دوره 10, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی با تعامل شاخص توده بدنی بر کنترل وزن، کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجان دانش آموزان نوجوان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2021-06-22)هدف این پژوهش اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجان در نوجوانان چاق و دارای اضافه وزن میباشد. طرح پژوهش حاضر از نوع آزمایشی است که به صورت پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. ...
-
اعتیاد به فضای مجازی در دانشآموزان : نقش پیش بین ازخودبیگانگی تحصیلی و آشفتگی-روانشناختی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2021-06-22)هدف از پژوهش حاضر پیشبینی اعتیاد به فضایمجازی براساس ازخودبیگانگی تحصیلی و آشفتگیروانشناختی (اضطراب، افسردگی و استرس) در دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهرستان اردبیل بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و نمونه پژوهش ...
-
نقش سوگیری شناختی در رفتار سرمایه گذاران (معلم) در بورس
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2021-06-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مؤلفههای سوگیری شناختی در رفتار سرمایهگذاران (معلم) در بورس اوراق بهادار تهران انجام گردید. روش پژوهش توصیفی ـ همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه معلمان سرمایهگذار در شرکت های پذیرفتهشده ...
-
تدوین و ارزیابی اثربخشی برنامهی نقاشیدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان اوتیسم با عملکرد بالا
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2021-06-22)پژوهش حاضر با هدف تدوین و ارزیابی اثربخشی برنامهی نقاشیدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان اوتیسم با عملکرد بالا انجام گرفت.این پژوهش از لحاظ روش از نوع آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه ...
-
اثربخشی والدگری ذهنآگاهانه بر اضطراب کودکان دارای اختلال نقص توجه/ بیشفعالی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2021-06-22)هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش والدگری ذهن آگاهانه بر اضطراب کودکان 7 تا 12 ساله دارای اختلال نقص توجه و بیشفعالی بود. روش پژوهش آزمایشی و با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونه شامل 30 نفر از مادران کودکان ...
-
مدلیابی اعتیاد به اینترنت براساس حمایت اجتماعی با میانجیگری ناگویی خلقی در دانش آموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2021-06-22)هدف این پژوهش بررسی مدلیابی اعتیاد به اینترنت براساس حمایت اجتماعی با میانجیگری ناگویی خلقی در دانشآموزان دبیرستانی بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش را، کلیه دانش ...
-
نقش کمال گرایی منفی، دشواری تنظیم هیجانی و خودناتوان سازی در پیش بینی دلزدگی تحصیلی دانش آموزان پسرمتوسطه دوره دوم
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2021-06-22)هدف از انجام این پژوهش نقش کمال گرایی منفی، دشواری تنظیم هیجانی و خودناتوان سازی در پیشبینی دلزدگی تحصیلی دانش آموزان پسرمتوسطه دوره دوم شهر کرمانشاه بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانش آموزان مشغول به تحصیل پسر در دوره ...
-
اثربخشی نظارت و راهنمایی (سوپرویژن)آموزشی مدیران بر احساس کارآمدی، کارآمدی جمعی و اشتیاق شغلی معلمان مدارس ابتدایی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2021-06-22)پژوهش حاضر با هدف اثربخشی نظارت و راهنمایی (سوپرویژن) آموزشی مدیران بر احساس کارآمدی، کارآمدی جمعی و اشتیاق شغلی معلمان مدارس ابتدایی انجام شد. روش پژوهش آزمایشی با طرح پیشآزمون پسآزمون با گروه کنترل نابرابر بود. جامعه ...



