دوره 2, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارزیابی نظامهای اطلاعاتی کارآفرینانه در سازمانهای دولتی ایران (مطالعه موردی: معاونت برنامهریزی وزارت بازرگانی)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-02-20)بهمنظور برخورداری از مزایای کارآفرینی در سازمانهای دولتی ایران باید بر روی عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی تمرکز و سرمایهگذاری کرد. یکی از عوامل موثر بر موفقیت کارآفرینی سازمانی، نظامهای اطلاعاتی کارآفرینانه است. در ...
-
روششناسی تدوین خطمشی ملی کارآفرینی کشور: چارچوبی مفهومی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-02-20)صاحبنظران معتقدند براساس نظریهی شکست بازار، "ارتقای کارآفرینی" میتواند موضوع مداخلهی دولتها باشد. مداخلهی دولتها در قالب بستهای به نام "خطمشی" (سیاست) شکل عملی به خود میگیرد. در فرایند خطمشی (سیاست) گذاری ملی ...
-
الگوسازی پویای فرصت کارآفرینی "توزیع فیزیکی درون شهری"، نهفته در ترافیک کلانشهرها
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-02-20)در دل تهدید ترافیک تهران فرصت کارآفرینی نهفته و این فرصت بزرگ، فرصت کارآفرینی در حوزهی توزیع فیزیکی کالای درون شهر است؛ اما این حوزه از کسبوکار، هنوز در سطح کلان جامعه به رسمیت شناخته نشده، نهادهای پشتیبانیکننده و ...
-
بررسی تطبیقی انگیزه پیشرفت در کارآفرینان با غیرکارآفرینان در صنایع شهر تهران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-02-20)کارآفرینی فرایند ابتکار و نوآوری و ایجاد کسبوکارهای جدید در شرایط مخاطرهآمیز از طریق کشف فرصتها و بهرهگیری از منابع است. بهویژه مککللند (1961) بر ارتباط انگیزهی پیشرفت، کارآفرینی و توسعه تاکید فراوان دارد. این پژوهش ...
-
بررسی دلایل گرایش به کارآفرینی دانشجویان علمی-کاربردی کشاورزی (مطالعهی موردی: استان کرمانشاه)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-02-20)نظریهی رفتار برنامهریزی شدهی آژن بهصورت گستردهای به منظور پیشگویی رفتار کارآفرینانه استفاده شده است. اما این نظریه در بین دانشجویان مراکز علمی- کاربردی بهکار گرفته نشده است. هدف کلی این پژوهش که با روش توصیفی-همبستگی ...
-
شناسایی عوامل فردی و محیطی موثر بر موفقیت کارآفرینان برتر استان تهران جهت ارایه الگوی آموزشی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-02-20)هدف این پژوهش شناسایی مهمترین عوامل فردی و محیطی موثر بر موفقیت کارآفرینان برتر استان تهران، برای ارایهی الگوی آموزشی است. جامعهی آماری شامل کلیهی (80 نفر) کارآفرینان برتر برگزیده شده در دومین جشنواره کارآفرینان برتر ...
-
طراحی و تبیین الگوی عوامل موثر برکارآفرینی دانشگاهی (مطالعه موردی: دانشگاه پیام نور)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-02-20)کارآفرینی دانشگاهی ازرسالتهای جدید دانشگاهها پس از رسالتهای آموزش و پژوهش است. مفهوم کارآفرینی دانشگاهی با تجاریسازی دانش قرین میباشد. این مقاله به دنبال یافتن عوامل موثر بر کارآفرینی دانشگاهی است. از این رو در ابتدا ...



