری به عنوان یک صنعت اصلی و در حال رشد در جهان دیده میشود که به رشد اقتصادی بسیاری از کشورها کمک قابل توجهی کرده است. تلاشهای زیستفناوری همواره با چالشهای خاصی در تجاری سازی و توسعه محصول جدید همراه بوده ...
-
طراحی الگوی توسعه کسبوکارهای آموزشی در مهدهای کودک شهر تهران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: تمایل به سرمایهگذاری در کسبوکارهای آموزشی از جمله مهدهای کودک از سوی کارآفرینان، سرمایهگذاران و دست اندرکاران صنعت آموزش بطور روزافزونی در حال گسترش است. کارآفرینان کسبوکارهای آموزشی با ریسکهای زیادی مواجه ...
-
تاثیر ابعاد آمادگی دیجیتال بر عملکرد نوآوری دیجیتال با تعدیلگری نقش شایستگی دیجیتال کارکنان
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: امروزه کسب و کارها برای حفظ و افزایش مزیت رقابتی خود نیازمند بهرهگیری از فناوریهای نوین و دیجیتالسازی در فرآیندهای مختلف هستند. افزایش عملکرد نوآورانه دیجیتال، به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمانها، نه ...
-
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر صادرات خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکتهای دانشبنیان ایرانی به بازارهای منطقهای
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، علاوهبر اهمیت ذاتی خود، بستری برای رشد کسب و کارها محسوب می شود. توسعه و تنوع روزافزون فناوری ها، فرصت های عدیده ای را برای صادرات محصولات و خدمات فاوا به بازارهای منطقه و حضور اثربخش ...
-
بررسی عوامل تأثیرگذار بر شکلگیری و توسعه کسبوکارهای اقتصاد چرخشی: مطالعه موردی چندگانه شرکتهای بازچرخانی تجهیزات پزشکی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: حرکت به سوی پارادایم اقتصاد چرخشی که در آن زنجیره تولید در یک چرخه بسته نیازهای خود را بدون تحمیل ضایعات و آلودگی به طبیعت و محیطزیست تأمین میکند، مستلزم یک تغییر پارادایم شامل رویکردهای جدید به مقررات و نهادها، ...
-
پدیدارشناسی ابعاد مالی کسبوکارهای نوپا به منظور ارائه الگوئی برای توسعه کارآفرینی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: در دنیای پیشرفته امروزی، ممکن است برای بسیاری از کارآفرینان راهاندازی یک کسبوکار نوپا، آسان و ساده به نظر برسد، اما تنها داشتن یک ایده تجاری عالی برای بقاء و موفقیت کارآفرینان کافی نیست، در طی چرخه عمر توسعة یک ...
-
توسعه مدل مفهومی شتابدهنده های کسب وکار: رویکرد فراترکیب
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: این مقاله تحقیقات علمی موجود در مورد شتابدهندهها را با هدف ارائه چارچوبی برای شتابدهندههای کسب و کار بررسی مینماید. همچنین درک مدل کلان شتابدهندههای کسبوکار و فهم رابطه بین زمینهها، فرآیندها، مکانیسمها، ...
-
فراترکیب ابعاد استراتژیک پلتفرمهای دیجیتال: دیدگاه چرخه عمر
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-11-21)هدف: امروزه پلتفرمهای دیجیتال ساختار تمام صنایع را متحول نموده و نقش خدمات دیجیتال را در زندگی روزمره مردم افزایش داده اند. باتوجه به نرخ بالای شکست پلتفرمهای دیجیتال در نظر گرفتن عوامل زیادی برای موفقیت یک پلتفرم دیجیتال ...



