دوره 9, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
پیشدرآمدی بر فرایند خلق بیبدیل (ناولتی) در توسعة اقتصادی و کارآفرینی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-05-21)ناول یا خلق ناب و بیبدیل، بنیانیترین عامل توسعة اقتصادی و کارآفرینی است. با اینحال، در بین اندیشمندان در زمینة فرایند خلق ناول در توسعة اقتصادی توافق نظر وجود ندارد، بهگونهایکه شومپیتر از عبارت «غیرممکن» برای تبیین ...
-
شناسایی عوامل خروج کارآفرینان ایرانی: رویکرد روایتی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-05-21)خروج کارآفرینانه یکی از مهمترین اجزای فرآیند کارآفرینی است. هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی عوامل اثرگذار بر خروج کارآفرینان ایرانی است. بیشتر پژوهشهای تابهحال انجام شده در مورد خروج به بررسی عوامل اثرگذار روی خروج و یا ...
-
شناسایی عوامل موثر بر صادرات کالاهای فنآورمحور با رویکرد کارآفرینی و بازارمحوری
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-05-21)توسعه صادرات کالاهای فنآورمحور و فرآوردههایی که سهم فناوری پیشرفته در ساخت آنها بالاست، یکی از اهداف مهم استراتژی بلندمدت توسعه صادرات کشور است. در این پژوهش با درنظر گرفتن رویکرد مبتنی بر منابع، سازههای اصلی اثرگذار بر ...
-
شناسایی و اولویت بندی عوامل استراتژیک موثر برکسب و کارهای کوچک و متوسط با استفاده از رویکرد تحلیل سلسله مراتبی (مطالعه ای در صنعت کاشی و سرامیک)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-05-21)با توجه به نقش مهم صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی کشورها، هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت بندی عوامل استراتژیک موثر بر تعالی کسب و کارهای کوچک و متوسط در صنعت کاشی و سرامیک است. این تحقیق از منظر هدف جزء پژوهشهای ...
-
بررسی تاثیر آموزشهای رسمی کارآفرینی بر شکلگیری قصد کارآفرینانه
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-05-21)امروزه با توجه به نیاز روزافزون به آموزشهای کوتاه مدت کارآفرینی، آموزش رسمی در این حوزه از اهمیت فراوانی برخوردارگردیده است. از اینرو پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزش رسمی کارآفرینی بر شکلگیری قصد کارآفرینانه در ...
-
عوامل سوق دهنده و بازدارنده راه اندازی شرکتهای مستقر در مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-05-21)هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل سوق دهنده و بازدارنده شرکتهای مستقر در مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد میباشد. پژوهش از حیث هدف، کاربردی است. رویکرد پژوهش کیفی و روش پژوهش، مطالعه موردی میباشد. جامعه آماریکلیه ...
-
شناسایی مولفههای مراحل مختلف رشد شرکتهای نوآور در تعامل با سرمایهگذاران خطرپذیر
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-05-21)هدف از این مطالعه بررسی نمونههای عملی تعامل شرکتهای نوآور با سرمایهگذاران میباشد تا جنبههای دقیقتری از چالشهای هر مرحله رشد را مشخص کند و نهایتا سرمایهگذاران بتوانند باتوجه به مرحله رشدیافتگی شرکت، قرارداد سرمایهگذاری ...
-
شناسایی و اولویت بندی فرصت های کاربری خودروهای تجاری سبک در توسعه کلینیکهای سیار پزشکی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-05-21)کاربری در صنعت خودروسازی مربوط به نوع استفاده از کامیون یا کشنده است که روی خودروهای تجاری نصب می شوند و در همه حوزهها از جمله در پزشکی کاربردهای مختلفی از قبیل شرایط بحرانی، مناطق محروم و مناطق توریستی را دارا است. این ...



