مرور فصلنامه رسانه بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 399
- 
اخبار جعلی و مهارتهای مقابله با آن نوشتة محمد سلطانیفر مریم سلیمی سیّدغلامرضا فلسفی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2017-10-23)هدف این پژوهش بررسی اخبار جعلی و مهارتهای مقابله با آن است؛ موضوعی که امروزه به یکی از پربسامدترین واژهها در رسانههای خبری جهان تبدیل شده که مواضع رسانهای پرچالش دونالد ترامپ در این خصوص بسیار تأثیرگذار بوده ...
 
- 
اخلاق رسانه و حریم خصوصی؛ رویکردی اسلامی /نوشتة: احمدرضا شاهعلی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-02-20)در این مقاله ضمن بررسی دو مفهوم تجاوز حداقلی و حداکثری رسانهها به حریم خصوصی، تلاش میشود تا این مسئله مشخص شود که تعریف و ماهیت تجاوز یک رسانه به حریم خصوصی مخاطب چیست؟ به همین منظور در گام اول معانی لغوی و اصطلاحی واژة ...
 
- 
ادبیات رسانهای با نگاه به آئین نگارش در مطبوعات/نوشتة:احمد توکلی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2008-02-20)در این مقاله سعی شده است، اصول درستنویسی در مطبوعات با مثالهای عینی و کاربردی ارائه شود. در مقدمه ـ به لحاظ سبک و آیین نگارش ـ ویژگیهای یک نوشتة خوب مطرح، و در ادامة برخی غلطهای رایج در سطح رسانهها مورد نقد و بررسی ...
 
- 
ادبیات و روزنامهنگاری /نوشتة :علیاکبر قاضیزاده (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2008-02-20)روزنامهنگار را میتوان به اعتبار حرفهای که دارد، نویسنده و ادیب دانست؟ در جامعه ما هنوز این تصور رایج است که هر کس قدرت بیشتری در نگارش و کاربرد آرایههای کلامی دارد، میتواند روزنامهنگار باشد. ادبیات و ...
 
- 
ارائة الگو برای پوشش خبری در شبکة پرس تی وی: مطالعة ادبیات نظری رسانه و رویکرد شبکه های بی بی سی ورلد و سی ان ان اینترنشنال به اخبار ایران (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-05-22)تلویزیون و شبکههای ملی و فراملی، میکوشند با متقاعد کردن مردم جهت همسویی فکری با خود، در جذب مخاطب و تغییر افکار عمومی، بهویژه در کشورهای جهان سوم تأثیرگذار باشند. کشورهای پیشرفته از رسانهها، به عنوان ابزاری برای در دست ...
 
- 
ارائة مدل توسعة عملکرد روابط عمومی در سازمان تأمین اجتماعی با رویکرد مدیریت استراتژیک (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2023-01-21)هدف این تحقیق، ارائة مدل توسعة عملکرد روابطعمومی در سازمان تأمین اجتماعی، با رویکرد مدیریت استراتژیک و استفاده از تئوری دادهبنیاد بر اساس روش استراوس و کوربین است. افراد متخصص و صاحبنظر سازمان تأمین اجتماعی و نیز استادان ...
 
- 
ارائه الگوی مطلوب تدوین سیاستهای رسانهای/ نوشته : وحید خاشعی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2012-05-21)پشتوانة هر اقدام نرمی قدرت نرم است؛ به نحوی که قدرت نرم و جنگ نرم لازم و ملزوم یکدیگرند. جمهوری اسلامیایران دارای پایگاه قدرت نرمی است که پایههای آن تشکیل شده از رهبری، فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی، تودههای ...
 
- 
ارائه الگوی مفهومی هنجارهای اخلاقی اخبار رسانه ملی در مواجهه با پدیده مجرمانه (مبتنی بر نظریه هنجاری رسانه دینی) (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-05-22)با توجه به حاکمیت دین، در جمهوری اسلامی ایران و تأکید قانون اساسی، در اصل 175، به رعایت موازین اسلامی در نشر افکار در رسانة ملی، تولید و انتشار موضوعهای مرتبط با پدیدة مجرمانه نیز، باید در چارچوب ضوابط تعیینشده در دین ...
 
- 
ارتباطات شبکهای و رهبری مخاطب در شبکههای اجتماعی مجازی/ نوشته : احسان پوری (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2013-11-22)ترکیبی از رسانههای جمعی و ارتباطات میانفردی، مؤثرترین راه برای رسیدن افکار جدید به افراد و متقاعد ساختن آنها است. امروزه این بستر توسط شبکههای اجتماعی مجازی فراهم شده و کاربران این شبکهها ...
 
- 
ارتباطات مخاطره، ارتباطات بحران: زمینهها، مفاهیم و نظریهها /نوشتة: دکتر هادی خانیکی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2008-08-22)مقاله " ارتباطات مخاطره؛ ارتباطات بحران؛ زمینهها، مفاهیم و نظریهها“ در پی آن است که با توصیف و تبیین دو مفهوم مخاطره (risk) و بحران (crisis)؛ فرایندها و ساز و کارهای ارتباطی را که با موضوعیت این دو مقولة مهم، هم در ...
 
- 
ارتباطات و رسانة دینی/ نوشته : فرح رامین (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2012-08-22)انسان در هیچ برههای از زمان، بیارتباط نزیسته است. همچنان که دین در جوهرة خود از مقولة ارتباط است. این مقاله، با تکیه بر ارتباط انسانها با یکدیگر به ابزار اساسی این ارتباط یعنی رسانه میپردازد. بعد از تعریف ...
 
- 
ارتقای سواد رسانهای لازمـة تحقق جامعة مدنـی/ نوشته : نفیسه زارع کهن (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-02-20)بیشک نمیتوان از نقش پررنگ رسانهها در شکلگیری جامعة مدنی غافل شد. از طرف دیگر لازمة جامعة مدنی شهروندانی آگاه و فعال است. در جهانی که مخاطبان از هر سو و هر جهت زیر بمباران پیامهای رسانهای قرارگرفتهاند ضرورت ...
 
- 
ارزیابی تطبیقی کنشگری رسانهای دانشجویان (مورد مطالعه: قطب جغرافیایی 4 دانشگاه فرهنگیان) (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-11-21)رسانهها نقش تعیینکننده در نوع و نحوة هدایت کنشگری مسائل اجتماعی دارند. ارتباط دانشگاه و دانشجویان با رسانههای متعدد و متنوع اجتماعی بیشترین تأثیر را در هدایت افکار و اندیشههای آنان بهویژه در رخداد مسائل اجتماعی سیاسی ...
 
- 
ارزیابی رابطه استفاده جوانان شاهین شهر از تلگرام و فیلترینگ آن با کیفیت زندگی آنان (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-02-20)
 
- 
ارزیابی سیاستهای حوزه رسانه در ایران (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2023-05-22)در دنیای کنونی که ارتباطات و آگاهی از طریق رسانهها، شاخص عمده پیشرفت جوامع در نظر گرفته شده است، شناخت و توجه به چگونگی سیاستگذاری، راهبری و مدیریت این حوزه ضرورت دارد. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی سیاستهای حوزة رسانه در ...
 
- 
ارزیابی طرح ها در رسانه های ایران از نظر سلامت معنوی براساس نظرهای بینندگان و خبرگان با روش فرایند تحلیل شبکه (مورد مطالعه: شبکة تلویزیونی استان اصفهان (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2021-11-22)این مقاله، به ارزیابی طرحها در رسانههای ایران، با توجه به ابعاد سلامت معنوی از دیدگاه بینندگان و خبرگان میپردازد تا برمبنای آنها، بهترین طرح برای بهبود وضعیت فعلی یکی از شبکههای تلویزیونی مشخص شود. با توجه ...
 
- 
ارزیابی مجله رشد دانش آموز از نگاه کارشناسان ،معلمان و دانش آموزان (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2019-05-22)هدف پژوهش، ارزیابی مجلة رشد دانشآموز از نگاه کارشناسان، معلمان و دانشآموزان بود. این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و جامعة آماری آن، شامل سه گروه کارشناسان آموزشی و مجلات رشد، معلمان و دانشآموزان پایة ششم ...
 
- 
اسایی معیارهای حرفه ای در برنامه های گفت وگومحور با تأکید بر برنامۀ «سختانه» شبکۀ سه سیما (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2020-11-21)در این پژوهش، معیارهای حرفهای تولید و پخش برنامههای گفتوگومحور صداوسیما، در زمینههای چگونگی بازنمایی پیامها و تکنیکهای بهکار گرفتهشده در یک گفتوگوی تلویزیونی، مورد توجه قرار گرفته است. برنامة " سختانه" به دلیل ...
 
- 
«استقلال تحریریهای» روزنامهنگاران و مشارکت آنان در مالکیت و مدیریت رسانهها / نوشتة :دکترکاظم معتمدنژاد (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2007-11-22)این مقاله با اشاره به نقش روزنامهنگاران در تأمین مصالح و منافع عمومی جامعه و ضرورت استقلال آنها از قدرت سیاسی و منافع اقتصادی صاحبان سرمایه، بر ضرورت مشارکت اعضای تحریهها در مالکیت و مدیریت رسانهها تحت عنوان «شرکت ...
 
- 
اسلام رسانهای؛ رویکرد رسانهها به اسلام در چارچوب نظریه پسااستعماری ادوارد سعید /نوشتة: محمدتقی قزلسفلی، سیدهآمنه میرخوشخو (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-08-23)چکیده با وجود آنکه نظریة ما بعد استعماری ریشه در آرای متفکران مشهوری چون گاندی، فرانتس فانون و رژی دبره دارد؛ اما تنها در اواخر دهة 1970 بود که با انتشار آثار ادوارد سعید، متفکر فلسطینی الاصل، عرصة ...
 



