تحلیل ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام (صنعت آرایشی بهداشتی)
(ندگان)پدیدآور
امامقلی, نازنینهاشم نیا, شهرامکریمی, اوژن
نوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
توسعة ارتباط برند ـ مشتری در کانون فعالیتهای بازاریابی است که اکنون به مدد رشد ابزارهای برخط و بسترهای اینترنتی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شده است. پژوهش حاضر با هدف ارائة الگوی تحلیل ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام در صنعت آرایشی و بهداشتی انجام شده است. این تحقیق از منظر هدف یک تحقیق بنیادی است که با روش تحقیق آمیخته و مبتنی بر استدلالی قیاسی ـ استقرایی صورت گرفته است. در این مطالعه از روشهای کیفی و کمی برای تحلیل دادهها استفاده شده است. جامعة آماری در بخش کیفی شامل خبرگان بازاریابی برند که با توجه به معیارهای کیفی انتخاب شدند و در بخش کمی مشتریان صنعت آرایشی ـ بهداشتی هستند. نمونهگیری در بخش کیفی به روش غیراحتمالی و بهصورت هدفمند صورت گرفته است. نمونهگیری در بخش کمی نیز با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی انجام شده است. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه و پرسشنامه است. جهت تحلیل مصاحبههای تخصصی، روش تحلیل محتوا بهکار گرفته شده است. همچنین شاخصهای شناساییشده با روش دلفیفازی اعتبارسنجی شده است. سپس با استفاده از روش ساختاری ـ تفسیری الگوی اولیه طراحی شده و در نهایت با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی به ارائة مدل نهایی تحقیق پرداخته شده است. تحلیل دادههای تحقیق در فاز کیفی با نرمافزار MaxQDA و در فاز کمی با نرمافزار Smart PLS انجام شده است. برای دستیابی به اهداف تحقیق با تحلیل مصاحبه با خبرگان، مجموعهای از شاخصهای کاربردی ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام شناسایی شدند. یافتهها نشان میدهد که عملکرد برند بر جایگاهیابی آن در اینستاگرام و ایجاد ارزشش تأثیر دارد. آگاهی از برند و شخصیت برند از جمله شاخصهایی هستند که بر عملکرد آن تأثیر دارند. و در انتها راهبرد بازاریابی بر کیفیت خدمات تأثیر میگذارد.
کلید واژگان
ارتباط برند ـ مشتریشبکههای اجتماعی
اینستاگرام
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2024-07-221403-05-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت ، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد ابهر، ابهر، ایراناستادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور تهران (نویسنده مسئول)، تهران، ایران
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران
شاپا
1022-71802645-3797



