دوره 6, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مطالعهی سهولت یادگیری اصطلاحات انگلیسی معادل، مشابه و متفاوت با زبان اول در میان دانشآموزان دبیرستان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-05-22)تعداد زیادی از واژگان زبان انگلیسی به دلیل داشتن دو یا چند معنی دانشآموزان را در یادگیری دچار چالش مینمایند. زمانی که این دسته از واژهها در قالب عبارات یا اصطلاحات مورد استفاده قرارگیرند یافتن معنی صحیح برای دانشآموزان ...
-
مقایسه ابعاد سرشت و منش در دانش آموزان با و بدون نشانه های وسواس
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-05-22)هدف این مطالعه، مقایسه ابعاد سرشت و منش در دانشآموزان با و بدون نشانههای وسواس بود. روش پژوهش از نوع علی-مقایسهای میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشآموزان مقطع دبیرستان شهر اردبیل در سال تحصیلی 1393 تشکیل میدادند. ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی و سرمایه روانشناختی دختران نوجوان ناسازگار
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-05-22)پژوهش حاضر باهدف شناسایی اثر آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی و سرمایه روانشناختی دختران نوجوان ناسازگار انجام پذیرفت، پژوهش از نوع آزمایشی و در چارچوب طرح پیشآزمون–پسآزمون با گروه گواه اجرا گردید. جامعه ...
-
بررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانشآموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-05-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در بین دانشآموزان بود. بدین منظور 350 نفر دانشآموز (130 پسر و 220 دختر) از دانشآموزان مقطع متوسطه شهرستان پارسآباد به روش نمونهگیری تصادفی ساده ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانشآموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-05-22)آموزش مهارتهای مثبت اندیشی برای کودکان و نوجوانان، به منظور تقویت و بهبود ارتباط مثبت با خود، ارتباط مثبت با دیگران و زندگی و نیز افزایش عزت نفس و موفقیت تحصیلی آنان بسیار مفید و سودمند به نظر میرسد. با توجه به اهمیت ...



