فصلنامه رسانه
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
ارزیابی رابطه استفاده جوانان شاهین شهر از تلگرام و فیلترینگ آن با کیفیت زندگی آنان
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-02-20)
-
طراحی مدل عملکرد بهینه روابط عمومی شرکت گاز با تاکید بر رسانه ها( مورد مطالعه شرکت گاز استان مازندران)
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-02-20)هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل عملکرد بهینة روابط عمومی شرکت گاز مازندران، با تأکید بر رسانهها است. مقالة حاضر، که از نوع کیفی است، با بهرهگیری از تئوری دادهبنیاد به انجام رسید. جامعة آماری این تحقیق، 24 تن از نخبگان و خبرگان ...
-
کنکاشی بر تاثیر بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی بر سلامت برند ورزشی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-02-20)در بازار رقابتی امروزی، بازاریابی محتوا در رسانههای اجتماعی میتواند سبب جذب مشتریان و افزایش مشارکت برندها، بهویژه در بخش ورزشی شود. بر این اساس، هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر بازاریابی محتوای رسانههای اجتماعی بر ...
-
حلیل وضعیت هویت اجتماعی زنان شهر تهران بر اساس استفاده از رسانه های اجتماعی و متغیرهای زمینه ای
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-02-20)پژوهش حاضر، با هدف تحلیل وضعیت هویت اجتماعی زنان شهر تهران، بر اساس استفاده از رسانههای اجتماعی و متغیرهای زمینهای، بهویژه میزان تحصیلات، طراحی و اجرا شده است. این پژوهش از نوع کاربردی و روش آن توصیفی ـ علی است که با ...
-
بازنمود پوشش زنان ایرانی سیاستمدار در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-02-20)هدف مطالعۀ پیش رو، تحلیل شیوههای بازنمود پوشش زنان سیاستمدار منتخب در اینستاگرام، از خلال تحلیل تصاویری است که از خودشان منتشر کردهاند. در این مقاله تلاش شده است، علاوه بر تحلیل چگونگی بازنمود پوشش زنان در نمونۀ منتخب ...
-
رابطه فرهنگ دموکراسی نوین مشارکتی و استفاده از شبکه های اجتماعی (مطالعه موردی: معلمان شهر اصفهان)
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-02-20)این مقاله، به موضوع رابطة فرهنگ دموکراسی نوین مشارکتی و استفاده از شبکههای اجتماعی، در جامعة معلمان شهر اصفهان میپردازد. دموکراسی نوین مشارکتی، کاربرد نوآورانة رسانههای جدید، در جهت عمق بخشیدن به حکومت دموکراتیک از طریق ...
-
تبیین الگویی مبتنی بر شاخص های توانمندی و مهارت های مدیران رسانه ای و اثر بخشی آن در پیشبرد اهداف کلان افق 1404
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-02-20)رسانه، یکی از ابزارهای قدرتمند توسعه محسوب میشود و مدیریت رسانه، نیل به این هدف را محقق میسازد. در این تحقیق، الگوی شاخصهای توانمندی و مهارتهای مدیران رسانهای و اثربخشی آن در پیشبرد اهداف کلان افق 1404 مورد مطالعه ...
-
سبک های نوشتاری توییت های انتقادی در میان کاربران ایرانی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-02-20)با ظهور شبکههای اجتماعی در عصر جدید، نقش رسانههای قدیمی مانند تلویزیون و روزنامه کمرنگتر از گذشته شده است و در فضای دموکراتیک و چندصدایی، این مردم هستند که جای رسانههای تکصدا را گرفتهاند. انسانها، نهتنها دیگر تحت ...
-
معیارهای طراحی ساختاری برنامه های ترکیبی رادیویی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-02-20)رادیو به عنوان یک رسانة مهم شنیداری، برای حفظ مخاطب خود و جذب مخاطب بیشتر، باید همواره به دنبال تولید برنامههایی با کیفیت بالا و جذاب باشد. برای رسیدن به این هدف، علاوه بر تأمین محتوای خوب نیاز است، به لحاظ ساختاری نیز ...
-
مبانی جرم انگاری معاونت در جرایم سایبری از منظر فقه و حقوق ایران
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-11-22)گستردگی فضای سایبر، تمام ابعاد زندگی بشر را به خود معطوف کرده است، به نحویکه، جدایی از این فضا برای برخی قابل تصور نیست. علیرغم مزایای غیر قابل انکار فضای سایبر، متأسفانه با گذشت هرچه بیشتر از عمر آن، بهرهبرداری ...
-
کاربست نظریۀ استعارۀ مفهومی در فیلم فروشنده: پژوهشی در نشانه شناسی شناختی سینما
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-11-22)اگر برحسب نظریۀ استعارۀ مفهومی، شالودۀ تفکر بشری را استعاری دانسته و زبان را تنها یکی از بازنماییهای استعارههای مفهومی به حساب آوریم، باید بتوانیم استعارههای مفهومی را در بازنماییهای دیگری همچون تصاویر ثابت و ...
-
بررسی تأثیر نام برندسازی مقصد بر توسعة گردشگری روستایی (روستاهای دهستان سراوان، گیلان)
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-11-22)گردشگری روستایی راهبردی، جهت تقویت جوامع محلی در مناطق روستایی بسیار حائز اهمیت است. بر این اساس، برنامهریزان توسعة روستایی و گردشگری، برای دستیابی به این مزایا، بر ابزارهای جدیدی در راهبردهای برنامهریزی روستایی ...
-
تحلیل سلسله مراتبی جایگاه عوامل فضای مجازی مؤثر بر توسعة گردشگری دفاع مقدس؛ با استفاده از رویکرد تحلیل سلسله مراتبی فازی (Fuzzy AHP)
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-11-22)صنعت گردشگری از صنایع پردرآمد و اشتغالزای دنیاست که در چنددهة اخیر، بیش از گذشته مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است. بسیاری از کشورها، بخش مهمی از درآمد ملی خود را از راه صنعت گردشگری تأمین میکنند و ...
-
ارزیابی طرح ها در رسانه های ایران از نظر سلامت معنوی براساس نظرهای بینندگان و خبرگان با روش فرایند تحلیل شبکه (مورد مطالعه: شبکة تلویزیونی استان اصفهان
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-11-22)این مقاله، به ارزیابی طرحها در رسانههای ایران، با توجه به ابعاد سلامت معنوی از دیدگاه بینندگان و خبرگان میپردازد تا برمبنای آنها، بهترین طرح برای بهبود وضعیت فعلی یکی از شبکههای تلویزیونی مشخص شود. با توجه ...
-
تحلیل نقش شبکه های اجتماعی در مدیریت بحران سیل
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-11-22)امروزه شناخت نقش، ماهیت، جایگاه و ظرفیتهای رسانهای و بهرهبرداری آگاهانه و صحیح از رسانهها، برای مواجهة مناسب با بحران، یکی از ضرورتهای اساسی است. لذا پژوهش حاضر، به تحلیل محتوای خبرهای مرتبط با بحران سیل، با هدف ...
-
نقش الگوهای تبلیغاتی در فضای وب و رسانه های سنتی در اعتمادبخشی به مشتریان شبکة بانکی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-11-22)اعتماد، یکی از مهمترین دغدغههای فعالیت در عرصة تبلیغات است. این مفهوم با توسعة رسانههای تحت وب و اشکال جدید تبلیغات، به مفهومی مهمتر از قبل بهخصوص در شبکة بانکی کشور تبدیل شده است. هدف از این ...
-
تدوین مدل تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی در روابط بین فردی کاربران رسانه های اجتماعی با رویکرد کیفی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-11-22)ظهور و تحول رسانههای اجتماعی، باعث افزایش پیشرفت و اهمیت ارتباطات دهانبهدهان و ظهور پدیدة جدیدی به نام تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی شد. طوریکه امروزه تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی، یکی از ...
-
رویکرد بازی های رایانه ای در اخلال نظم و امنیت اجتماعی (مطالعه موردی: اعتیاد و ارتکاب جرایم مواد مخدر)
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-08-23)امروزه برخی از بازیهای رایانهای، با ارائة محتوای مرتبط با آموزش کِشت، تولید، توزیع، قاچاق و کسب درآمدهای نامشروع از طریق تجارت مواد اعتیادآور، در حال ترویج فرهنگ اعتیاد و مصرف مواد مخدر و ایجاد اختلال در نظم و امنیت ...
-
تحلیل نشانه شناختی سریال طنز تلویزیونی "نون. خ"
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-08-23)ما اغلب، برای ادراک جهان پیرامون خود از واسطهای تصویرساز به نام رسانه استفاده میکنیم، که واقعیت در متون آن پیشاپیش رمزگذاری میشود؛ رمزگذاریهایی که در روند ادراک و القای ایدئولوژی، منجر به رمزگشاییهای مختلفی میشوند. ...
-
نظریه هم فرهنگی و افزایش سن ازدواج دختران تحلیل فیلم شماره 17 سهیلا
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-08-23)آمار و ارقام نشان میدهد، سن ازدواج میان دختران و پسران، طی سالهای اخیر بالا رفته است و در پی آن، به تعداد دختران مجردی که سنشان برای ازدواج بالا رفته نیز، افزوده شده است. اگرچه رسانههای مختلف، همواره در حد اطلاعرسانی ...