• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسة تاثیر آموزش انگیزش تحصیلی‌ و راهبردهای کمک‌خواهی بر ثبات قدم دانش‌آموزان دورۀ متوسطه اوّل

    (ندگان)پدیدآور
    حسینی, سید جوادمکتبی, غلامحسینشهنی ییلاق, منیجهامیدیان, مرتضی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پژوهش حاضر، با هدف مقایسة تأثیر آموزش انگیزش تحصیلی­ و راهبردهای کمک­خواهی بر ثبات قدم دانش‌آموزان متوسطه دورۀ اول انجام شد.روش ها: روش پژوهش، از نوع آزمایشی میدانی با طرح گروه گواه گسترده است که شامل دو گروه آزمایشی و یک گروه گواه می­باشد. جامعه آماری شامل کل دانش­آموزان پایه­ نهم دبیرستان های متوسطه دوره اوّل پسرانه نواحی 1 و 2 شهرستان زاهدان در سال 1400-1399 بودند که تعداد 60 دانش­آموز به روش نمونه­گیری تصادفی چند مرحله­ای در سه گروه 20 نفری (دو گروه آزمایشی و یک گروه گواه) گمارده شدند و در پیش‌آزمون و پس‌آزمون به پرسشنامه داکورث و همکاران  پاسخ دادند. برای تحلیل داده­ها از تحلیل کوواریانس تک متغیره و آزمون مقایسه زوجی بنفرونی استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که هر دو روش آموزش انگیزش تحصیلی و راهبردهای کمک خواهی بر ثبات قدم دانش­آموزان تأثیر معنی­دار (05/0 > p) دارد.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها، آموزش انگیزش تحصیلی و راهبردهای کمک خواهی باعث می­شود که دانش­آموزان در تکالیف آموزشی پشتکار و ثبات قدم بیشتری داشته باشند.
    کلید واژگان
    آموزش انگیزش تحصیلی
    راهبردهای کمک‌خواهی
    ثبات قدم
    روانشناسی مدرسه

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2024-09-22
    1403-07-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته دکتری روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
    استاد گروه روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
    استاد، گروه روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
    استاد گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهیدچمران اهواز

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2024.15539.5910
    https://jsp.uma.ac.ir/article_3354.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1128945

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب