دوره 4, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اولویتبندی عوامل تسهیلگر در راهاندازی کسبوکارهای کوچک و متوسط با استفاده از روش مقدار ترکیبی قضاوتها در محیط فازی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2011-04-21)عوامل تسهیلگر در راهاندازی کسبوکار، ضمن تقویت احتمال راهاندازی کسبوکار، بر موفقیت کارآفرین در راهاندازی کسبوکار اثرگذارده و دستیابی به نتایج مثبت را نیز برای وی سرعت میدهد. در یک دستهبندی جامع، این عوامل به دو ...
-
بررسی رابطهی هوش هیجانی و میزان کارآفرینی دانشجویان (مطالعهی موردی: دانشگاه سیستان و بلوچستان)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2011-04-21)امروزه شواهد جدید این نکته را بیان میدارند که شخصیت و هوش هیجانی در منشا کارآفرینی نقش مهمی را ایفا میکنند، اما تاکنون تلاشهای اندکی برای اثبات این موضوع انجام شده است. از این نظر این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین هوش ...
-
تبیین نقش تحقیق و توسعه کارآفرینانه مبتنی بر ترجمان دانش در موفقیت انتقال فناوری کشاورزی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2011-04-21)هدف مقاله حاضر شناسایی نقش ترجمان دانش در شکل گیری ابعاد تحقیق و توسعه کارآفرینانه به عنوان یکی از شاخصهای مهم موفقیت انتقال فناوری بود. تحقیق به روش تحلیل همبستگی و از نوع تحلیل ماتریس کوواریانس - واریانس انجام شد. جامعه ...
-
تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی در آموزش عالی ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2011-04-21)هدف این مقاله تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی درآموزش عالی ایران است. سوالهای تحقیق با در نظرگرفتن الگوهای برنامهی درسی آموزشهای کارآفرینی (هدفها، محتوا، راهبردها و روشها) تدوین و بررسی شده است. در این تحقیق از طرح پیمایشی ...
-
بررسی رابطهی شیوههای تفکر و ویژگیهای شخصیتی کارآفرینی مدیران مدارس (مطالعه موردی مدارس مقاطع سهگانه شهر بیرجند)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2011-04-21)هدف از این پژوهش بررسی رابطهی شیوههای تفکر با ویژگیهای شخصیتی کارآفرینی در مدیران مدارس بوده و حجم نمونه آماری 107 نفر از مدیران مدارس مقاطع سهگانه شهر بیرجند (146 ) است، که به روش نمونه گیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ...
-
توسعهی نگرش کارآفرینانه در کتابهای درسی (مطالعهی موردی:کتابهای فارسی دوره دبستان)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2011-04-21)در این مقاله با استفاده از روش تحلیل محتوا، میزان توجه به نگرش کارآفرینانه در ابعاد شناختی، نگرشی و عاطفی در کتابهای فارسی دبستان، بررسی میشود. بدین منظور کل کتابهای فارسی (کتابهای بخوانیم و بنویسیم) پنج پایه دبستان در ...
-
مدیریت دانش در شرکتهای کوچک و کارآفرین:بررسی عوامل سازمانی اثرگذار در ایجاد و انتقال دانش در صنعت انفورماتیک ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2011-04-21)این مقاله از میان ابعاد مدیریت دانش، دو بعد ایجاد دانش و انتقال دانش را بهعنوان متغیرهای وابسته در نظر گرفته و تلاش دارد عوامل اثرگذار در اجرای موفق این دو بعد مدیریت دانش در شرکتهای کوچک انفورماتیک را شناسایی کند. جامعهی ...



