دوره 33, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • نقش سینمای ایران در تغییر شاخص‌های توسعة اجتماعی 

    حبیب‌پور گتابی, کرم (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-10-23)
    رسانه‌ها، و به‌طور مشخص سینما، از عاملیت‌های توسعه‌گرای هر کشور به حساب می‌آیند که با توجه به محتوای‌شان، نقش بالقوه‌ای در بهبود یا فرسایش شاخص‌های توسعة اجتماعی آن کشور دارند. بنا به این ضرورت، مطالعة حاضر با روش‌شناسی ...

  • واکاوی و کاربست روش شناختی تحلیل قاب در رسانه های خبری از منظر رویکرد کیفی 

    تقی آبادی, مسعود؛ تقی آبادی, حمید (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-10-23)
    تحلیل قاب از جمله روش‌های مورد استفاده در رسانه‌ها محسوب می‌شود. با مقاله رابرت انتمن در سال 1993، تحلیل قاب به یک روش مهم تبدیل شد. از زمانی که گافمن، مفهوم تحلیل قاب را معرفی کرد و انتمن در زمینة تحلیل رسانه‌های جمعی آن ...

  • تأثیر ویژگی های فناوری تعاملی واقعیت افزوده بر هویت فناوری اطلاعات در خرده فروشی های الکترونیکی 

    جلال زاده, سید رضا؛ قادرپور, مهتاب (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-10-23)
    هم‌زمانی همه‌گیری ویروس کرونا و بحران‌های اقتصادی، شرایط خاصی را برای کسب‌وکارها در ایران رقم‌زده است. پس از ماه‌ها قفل شدن و تعطیلی فروشگاه‌ها، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مصرف‌کنندگان و مشتریان، تشنة تجربه‌های خرید ...

  • مطالعة عوامل ایجادکنندة قصد استفاده از خدمات تجارت اجتماعی اینستاگرام 

    ابراهیمی تبار, مسلم؛ غفاری, محمد؛ ایرانی, حمیدرضا (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-10-23)
    پژوهش‌های انجام‌شده دربارة تجارت اجتماعی، نشان‌دهندة رشد سریع آن در دهة گذشته و ادامة این روند در آینده، همچنین بیانگر تأثیر این نوع تجارت، بر راهبردهای شرکت‌ها است. ویژگی اصلی این نوع تجارت، تعامل‌های کاربران، محتوای ...

  • میزان رعایت اخلاق رسانه ای در برنامه های ورزشی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران 

    مومنی فر, فهیمه؛ راجی, امین؛ عزیزیان کهن, نسرین؛ یار احمدی, جلال (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-10-23)
    از آنجایی که پرمخاطب‌ترین برنامه‌های رادیو و تلویزیون‌های جهانی، برنامه‌های ورزشی هستند و با توجه به تأثیرگذاری ویژة رسانه‌های ورزشی بر مخاطبان، پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رعایت اخلاق رسانه‌ای در برنامه‌های ورزشی صداوسیمای ...

  • بایسته های دیپلماسی رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست موازنه قوا در دوران پسابرجام 

    رهبر, عباسعلی؛ گلشاهی, محمد مهدی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-10-23)
    رشد سریع فناوری‌های ارتباطی، دولت‌ها را با این حقیقت رو‌به‌رو کرده که شکل جدیدی از دیپلماسی، در قالب دیپلماسی رسانه‌ای، وارد عرصة معادلات بین‌المللی شده است. در این دیدگاه، نسبت به دیپلماسی، رسانه ابزاری تلقی می‌شود که ...

  • پژوهش و عناصر شنیداری - دیداری پویا: به سوی روش های تحقیق ویدیویی؛ شالوده های معرفت شناختی، رویکردها و چارچوب اجرا 

    پروری, پیمان؛ راضی, زینب (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-10-23)
    افزایش توجه به غنای تحقیقات و نیاز به داده‌های چندوجهی، که امکان مطالعه روی جنبه‌های کلامی و غیرکلامی را فراهم می‌کند، باعث شده پژوهشگران، به استفاده از روش‌های ویدیویی تمایل پیدا کنند. علی‌رغم اینکه این روش‌ها به مرور ...

  • تحلیل تحولات رویکرد شرق شناسانه در مجلة نشنال جئوگرافیک 

    مجدی زاده, زهرا؛ راودراد, اعظم؛ حجاری, منصوره (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2022-10-23)
    نقش رسانه‌ها، در تأثیر بر افکار عمومی و وجود شکاف میان واقعیت و آنچه در رسانه‌ها نمایش داده می‌شود، موجب شده تلاش‌های گسترده‌ای برای توصیف، تبیین و ارزیابی نحوة بازنمایی پدیده‌ها و گروه‌های خاص در رسانه‌‌های مختلف، صورت ...