دوره 5, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تعیین نقش همدلی و سبک زندگی اسلامی در تبیین رفتار جامعه یار معلمان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-02-19)پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش همدلی و سبک زندگی اسلامی در تبیین رفتار جامعه یار در معلمان انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان شهرستان اسفراین در سال تحصیلی 95-94 بودند که از بین آنها تعداد 100 نفر به صورت تصادفی ...
-
بررسی میزان شیوع و عوامل مرتبط با سوءمصرف مواد در بین دانشآموزان متوسطه شهر سمنان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-02-19)پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان شیوع و عوامل مرتبط با سوء مصرف مواد در بین دانشآموزان متوسطه شهر سمنان انجام پذیرفت. برای اجرای این پژوهش ۴۰۰ دانشآموز دختر و پسر مقطع متوسطه با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای برای حضور ...
-
نقش جهتگیری اهداف پیشرفت در عملکرد ریاضی: با میانجی گری خودنظم دهی دانشآموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-02-19)هدف از مطالعه حاضر بررسی رابطه جهتگیرهای اهداف پیشرفت با عملکرد ریاضی دانشآموزان و نقش میانجیگری خودنظمدهی در بین جهتگیریهای اهداف پیشرفت و عملکرد ریاضی دانشآموزان پایه دوم متوسطه بود. روش نمونهگیری مورد استفاده ...
-
ارتباط بین الگوی بصری و توجه در طراحی آموزشی با کمک کامپیوتر برای کودکان با اختلال ADHD
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-02-19)اختلال نارسایی توجه و فزونکنشی به عنوان یکی از شایعترین اختلال دوران مدرسه با مشکلهای تحصیلی بسیاری همراه است که لزوم استفاده از مداخله های مناسب را ایجاب میکند. یکی از راهبردهای موثر در زمینه آموزشی برای این کودکان ...
-
بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و اضطراب امتحان، با نقش واسطهای تمایز یافتگی در دانش آموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-02-19)اضطراب امتحان دانشآموزان از جمله مهمترین مسائلی است که نوجوانان را درگیر خود میکند. عوامل متعددی در شکلگیری و تقویت اضطراب امتحان نقش دارند که از آن جمله میتوان به عملکرد خانواده و سطح تمایزیافتگی افراد اشاره کرد. ...
-
تعیین ارتباط احساس تنهایی و حمایت اجتماعی با اعتیاد به تلفن همراه در دانشآموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-02-19)مطالعه ی حاضر با هدف بررسی رابطه احساس تنهایی و حمایت اجتماعی با اعتیاد به تلفن همراه در دانشآموزان انجام گرفت. این مطالعه توصیفی - همبستگی (از نوع رگرسیونی) بوده که به شیوه نمونهگیری تصادفی – طبقهای تعداد 250 دانشآموز ...
-
نقش حمایت اجتماعی مدارس بر رضایت از زندگی دانشآموزان: آزمون نقش میانجی رضایت از مدرسه، شایستگی تحصیلی و خودکارآمدی عمومی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-02-19)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش حمایت اجتماعی بر رضایت از زندگی دانشآموزان با توجه به اثر میانجی رضایت از مدرسه، شایستگی تحصیلی و خودکارآمدی عمومی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانشآموزان دوره دوم متوسطه ناحیه ...



