دوره 33, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
پیوند فرهنگ شهرت و مصرفگرایی در برنامة شام ایرانی 2 (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-03-21)ین پژوهش، با هدف شناخت ابعاد اصلی نمایش مصرف سلبریتیها به مطالعة یکی از برنامههای واقعنمای سلبریتیمحور در زیرگونة سبک زندگی بهنام شام ایرانی 2 پرداخته است. در مبانی نظری از مفهوم مصرف آشکار یا تظاهری تورستین وبلن، در ...
 
- 
بررسی پوشش خبری تشییع شهید سلیمانی در رسانههای موافق و مخالف جبهة مقاومت (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-03-21)شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و حضور جمعیتی عظیم در تشییع پیکر او، به عنوان یک فرماندة نظامی، رویدادی کمنظیر و قابل توجه بود که مانند بسیاری از رویدادهای بزرگ خبری در دنیا میتوانست از دریچة نگاه خاص رسانههای بینالمللی با ...
 
- 
تأثیر رسانهها در شکلگیری اصول حروفنگاری دیجیتال (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-03-21)حروف نگاری دیجیتال، صورت تکامل یافتة ارتباطات کلامی در جوامع هوشمند است؛ ارتباطات کلامیای که برخاسته از نیازهای ارتباطی نوین در رسانههای قرن بیستم میلادی است. از این رو، در این مقاله، با هدف درک اصول حروف نگاری دیجیتال، ...
 
- 
بررسی رویکرد رسانهای دو جریان برجستة سیاسی ایران به اعتراضهای مردم آمریکا پس از قتل جرج فلوید و ارزیابی برخی پیامدهای آن از منظر تعاملهای بینالمللی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-03-21)قتل جرج فلوید، در داخل و خارج آمریکا، منشأ آثار و پیامدهای متنوعی شد. روایت رسانهها از این واقعه، هم در شکلگیری اعتراضهای گوناگون و هم در بروز تحولهای مهم داخل و خارج آمریکا تأثیرگذار بود. مقالة حاضر، این واقعه و ...
 
- 
الگوی روزنامهنگاری تلویزیونی در پیشگیری از جرم (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-03-21)وقوع جرم، یکی از آسیبهای اجتماعی است که پیامدهای نامطلوب و مخربی را برای جامعه به دنبال دارد. از همین روی، جهت جلوگیری از این آسیبها، نهادهای درگیر از جمله رسانهها، میتوانند تأثیرهایی در پیشگیری از وقوع آن و درنهایت ...
 



