دوره 13, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
روابط بین حمایت اجتماعی ادراک شده، روابط دلبستگی و رفتارهای قلدری در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی:نقش میانجی گری تاب آوری
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین روابط حمایت اجتماعی ادراک شده، روابط دلبستگی و رفتارهای قلدری با میانجی گری تاب آوری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی بود.روش ها: روش پژوهش از نظر ماهیت همبستگی با استفاده از مدل ساختاری بود. جامعه ...
-
رویکرد شبکه عصبی مصنوعی برای پیشبینی درگیری تحصیلی بر اساس جو کلاس درس و تنظیم هیجان تحصیلی در دانشآموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: مشارکت فعال در مدرسه برای موفقیت تحصیلی دانشآموزان بسیار مهم است. پژوهش حاضر با هدف رویکرد شبکه عصبی مصنوعی برای پیشبینی درگیری تحصیلی بر اساس جو کلاس درس و تنظیم هیجان تحصیلی در دانشآموزان انجام گرفت.روشها: روش ...
-
اثربخشی آموزش مثبت اندیشی بر بلوغ عاطفی و ادراک شایستگی در دانش آموزان دختر تک والد پایه پنجم ابتدایی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مثبت اندیشی بر بلوغ عاطفی و ادراک شایستگی در دانش آموزان دختر تک والد پایه پنجم ابتدایی بود. روش: این پژوهش به روش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون همراه با گروه آزمایش و ...
-
ارتباط مدل ترکیبی سرشتهای عاطفی-هیجانی با آسیبپذیری نسبت به اعتیاد با توجه به نقش واسطهای تنظیم هیجان در دانشآموزان مقطع متوسطه دوم
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: اعتیاد به عنوان یک رفتار مخاطرهآمیز پدیدهای مزمن، پیچیده و جهانی معرفی شده است. در سالهای اخیر سن اعتیاد به مخدرکاهش یافته و به سالهای نوجوانی رسیده است که لزوم شناسایی عوامل موثر بر آسیبپذیری نسبت به اعتیاد را ...
-
الگوی علی روابط هیجانهای منفی با قربانی قلدری سایبری : نقش میانجی دشواری در تنظیم هیجان، میزان استفاده از رسانه های اجتماعی و ترس از در حاشیه ماندن در دانش آموزان متوسطه دوم شهر تهران
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی الگوی علی روابط هیجانهای منفی با قربانی قلدری سایبری با نقش میانجی دشواری در تنظیم هیجان، میزان استفاده از رسانههای اجتماعی و ترس از در حاشیه ماندن در دانشآموزان متوسط دوم شهر تهران بود.مواد ...
-
مقایسة تاثیر آموزش انگیزش تحصیلی و راهبردهای کمکخواهی بر ثبات قدم دانشآموزان دورۀ متوسطه اوّل
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: پژوهش حاضر، با هدف مقایسة تأثیر آموزش انگیزش تحصیلی و راهبردهای کمکخواهی بر ثبات قدم دانشآموزان متوسطه دورۀ اول انجام شد.روش ها: روش پژوهش، از نوع آزمایشی میدانی با طرح گروه گواه گسترده است که شامل دو گروه آزمایشی ...
-
نقش رهبری اخلاق مدار، فرهنگسازمانی و سرمایه روانشناختی در ابقای کارکنان، درگیری شغلی و استرس شغلی با نقش واسطهای رفتار شهروندی سازمانی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: این پژوهش بهمنظور بررسی نقش رهبری اخلاق مدار، فرهنگسازمانی و سرمایه روانشناختی در ابقای کارکنان، درگیری شغلی و استرس شغلی با نقش واسطهای رفتار شهروندی سازمانی در دبیران دوره اول و دوم متوسطه شهر اردبیل انجامشده ...
-
طراحی الگوی بکارگیری استعداد معلمان دوره ابتدایی شهر اردبیل: پژوهشی کیفی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-09-22)هدف: پژوهش حاضر باهدف کشف مؤلفههای بکارگیری استعدادها و نقش آن در اخلاق حرفهای معلمان دوره ابتدایی شهر اردبیل انجامیافته است. روشها: پژوهش حاضر از نوع مطالعات کیفی و با روش داده بنیاد انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل ...



