• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 35, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 35, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام (صنعت آرایشی بهداشتی)

    (ندگان)پدیدآور
    امامقلی, نازنینهاشم نیا, شهرامکریمی, اوژن
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توسعة ارتباط برند ـ مشتری در کانون فعالیت‌های بازاریابی است که اکنون به مدد رشد ابزارهای برخط و بسترهای اینترنتی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شده است. پژوهش حاضر با هدف ارائة الگوی تحلیل ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام در صنعت آرایشی و بهداشتی انجام شده است. این تحقیق از منظر هدف یک تحقیق بنیادی است که با روش تحقیق آمیخته و مبتنی بر استدلالی قیاسی ـ استقرایی صورت گرفته است. در این مطالعه از روش‌های کیفی و کمی برای تحلیل داده‌ها استفاده شده است. جامعة آماری در بخش کیفی شامل خبرگان بازاریابی برند که با توجه به معیارهای کیفی انتخاب شدند و در بخش کمی مشتریان صنعت آرایشی ـ بهداشتی هستند. نمونه‌گیری در بخش کیفی به روش غیراحتمالی و به‌صورت هدفمند صورت گرفته است. نمونه‌گیری در بخش کمی نیز با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی انجام شده است. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه و پرسش‌نامه است. جهت تحلیل مصاحبه‌های تخصصی، روش تحلیل محتوا به‌کار گرفته شده است. همچنین شاخص‌های شناسایی‌شده با روش دلفی‌فازی اعتبارسنجی شده است. سپس با استفاده از روش ساختاری ـ تفسیری الگوی اولیه طراحی شده و در نهایت با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی به ارائة مدل نهایی تحقیق پرداخته شده است. تحلیل داده‌های تحقیق در فاز کیفی با نرم‌افزار MaxQDA و در فاز کمی با نرم‌افزار Smart PLS انجام شده است. برای دستیابی به اهداف تحقیق با تحلیل مصاحبه با خبرگان، مجموعه‌ای از شاخص‌های کاربردی ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام شناسایی شدند. یافته‌ها نشان می‌دهد که عملکرد برند بر جایگاه‌یابی آن در اینستاگرام و ایجاد ارزشش تأثیر دارد. آگاهی از برند و شخصیت برند از جمله شاخص‌هایی هستند که بر عملکرد آن تأثیر دارند. و در انتها راهبرد بازاریابی بر کیفیت خدمات تأثیر می‌گذارد.
    کلید واژگان
    ارتباط برند ـ مشتری
    شبکه‌های اجتماعی
    اینستاگرام

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2024-07-22
    1403-05-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت ، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد ابهر، ابهر، ایران
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور تهران (نویسنده مسئول)، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/bmsp.2023.325420.1677
    https://qjmn.farhang.gov.ir/article_201803.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1123166

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب