دوره 34, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • الگوی مطلوب ساختار سازمان خبر صداوسیما در آرایش جدید رسانه‌ای 

    شاداب, زهراالسادات؛ نصراللهی کاسمانی, اکبر؛ رسولی, محمدرضا (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2023-05-22)
    در سال‏هـای اخیـر بخش‌های خبـری رسانة ملی، متأثر از شرایط پویایی رسانه‌ای به دلیل وجود رسانه‌های غیر همسو و  کاربرمحور، فضای مجازی و شکل‌گیری جامعة پلتفرمی است. این رسانه برای آنکه همچنان بتواند در سبد مصرف رسانه‌ای مخاطبانش ...

  • معنایابی پیامدهای فرهنگی ارتباطات با تاکید بر توسعة گردشگری (مورد مطالعه: جامعة بومی کُنگ) 

    سلطانی نژاد, مهدیه؛ شهریاری, سوده (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2023-05-22)
    ارتباطات گردشگری بخش مهمی از برقراری رابطة فرهنگی بین گردشگران و جامعة میزبان را در بر می‌گیرد. زیرا ارتباطات گردشگری، در تبادل‌های فرهنگی نقش عمده‌ای دارد و آشنایی با سبک زندگی سایر ملت‌‌ها عامل مؤثر دیگری در گردشگری امروز ...

  • ظرفیت‌های اقتباس برای نویسندگی در کتاب صوتی (مطالعة موردی روی کتاب قطار به موقع رسید از هاینریش بُل) 

    کشوری, سمیه؛ شریف خدایی, مجید؛ اخگری, محمد (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2023-05-22)
    امروزه کتاب صوتی به کمک انسان معاصر آمده است. بنابراین باید به عنوان یک رسانة مستقل عمل کند. رسانة جدید، باید روایت جدیدی ارائه دهد. اینجا اهمیت نویسندة کتاب صوتی مشخص می‌شود. این پژوهش با روش تحلیل محتوای کیفی و مطالعة ...

  • نقش شبکه‌های اجتماعی بر جامعة روستایی استان خوزستان (مورد مطالعه: دهستان کوت عبدالله) 

    سعدی, حشمت الله؛ هاشمی امین, ناهید؛ موحدی, رضا (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2023-05-22)
    شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد تغییرهای اساسی در نحوة ارتباط و تعامل مردم شده و اثرات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زیادی به همراه دارد. هدف این پژوهش، تحلیل نقش شبکه‌های اجتماعی بر کاربران روستایی در استان خوزستان (دهستان کوت ...

  • مقایسة اعتماد اجتماعی میان دانشجویان وابسته و غیر وابسته به اینترنت 

    تاجیک اسماعیلی, سمیه (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2023-05-22)
    مطالعة آثار و تبعات گوناگون وابستگی به اینترنت، هستة مرکزی بسیاری از پژوهش‌های اخیر را تشکیل داده و به نظر می‌رسد وابستگی به اینترنت، بر متغیر اعتماد نیز تأثیرگذار باشد. لذا، پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسة اعتماد اجتماعی ...

  • رابطه بین تبلیغ و قصد خرید: مرور نظام‌مند و فراتحلیل مطالعه‌ها 

    ریاحی, محمدحسین؛ نایب زاده, شهناز؛ داودی رکن آبادی, ابوالفضل (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2023-05-22)
    یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت‌ها از صرف هزینه‌های گزاف تبلیغ، ترغیب بازار هدف به خرید است و نظر به تفاوت در یافته‌های پژوهش‌های مربوط به تأثیر تبلیغ بر قصد خرید، هدف تحقیق حاضر مرور نظام‌مند مطالعه‌ها و فراتحلیل تحقیق‌های ...

  • ارزیابی سیاست‌های حوزه رسانه در ایران 

    آزادی احمدآبادی, قاسم (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2023-05-22)
    در دنیای کنونی که ارتباطات و آگاهی از طریق رسانه‌ها، شاخص عمده پیشرفت جوامع در نظر گرفته شده است، شناخت و توجه به چگونگی سیاست‌گذاری، راهبری و مدیریت این حوزه ضرورت دارد. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی سیاست‌های حوزة رسانه در ...

  • بازنمایی مرگ ملکة انگلیس در رسانه‌های داخلی و خارجی (مورد مطالعه: خبرگزاری فارس و ایسنا و تارنمای بی‌بی‌سی فارسی) 

    نژادسالاری, عاطفه؛ مهدیزاده, سیدمحمد (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2023-05-22)
    رسانه‌ها، در نقش خبری، آیینة انعکاس رویدادها و واقعیت دنیای اجتماعی و سیاسی نیستند، بلکه آفرینندة واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی هستند و به برداشت افراد از دنیای اطرافشان هستی می‌بخشند. آن‌ها در تهیة خبر، علاوه‌بر انتخاب ...