مقایسة تاثیر آموزش انگیزش تحصیلی و راهبردهای کمکخواهی بر ثبات قدم دانشآموزان دورۀ متوسطه اوّل
(ندگان)پدیدآور
حسینی, سید جوادمکتبی, غلامحسینشهنی ییلاق, منیجهامیدیان, مرتضی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: پژوهش حاضر، با هدف مقایسة تأثیر آموزش انگیزش تحصیلی و راهبردهای کمکخواهی بر ثبات قدم دانشآموزان متوسطه دورۀ اول انجام شد.روش ها: روش پژوهش، از نوع آزمایشی میدانی با طرح گروه گواه گسترده است که شامل دو گروه آزمایشی و یک گروه گواه میباشد. جامعه آماری شامل کل دانشآموزان پایه نهم دبیرستان های متوسطه دوره اوّل پسرانه نواحی 1 و 2 شهرستان زاهدان در سال 1400-1399 بودند که تعداد 60 دانشآموز به روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای در سه گروه 20 نفری (دو گروه آزمایشی و یک گروه گواه) گمارده شدند و در پیشآزمون و پسآزمون به پرسشنامه داکورث و همکاران پاسخ دادند. برای تحلیل دادهها از تحلیل کوواریانس تک متغیره و آزمون مقایسه زوجی بنفرونی استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که هر دو روش آموزش انگیزش تحصیلی و راهبردهای کمک خواهی بر ثبات قدم دانشآموزان تأثیر معنیدار (05/0 > p) دارد.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها، آموزش انگیزش تحصیلی و راهبردهای کمک خواهی باعث میشود که دانشآموزان در تکالیف آموزشی پشتکار و ثبات قدم بیشتری داشته باشند.
کلید واژگان
آموزش انگیزش تحصیلیراهبردهای کمکخواهی
ثبات قدم
روانشناسی مدرسه
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2024-09-221403-07-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
دانش آموخته دکتری روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایراناستاد گروه روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
استاد، گروه روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
استاد گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهیدچمران اهواز



