دوره 3, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
علل شکست کارآفرینان در ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-08-23)با توجه به نقش کارآفرینی در رشد اقتصادی و اجتماعی کشورهای توسعه یافته، بررسی و تحلیل فرایند کارآفرینی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و نقد عوامل موفقیت و شکست، کمک شایانی به پیشبرد موفق کارآفرینی، ...
-
شناسایی قابلیتهای کارآفرینی (مطالعه موردی: دانشجویان دختر دانشگاه کشاورزی و منابعطبیعی رامین اهواز)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-08-23)در سالهای اخیر، زنان گرایش بیشتری به تحصیلات دانشگاهی پیدا کردهاند و نرخ ورود زنان و دختران به دانشگاهها، هر ساله رو به افزایش است. در حالیکه براساس آمارهای رسمی، نرخ بیکاری نیز در میان بانوان تحصیلکرده بهصورت قابل ...
-
بررسی عوامل بازدارندهی کارآفرینی در آموزش عالی کشاورزی و ارایهی سازوکارهایی برای تقویت آن
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-08-23)با بررسی روند رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته، مشخص میشود که روحیهی کارآفرینی و کارآفرینان در رشد اقتصادی و اشتغالزایی آنها نقش زیادی داشتهاند. در کشور ما نیز برای رسیدن به توسعه و اشتغال که دغدغهی اصلی مسؤولان و ...
-
بررسی عوامل اثرگذار بر ارزیابی طرحهای کارآفرینانه در شرکتهای سرمایهگذاری خطرپذیر (با استفاده از روش فرایند تحلیل شبکهای)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-08-23)تامین مالی در مرحلهی راهاندازی کسبوکار بهطور معمول به سطح پولی که کارآفرین میتواند بهدست آورد محدود میشود و شاید مشکلترین بخش راهاندازی کسبوکار باشد. از جمله شرکتهایی که در مراحل اولیهی یک طرح اقدام به ...
-
شناسایی و اولویتبندی شاخصهای تعیینکنندهی کارآفرینی کسبوکارها
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-08-23)توسعهی کارآفرینی در فعالیتهای اقتصادی و کسبوکار فرایندی است که نقش حیاتی در تداوم، رشد و توسعهی ملی کشورها ایفا میکند. از اینرو توسعهی چارچوبی برای ارزیابی سطح کارآفرینی فعالیتها بهمنظور ایجاد بستر و جو مناسب برای ...
-
ویژگیهای فردی اثرگذار بر توسعهی کارآفرینی اجتماعی در موسسههای خیریهی استان تهران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-08-23)«کارآفرینی اجتماعی» یکی از انواع کارآفرینی است که با رویکرد کارآفرینانه به رفع نیازهای اجتماعی که به آن توجه نشده، میپردازد. از آنجا که تلاش دولتمردان و اقدامهای بشردوستانه و عملکرد نهادهای بخش اجتماعی بهطور کامل ...
-
اولویتبندی عوامل اثرگذار بر کارآفرینی اجتماعی در ایران از دیدگاه فعالان اجتماعی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2010-08-23)کارآفرینی اجتماعی به معنای انجام فعالیتی نوآورانه و خلقکنندهی ارزش اجتماعی است که میتواند در بخشهای غیرانتفاعی و تجاری انجام شود. با توجه به اینکه امروزه کارآفرینی اجتماعی بهعنوان راهکاری اثرگذار و پایدار در راه ...



