مدیریت کسب و کار
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
شناسایی ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای آموزش زبان مبتنی بر هویت حرفهای (سهولت کسب و کار)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2022-06-22)چکیدههدف اصلی پژوهش شناسایی ابعاد و مؤلفههای آموزش زبان مبتنی بر هویت حرفهای است. بخش کیفی در دو گام به شناسایی ابعاد و مؤلفهها با تکنیک تحلیل مضمون و بخش کمی با تحلیل کیو (روش آمیخته) انجام گرفت. نتایج کیفی برای 20 نفر ...
-
تاثیرات افزایش نرخ ارز بر ارزش سهام شرکتهای دارویی مبتنی برارزش برآوردی حاصل از مدلهای ارزشیابی تنزیل سود نقدی, جریان نقد آزاد و سود باقیمانده و قیمت واقعی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-12-22)تاثیر افزایش نرخ ارز بر ارزش سهام شرکتهای دارویی مبتنی برارزش برآوردی حاصل از مدلهای ارزشیابی تنزیل سود نقدی ، جریان نقد آزاد و سود باقیمانده و قیمت واقعیچکیدهدر راستای انجام این پژوهش، اطلاعات بنیادی و قیمت سهام 52 شرکت ...
-
تحلیل اثر مولفه های محیطی بر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در صنعت پتروشیمی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-12-22)تتحقیق حاضر با هدف تعیین تاثیر مولفههای محیطی بر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در صنعت پتروشیمی انجام گرفته و از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی- تحلیلی است. جامعهی آماری این پژوهش مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط ...
-
ارائه الگویی جهت شناسایی عوامل موثر بر میزان وفاداری مشتریان در صنعت بیمه(مورد مطالعه: بیمه پاسارگاد مشهد)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-12-22)تحقیق حاضر برای رسیدن به هدف نهایی خود، یعنی ارائه الگوجهت شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان نمایندگیهای بیمه پاسارگاد در شهرستان مشهد انجام شده است. ابزار تحقیق شامل دو پرسشنامه است که عبارتاند از: 1- تعیین اهمیت ...
-
"بررسی تأثیر محتواهای تولید شده در شبکه های اجتماعی بر ارزش برند به تفکیک محتواهای تولید شده از سوی شرکت و محتواهای تولید شده از سوی کاربران"
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-12-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی "تأثیر محتواهای تولیدی در شبکههای اجتماعی بر ارزش برند به تفکیک محتواهای تولیدی از سوی شرکت و محتواهای تولیدی از سوی کاربران" در هفت برند پوشاک ایرانی و هشت برند پوشاک خارجی که دارای نمایندگی فیزیکی ...
-
مدلسازی فرآیند مربی گری در بهبود آموزش منابع انسانی در سازمان تأمین اجتماعی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-12-22)مربیگری یکی از روشهای آموزش کارکنان است که برای بالندگی نیروی انسانی به کار گرفته میشود. بر این اساس در تحقیق حاضر اقدام به شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر مربیگری در بهبود آموزش در سازمان تأمین اجتماعی نمودیم. این ...
-
ارائه مدلی از مؤثرترین عوامل بازدارنده بلاک چین در توسعه کسب کار ایران
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-12-22)هدف از تحقیق حاضر ارائه مدلی از مؤثرترین عوامل بازدارنده بلاک چین در توسعه کسب کار وکارآفرینی در ایران است. در این تحقیق از طرح تحقیق آمیخته اکتشافی استفاده شده است. ابتدا از روش تحلیل محتوای کیفی و مصاحبه نیمه ساختار یافته ...
-
تاثیر چرخه تجاری و کارائی عملیاتی چرخه تبدیل وجه نقد بر معیارهای ارزیابی عملکرد در بورس اوراق بهادار تهران
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-12-22)یکی از مهمترین اهداف مدیران مالی به حداکثر رساندن سود سهامداران می باشد. مدیریت سرمایه در گردش با استفاده از ترکیب بهینه اقلام سرمایه در گردش، یعنی داراییها و بدهی های جاری، و کوتاه کردن دوره تبدیل وجه نقد که بیانگر دوره ...
-
شناسایی عوامل تاثیر گذار بر مدل بلوغ فناوری زنجیره بلوکی با تاکید بر اکو سیستم زنجیره بلوکی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-12-22)این پژوهش، به منظور ارائه مدلی مفهومی با رویکرد کیفی و با تاکید بر اکوسیستم زنجیره بلوکی، به شناسایی عوامل تاثیرگذار بر مدل بلوغ زنجیره بلوکی در چارچوب گراندد تئوری می پردازد. عوامل اولیه با مرور پیشینه پژوهش استخراج گردیده، ...
-
ارزیابی کارآیی شعب بانک با استفاده از ترکیب تحلیل پوششی داده ها و نظریه بازی همکارانه
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-12-22)مدل های کلاسیک تحلیل پوششی داده ها کارایی واحدهای تصمیم گیرنده را بر اساس یک مرز کارای مشترک محاسبه می کنند و تفاوتی بین واحدهای کارا قائل نیستند. در این پژوهش، روش ابرکارایی وکارایی متقاطع به منظور رتبه بندی شعب کارآمد ...
-
بازکاوی و رتبه بندی عوامل سرمایه فکری موثر بر شرکتهای دانش بنیان(مورد مطالعه: شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-09-23)هدف این پژوهش بازکاوی و رتبهبندی عوامل سرمایه فکری موثر بر شرکتهای دانشبنیان میباشد. روش توصیفی/پیمایشی با رویکرد کمی است. جامعه آماری مدیران شرکتهای دانشبنیان به تعداد 155نفر میباشند، که با استفاده از روش نمونهگیری ...
-
بررسی تأثیر ارزش ادراکشده بر بازاریابی دهانبهدهان با نقش میانجیگری رضایت مشتری (مورد مطالعه: مصرف کنندگان محصولات لوازم خانگی پارس خزر)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-09-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ارزش ادراکشده بر بازاریابی دهانبهدهان با نقش میانجیگری رضایت مشتری انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...
-
ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-09-23)پژوهش حاضر به شناسایی مولفه ها و شاخص های موثر برای ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه پذیرفته شده در بورس پرداخته است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف جز پژوهش های کاربردی و از لحاظ ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. ابزار جمع آوری داده ها، ...
-
عنوان:بررسی تأثیر غذایقومی، بازاریابیقومی وفرهنگپذیری برروی گردشگرانخارجی با نقش میانجی قومیت( مطالعه موردی: شهرتهران).
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-09-23)رشد فزاینده تجارتجهانی، زمینه را برای بازاریابیقومی، مهاجرت و گردشگری فراهم کردهاست؛ و پتانسیل کشورایران با داشتن قومیتهای متنوع و گوناگون دراین زمینه مهم اسـت و نیاز به بررسی عوامل مؤثر بر روی گردشگران خارجی را دارد. ...
-
تدوین مدل راهبردی جهت رابطه بین دانشگاه وصنعت با هدف جذب دانشجو
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-09-23)هدف این مقاله تدوین مدل راهبردی جهت رابطه دانشگاه و"صنعت"با هدف جذب دانشجو می باشد.روش پژوهش آمیخته از نوع اکتشافی بود.جامعه آماری دربخش کیفی شامل سه 20 نفر ازسه گروه1)خبرگان صنعتی؛بهعنوان نمایندۀ بخش صنعت2)مدیران و ...
-
ارائه مدل بومی ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی( IMC ) مبتنی بر ارتقا برند
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-09-23)هدف این پژوهش، ارائه ی مدلی برای ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی ( IMC ) می باشد. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و روش گراندد تئوری انجام شده است. ابزار استفاده شده برای گردآوری داده ها، مصاحبه بوده است. نمونه گیری از روش نمونه ...
-
شناسایی عوامل موثر بر رفتار مصرفکننده از طریق رسانههای اجتماعی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-09-23)امروزه رسانههای اجتماعی به یک مهارت جدید و مهم برای همه، تبدیل شده است. دسترسی میلیون-ها کاربر به رسانهها باعث شده تا این رسانهها در کانون توجه جوامع مدرن و شرکتهای تجاری قرار گیرند و از محبوبیت قابل توجهی برخوردار ...
-
مدل محاسباتی ساختاری-تفسیری (ISM) برای شناسایی و طبقهبندی شاخصهای مدیریت بازاریابی داخل سازمانی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-09-23)پژوهش حاضر به منظور پیادهسازی عملکرد و توانایی بازاریابی داخل بر پیامدهای سازمانی و شغلی در شرکت تولیدات صنایع توسعه دیجیتال (سهامی خاص)، با هدف شناسایی عوامل محیطی و موثر، نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان میباشد. در این راستا ...
-
تاثیر "مدیریت منابع انسانی سبز" بر "مدیریت زنجیره تامین سبز" با نقش تعدیلگر تعهد مدیران ارشد
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-09-23)نگرانی های اجتماعی ، خواسته مشتریان و فشار مقررات دولتی باعث نگرش سازمانها به مسائل زیست محیطی شده و نگاه سبز به مسائل مدیریتی هم بدین منظور است. مدیریت سبز منابع انسانی و زنجیره تامین از موضوعات مهم مدیریتی هستند . سبز ...
-
بررسی نقش قابلیت های بازاریابی، نوآوری و تحقیق و توسعه در ایجاد مزیت رقابتی محصول جدید : صنعت مواد غذایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2021-09-23)در دنیای رقابتی امروز، سازمان ها با تغییرات زیادی مواجه اند به گونه ای که سطوح بالای تغییرات می تواند فعالیت های شرکت و به دنبال آن عملکرد را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد. این پژوهش به بررسی رابطه ی بین قابلیت های سازمانی، ...