دوره 19, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
آزادی تبلیغات بازرگانی و محدودیتهای آن از دیدگاه حقوق بینالملل، ایران و اسلام /نوشتة :دکتر محسن اسماعیلی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2008-11-21)تبلیغات بازرگانی همواره در کنار موافقتها با مخالفتهای زیادی، بهویژه از نگاه فرهنگی، روبهرو بوده است. با این حال، واقعیتی است که از گذشتههای دور خود را بر ما تحمیل کرده است. با در نظر گرفتن این واقعیت و آثار عمیق و همه ...
-
تبلیغات تجاری و ارزشهای فرهنگی در مجلات خانواده تحلیل محتوای تبلیغات تجاری مجلات خانوادة سبز، خانواده، راهزندگی و روزهای زندگی در سال 1385/ نوشته : بهنام افخمی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2008-11-21)مقاله حاضر که خلاصة پژوهشی علمی با روش تحلیل محتوا بر روی تبلیغات تجاری منتشر شده در مجلات خانواده، خانوادة سبز، راه زندگی و روزهای زندگی است. ضمن توصیف و تحلیل دادههای به دست آمده نتیجه میگیرد که کالاها ...
-
کودکان و تبلیغات بازرگانی /نوشتة : حوریه سادات برهانی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2008-11-21)تبلیغات بازرگانی یکی از منابع مهم اطلاعرسانی در زمینة امور فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یک جامعه به شمار میروند و تأثیر بهسزایی در شکلگیری الگوهای فکری، احساسی و رفتاری مخاطبان بهویژه کودکان دارند. در این مقاله به بررسی ...
-
نظریهپردازی در تبلیغات و آگهی /نوشتة :کریس هاکلی/ ترجمة: لیدا کاووسی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2008-11-21)مقاله حاضر بعضی از مفاهیم نظری را برای شناخت ماهیت ارتباط بین تبلیغات و مخاطب آن معرفی میکند. در این متن، "نظریه “ کلمهای است که برای نشان دادن راههای بیان تجربة روزمرة تبلیغ از آن استفاده میشود. متن حاضر به ویژه بر ...
-
شیوههای اقناع نوشتة سین بریرلی/ ترجمة : گیتا علیآبادی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2008-11-21)تشویق و ترغیب برای خرید کالا یکی از مهمترین وظایف آگهیسازان محسوب میشود. کوششی که پس از جنگهای داخلی امریکا فزونی گرفت و منجر به پدید آمدن الگوهایی برای تغییر در رفتار و نگرش مصرفکنندگان گردید. در این میان به ...
-
آن سوی تبلیغات بازرگانی جهانی واقعیتها و چالشها /نوشتة :پروفسور سیّد حمید مولانا
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2008-11-21)توسعة روز افزون صنعت تبلیغات بازرگانی باعث شده است تا این امر به یکی از پدیدههای بسیار مهم جوامع امروزی تبدیل شود و در حوزهها و رشتههای علمی مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد. هر چند بازار جهانی این صنعت در طول نیم قرن ...



