دوره 26, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
دوفضایی شدن جهان بازیها و اولویتهای ارزشی کاربران
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)دوفضایی شدن زیستجهان معاصر بر ضرورت بازمهندسی تغییرات نوظهوری که در ترکیب و سرشت حیات اجتماعی ایجاد شدهاست، اذعان دارد، تغییراتی که برآیند منطقی "دوظرفیتیشدن جهانِ دوفضایی شده“ است. در این میان، در پرتوی چنین ...
-
بازیهای رایانهای نوجوانان در جمهـوری چک و ایـران/ نوشته : مهدی محسنیان را د و حسین شیعه
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)این مقاله ابتدا به جایگاه بازیهای رایانهای بهعنوان بخشی از زیست نوجوانان و جوانان معاصر جهان در فضای مجازی پرداخته و سپس شواهدی مبنی بر نگرانی دربارة خشونت در این بازیها را مطرح کردهاست. سپس ...
-
برنامههای گفتوگوـ محور تلویزیونی و چگونگی آن در دو نظـام رسـانهای آمـریکا و ایـران واکاوی اقتضائات، ضرورتها و بایستهها/ نوشته : مهدی منتظر قائم و حسین مهربانی فر
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)برنامههای گفتوگوـ محور1 تلویزیونی با انواع مختلف خود، از جمله ژانرهای مرسوم و پرطرفدار تلویزیونی هستند که ضمن آنکه از اصولی کلی برخودارند، حائز تفاوتهایی در کیفیت و نوع پرداخت قواعد و نیز محتوا به ...
-
دو فضاییشدن نظام حکمرانی و دولت همراه: نظاممندشدن و همگرایـی رابطة دولت و مردم/ نوشته : سعیدرضا عاملی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)در دورۀ معاصر، با توجه به توسعۀ فضای اجتماعی که در پرتوی "دوجهانی شدنها و دوفضاییشدن جهان“ اتفاق افتاده، تغییرات بزرگی در حوزههای مختلف زندگی بهوجود آمده که یکی از مهمترین ...
-
رابطة حضور در فضای مجازی و هویت مدرن / نوشته : سیدمحمد مهدی زاده و مظاهر توفیقی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)این مقالة [پژوهشی] تأثیرات حضور در فضای مجازی را بر شکلگیری هویت مدرن دانشجویان کاربر، در مقاطع مختلف تحصیلی بررسی میکند. چارچوب مفهومی تحقیق، مؤلفههای مدرنیته از دیدگاه گیدنز، یعنی زمان و مکان، اعتماد، بیم، ...
-
تحلیل محتوای رسانه: یک رویکـرد پژوهشـی/نوشته : علی اکبر فرهنگی و امیر رستگار
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)بدون تردید قدرت رسانه در جامعة امروزی بر هیچکس پوشیده نیست. به گزارش اخبار رسانههای مهم آمده رسانهها میتوانند بهطور قابل توجهی بر قیمت سهام تأثیرگذارند و موجب فروپاشی شرکتها، افزایش و کاهش فروش محصولات شوند. ...
-
حقوق مطبوعات؛ چالشهای امروز و نیازهای فردا/نوشته : محسن اسماعیلی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)سی سال از تصویب و اجرای آخرین قانون مطبوعات در کشور ما میگذرد. گذشته از لزوم بازنگری همة قوانین بشری، تحول فناوریهای نوین ارتباطی و تنوع رسانههای نوپیدا و نیز تجربة اجرای قوانین موجود دلایلی است که ضرورت تحقیق ...
-
فراگشتی در طراحی رسانه از چاپ تا وب با تأکید بر نظریة گشتالت/ نوشته: احمدرضا دالوند
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)قواعد صفحهآرایی را بستر و محمل مورد نظر معین میکند. برای مثال، صفحهآرایی یک کتاب با قطع سلطانی، که برای خواندهشدن باید بر روی رحل قرار میگرفت، با کتابی با قطع جانمازی یا قطع بغلی (جیبی) که بهسادگی در دست جا ...
-
ایران در مسیر تولید ثروت دیجیتال/ نوشته : محمد سلطانی فر
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)تنیدگی دنیای محتوای دیجیتالی با فرایندهای اقتصادی جهان اجتماعیشدة کنونی، برای کشورها ضرورتی برای تأمل استراتژیک در بحث "ثروت دیجیتالی“ ایجاد کردهاست. مقالة حاضر حاصل مطالعهای عمقی در باب مسیر ...
-
روزنامهنگاری کُنشگر چشماندازی نو در ارتباطات توسعه (مطالعة موردی: رسانهایشدن میراث فرهنگی در ایران)/ نوشته : هادی خانیکی و مرضیه کوهستانی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)طی سالهای اخیر، رویکردهای نوینی در روزنامهنگاری شکل گرفتهاست که روزنامهنگاری شهروندی، روزنامهنگاری صلح، روزنامهنگاری گفتوگو، روزنامهنگاری محیطزیست و روزنامهنگاری سلامت از جمله آنهاست. ...
-
سپهر رسانه و چالشهای پیش رو/ نوشته : حسن خجسته
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2015-11-22)سپهر رسانهای1 مملو از فرصتها و چالشها است. درک و شناخت درست از آنها فرصت مقابله یا بهرهبرداری را فراهم میسازد. همة اینها ناشی از وجود پیشرانهایی است که تعاملات میان محیط داخل و محیط بیرون سپهر را تحتتأثیر ...



