دوره 33, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • مدل ساختاری عوامل موثر بر اثربخشی صحه‌گذاری چهره‌های ورزشی 

    صوفی, محمد علی؛ متانی, مهرداد؛ فلاح, علی؛ مهرآرا, اسداله؛ باقر زاده, محمد رضا (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-05-22)
    با وجود پژوهش‌های متعدد، در رابطه با پیامدهای صحه‌گذاری چهره‌های ورزشی، مطالعة زیادی راجع به پیشایندهای اثربخشی صحه‌گذاری چهره‌های ورزشی انجام نشده است. این مطالعه، با هدف ارائة مدل ساختاری عوامل مؤثر بر اثربخشی صحه‌گذاری ...

  • راهبردهای مدیریت کیفیت محتوا درروزنامه های محلی ایران 

    جعفری, سیده طناز؛ مسعودی, امیدعلی؛ نعمتی انارکی, داود (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-05-22)
    مطبوعات محلی ایران، به دلیل نداشتن راهبرد مدیریت کیفیت محتوا و پایین آمدن شمارگان، درخطر تعطیلی قرار دارند. هدف این مطالعه، ارائة راهبردهای مدیریت کیفیت محتوا در روزنامه‌های محلی ایران است. با توجه به هدف و ماهیت، این پژوهش ...

  • تحلیل حقوقی کالا انگاری شهرت 

    میرشکاری, عباس؛ ملکی, نفیسه (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-05-22)
    امروزه، اشخاص مشهور در رسانه‌ها می‌توانند تصویر، فیلم و نام خود را برای تبلیغ، در اختیار عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات بگذارند و مابه‌ازای مالی دریافت ‌کنند؛ بدین طریق از شهرت رسانه‌ای خود همچون یک کالای باارزش بهره‌برداری ...

  • ظرفیت های شهروند ـ گزارشگری در تولید انواع برنامه تعاملی رادیو 

    اخگری, محمد؛ کاظمی, محدثه (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-05-22)
    مقوله نوظهور شهروند ـ گزارشگری، از ظرفیت‌های جدید در تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به شمار می‌رود که نحوة بهره‌گیری از آن، می‌تواند بر جذابیت تولید برنامة رادیویی بیفزاید. پژوهش حاضر، با هدف شناخت ظرفیت‌های گزارشگری ...

  • ارائه الگوی مفهومی هنجارهای اخلاقی اخبار رسانه ملی در مواجهه با پدیده مجرمانه (مبتنی بر نظریه هنجاری رسانه دینی) 

    محمدی, حمید رضا؛ مزینانی, مهدی؛ گودرزی, نسرین (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-05-22)
    با توجه به حاکمیت دین، در جمهوری اسلامی ایران و تأکید قانون اساسی، در اصل 175، به رعایت موازین اسلامی در نشر افکار در رسانة ملی، تولید و انتشار موضوع‌های مرتبط با پدیدة مجرمانه نیز، باید در چارچوب ضوابط تعیین‌شده در دین ...

  • ارائة الگو برای پوشش خبری در شبکة پرس تی وی: مطالعة ادبیات نظری رسانه و رویکرد شبکه های بی بی سی ورلد و سی ان ان اینترنشنال به اخبار ایران 

    سرابی, مجید؛ نصراللهی کاسمانی, اکبر؛ مجیدی قهرودی, نسیم؛ جبلی, پیمان (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-05-22)
    تلویزیون و شبکه‌های ملی و فراملی، می‌کوشند با متقاعد کردن مردم جهت همسویی فکری با خود، در جذب مخاطب و تغییر افکار عمومی، به‌ویژه در کشورهای جهان سوم تأثیرگذار باشند. کشورهای پیشرفته از رسانه‌ها، به عنوان ابزاری برای در دست ...

  • تحلیل سلسله مراتبی فازی موانع و چالش‌های شکل‌گیری خبرنگاری تحقیقی در صدا و سیما 

    بصیریان جهرمی, حسین؛ لطفی, عباس (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-05-22)
    روزنامه‌نگاری و خبرنگاری تحقیقی، یکی از تاثیرگذارترین شیوه‌های روزنامه‌نگاری در جهان است؛ با این حال، این سبک روزنامه‌نگاری با همه جذابیت و اهمیتی که دارد، از دیدگاه خبرنگاران و خبرگان رسانه، هنوز در ایران چندان شناخته‌شده ...

  • نقش صدا و سیما در تقویت اعتماد سیاسی 

    روحانی, محسن؛ حسینی دانا, حمیدرضا؛ میر اسماعیلی, بی بی سادات؛ جهانشاهی, امید؛ فرهنگی, علی اکبر (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-05-22)
    برخورداری یک دولت از اعتماد سیاسی شهروندانش، نشانگر برخورداری آن دولت از شاخصة مشروعیت نزد اتباع خود است. با توجه به نقش و تاثیرگذاری که رسانه‌ها به‌ویژه سازمان صداوسیما، از یک سو بر ابعاد مختلف زندگی مردم و همچنین بر ...