روان شناسی مدرسه
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و خودانتقادی نوجوانان شهر آباده
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2025-03-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و خودانتقادی نوجوانان شهر آباده انجام بود.روشها: این پژوهش با روش نیمهتجربی و طرح پیشآزمون- پسآزمون همراه با گروه کنترل و پیگیری ...
-
اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر رفتار ضد اجتماعی و پرخاشگری کودکان دارای اختلال نامنظم خلقی اخلالگرانه
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2025-03-21)هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر رفتار ضد اجتماعی و پرخاشگری کودکان دارای اختلال نامنظم خلقی اخلال گرانه انجام شد. روشها: روش پژوهش از نوع روش نیمه آزمایشی و طرح پیش آزمون - پس آزمون با ...
-
اثر بخشی آموزش مدیریت والدین(PMT) به مادران بر رفتارهای خود جرحی و افسردگی نوجوانان دختر اقدام کننده به خودکشی شهر کازرون
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2025-03-21)اهداف: این پژوهش با هدف اثر بخشی آموزش مدیریت والدین(PMT) به مادران بر رفتارهای خود جرحی و افسردگی نوجوانان دختر اقدام کننده به خودکشی شهر کازرون انجام شد. مواد و روشها: روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون ...
-
تبیین دلایل استفاده معلمان از تلطیف های زبانی در تعامل با دانش آموزان: یک مطالعه کیفی تحلیل محتوا
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2025-03-21)اهداف: تلطیف زبانی یا جایگزینی کلمات و عبارات ناخوشایند با عبارات خوشایندتر برای کاهش بار منفی پیام، یکی از کارکردهای زبان است که بر کیفیت گفتار معلمان و آموزش فراگیران تاثیرمثبتی دارد .هدف پژوهش حاضر تبیین دلایل استفاده ...
-
پیشبینی پرخاشگری نوجوانان بر اساس حمایت اجتماعی ادراک شده و مهارتهای ارتباطی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف پیشبینی پرخاشگری نوجوانان بر اساس حمایت اجتماعی ادراک شده و مهارتهای ارتباطی انجام شد. روشها: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان پسر پایه متوسطه شهر ...
-
اثربخشی مواجهه درمانی روایتی بر تنظیم شناختی هیجان و خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان قربانی خشونت خانگی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-12-21)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی مواجهه درمانی روایتی بر تنظیم شناختی هیجان و خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان قربانی خشونت خانگی بود. مواد و روش ها: بدین منظور در یک روش تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل، ...
-
تعیین عوامل مؤثر بر سواد اخلاقی معلمان ابتدایی از دیدگاه معلمان: نمونه شهر اردبیل
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-12-21)هدف: هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر سواد اخلاقی معلمان ابتدایی از دیدگاه معلمان نمونه شهر اردبیل بود.روش پژوهش: روش این پژوهش از نوع کیفی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان نمونه شهر اردبیل در سه سال اخیر (از سال 1398 ...
-
مولفههایشایستگیتحصیلی دانشآموزان ابتدایی از دیدگاه معلمان، مادران و متخصصان: یک کاوش کیفی مبتنی بر نظریهدادهبنیاد
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-12-21)هدف: هدف این پژوهش تبیین ساختار و مولفههای شایستگی تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی است. شایستگی تحصیلی ویژگیهای چند بعدی یادگیرنده از جمله مهارتها، نگرشها و رفتارها است.روشپژوهش: روش پژوهش، کیفی با راهبرد نظریه ...
-
اثربخشی درمان شناختی فتاری و تمرین ذهن آگاهی مبتنی بر اینترنت در کاهش علائم اضطراب اجتماعی در نوجوانان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی درمانهای شناختی رفتاری و تمرینهای ذهن آگاهی مبتنی بر اینترنت در کاهش نشانههای نوجوانان دارای علائم اضطراب اجتماعی انجام پذیرفت. روشها: در راستای این هدف در چارچوب طرح تجربی تک آزمودنی ...
-
پیشبینی اضطراب اجتماعی بر اساس سرمایه روانشناختی و خودافشاگری هیجانی در نوجوانان مقطع متوسطه دوم شهر لردگان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-12-21)هدف: هدف پژوهش حاضر پیشبینی اضطراب اجتماعی بر اساس سرمایهی روانشناختی و خودافشاگری هیجانی در نوجوانان مقطع متوسطه-ی دوم بود. مواد و روشها: این تحقیق بر حسب هدف، کاربردی و بر اساس شیوهی گردآوری دادهها، توصیفی از نوع ...
-
مقایسه تنظیم شناختی هیجان و بازداری پاسخ در دانشآموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیشفعالی و ضرب آهنگ شناختی کند
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه تنظیم شناختی هیجان و بازداری پاسخ در دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و ضرب آهنگ شناختی کند انجام شد. مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع علّی- مقایسه ای بود. جامعه ...
-
اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک بر رابطه مادر- فرزند و مشکلات دروننمود دانشآموزان دارای نشانههای اضطراب
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش بازیدرمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک بر رابطه مادر- فرزند و مشکلات درونیشده دانشآموزان دارای نشانههای اضطراب انجام شد. روش: طرح پژوهش به صورت نیمهآزمایشی با پیشآزمون- ...
-
پیش بینی خودنظم جویی تحصیلی و پایستگی تحصیلی دانش آموزان از طریق ادراک آنها از جو مدرسه
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف پیش بینی خودنظم جویی تحصیلی و پایستگی تحصیلی دانش آموزان از طریق ادراک از جو مدرسه انجام شده است. روش: روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه ...
-
روابط بین حمایت اجتماعی ادراک شده، روابط دلبستگی و رفتارهای قلدری در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی:نقش میانجی گری تاب آوری
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین روابط حمایت اجتماعی ادراک شده، روابط دلبستگی و رفتارهای قلدری با میانجی گری تاب آوری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی بود.روش ها: روش پژوهش از نظر ماهیت همبستگی با استفاده از مدل ساختاری بود. جامعه ...
-
رویکرد شبکه عصبی مصنوعی برای پیشبینی درگیری تحصیلی بر اساس جو کلاس درس و تنظیم هیجان تحصیلی در دانشآموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: مشارکت فعال در مدرسه برای موفقیت تحصیلی دانشآموزان بسیار مهم است. پژوهش حاضر با هدف رویکرد شبکه عصبی مصنوعی برای پیشبینی درگیری تحصیلی بر اساس جو کلاس درس و تنظیم هیجان تحصیلی در دانشآموزان انجام گرفت.روشها: روش ...
-
اثربخشی آموزش مثبت اندیشی بر بلوغ عاطفی و ادراک شایستگی در دانش آموزان دختر تک والد پایه پنجم ابتدایی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مثبت اندیشی بر بلوغ عاطفی و ادراک شایستگی در دانش آموزان دختر تک والد پایه پنجم ابتدایی بود. روش: این پژوهش به روش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون همراه با گروه آزمایش و ...
-
ارتباط مدل ترکیبی سرشتهای عاطفی-هیجانی با آسیبپذیری نسبت به اعتیاد با توجه به نقش واسطهای تنظیم هیجان در دانشآموزان مقطع متوسطه دوم
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: اعتیاد به عنوان یک رفتار مخاطرهآمیز پدیدهای مزمن، پیچیده و جهانی معرفی شده است. در سالهای اخیر سن اعتیاد به مخدرکاهش یافته و به سالهای نوجوانی رسیده است که لزوم شناسایی عوامل موثر بر آسیبپذیری نسبت به اعتیاد را ...
-
الگوی علی روابط هیجانهای منفی با قربانی قلدری سایبری : نقش میانجی دشواری در تنظیم هیجان، میزان استفاده از رسانه های اجتماعی و ترس از در حاشیه ماندن در دانش آموزان متوسطه دوم شهر تهران
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی الگوی علی روابط هیجانهای منفی با قربانی قلدری سایبری با نقش میانجی دشواری در تنظیم هیجان، میزان استفاده از رسانههای اجتماعی و ترس از در حاشیه ماندن در دانشآموزان متوسط دوم شهر تهران بود.مواد ...
-
مقایسة تاثیر آموزش انگیزش تحصیلی و راهبردهای کمکخواهی بر ثبات قدم دانشآموزان دورۀ متوسطه اوّل
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: پژوهش حاضر، با هدف مقایسة تأثیر آموزش انگیزش تحصیلی و راهبردهای کمکخواهی بر ثبات قدم دانشآموزان متوسطه دورۀ اول انجام شد.روش ها: روش پژوهش، از نوع آزمایشی میدانی با طرح گروه گواه گسترده است که شامل دو گروه آزمایشی ...
-
نقش رهبری اخلاق مدار، فرهنگسازمانی و سرمایه روانشناختی در ابقای کارکنان، درگیری شغلی و استرس شغلی با نقش واسطهای رفتار شهروندی سازمانی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: این پژوهش بهمنظور بررسی نقش رهبری اخلاق مدار، فرهنگسازمانی و سرمایه روانشناختی در ابقای کارکنان، درگیری شغلی و استرس شغلی با نقش واسطهای رفتار شهروندی سازمانی در دبیران دوره اول و دوم متوسطه شهر اردبیل انجامشده ...



