دوره 21, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
حمایت کیفری از رسانههای دیداری ـ شنیداری در حقوق ایران /نوشتة: علی مراد حیدری، علی جعفری
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-08-23)حمایت کیفری در قالب جرمانگاری و تعیین مجازات، همچنان یکی از مهمترین روشهای مقابله با هنجار شکنی است. قانونگذار، مداخله کیفری را در قلمرو فعالیتهای مربوط به رسانههای دیداری ـ شنیداری با توجه به چالشهای فرهنگی و اجتماعی ...
-
وبنویسی و عرصه عمومی در ایران /نوشتة: ماندانا تیشهبار، زهرا پازکیزاده
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-08-23)وبنویسی و عرصه عمومی در ایران نوشتة: ماندانا تیشهبار، زهرا پازکیزاده امروزه، فناوریهای نوین در عرصه رسانههای جمعی مانند اینترنت، بیشتر در دسترس فعالانی هستند که تلاش میکنند ...
-
اسلام رسانهای؛ رویکرد رسانهها به اسلام در چارچوب نظریه پسااستعماری ادوارد سعید /نوشتة: محمدتقی قزلسفلی، سیدهآمنه میرخوشخو
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-08-23)چکیده با وجود آنکه نظریة ما بعد استعماری ریشه در آرای متفکران مشهوری چون گاندی، فرانتس فانون و رژی دبره دارد؛ اما تنها در اواخر دهة 1970 بود که با انتشار آثار ادوارد سعید، متفکر فلسطینی الاصل، عرصة ...
-
بررسی تأثیر رسانه های جایگزین بر رسانه های اصلی: براساس آرای مکتب رسانهشناسی/ نوشتة: حسین بصیریان جهرمی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-08-23)مکتب رسانهشناسی یا به تعبیر غربی آن مدیولوژی (La Médiologie) از شاخههای مطالعات انتقادی در علوم ارتباطات محسوب میشود. پایهگذار این مکتب رژی دوبری(Régis Debray)، روزنامهنگار، استاد دانشگاه و از روشنفکران چپ فرانسوی ...
-
بررسی تأثیر حمایتهای دولتی بر محتوای مطبوعات ایران (ارزیابی دیدگاههای روزنامهنگاران) /نوشتة: مهدخت بروجردی علوی، مهرداد علمداری
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-08-23)بخش مهمی از حیات اقتصادی روزنامهها در ایران به حمایتها و یارانههای دولتی وابسته است. تحقیق حاضر تلاش دارد با استفاده از نظریههای " هژمونی“ و " هنجارهای رسانهای“ ضمن ارائه تصویری اجمالی از شرایط و نحوه اجرای اقدام های ...