دوره 12, شماره 45
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
همراستایی استراتژیهای کسب وکار با استراتژیهای مدیریت دانش
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)هدف از انجام این تحقیق ارائه الگویی جهت همراستایی استراتژیهای کسب وکار با استراتژی های مدیریت دانش می باشد. روش تحقیق از منظر هدف کاربردی و از نطر ماهیت گردآوری دادهها توصیفی پیمایشی است.جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان ...
-
تاثیر دانش و ارزشهای فردی بر رفتار اخلاقی مصرفکننده با تاکید بر نقش ویژگی های شخصیتی و موقعیتی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)درک رفتار مصرفکنندگانی که ذهنیت اخلاقی دارند، بستر ارزشمندی را برای موفقیت تولیدکنندگان و بازاریابان پدید میآورد. هدف اصلی این تحقیق، طراحی الگوی رفتار اخلاقی مصرفکنندگان صنعت مواد غذایی در استان گلستان میباشد. این ...
-
تأثیر مدیریت منابع و مصارف بر کارایی بانکها با تأکید بر نقش تعدیلکنندگی حاکمیت شرکتی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)چکیده بانکها بهعنوان مهمترین ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﻓﻌﺎﻝ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﯼ ﭘﻮﻟﯽ ﻭ ﻣﺎﻟﯽ، ﻧﻘﺶ ﺑﻪ ﺳﺰﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﺭﺷﺪ ﻭ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪ. رسالت بانکها عمدتاً بر این اصل استوار است که از یک سو وجوه سرگردان جامعه را در قالب سپردهها (منابع) ...
-
تبیین مدل ارتباط بین هوش معنوی و نگرش به کسب وکار در دانشجویان (مورد مطالعه: دانشجویان گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ولایت)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)پژوهش حاضر با هدف تبیین مدل ارتباط بین هوش معنوی و نگرش به کسب وکار در دانشجویان انجام گرفته است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ولایت به تعداد 500 نفر بوده و نمونه آماری به تعداد 217 نفر ...
-
ارائه مدل هویت نام تجاری شرکت مبتنی بر مدیریت فرایند کسبوکار
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)هویت نام تجاری در کانون فعالیتهای کسبوکار هر شرکتی قرار دارد و مدیریت فرایند کسبوکار کلید دستیابی سازمان به هویتی متمایز نزد مصرفکنندگان است. در این مطالعه به ارائه مدل هویت نام تجاری شرکت مبتنی بر مدیریت فرایند ...
-
تأثیر استراتژی آیندهنگر و تدافعی بر درماندگی مالی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر استراتژی آیندهنگر و تدافعی بر درماندگی مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. در این پژوهش برای اندازهگیری استراتژی تجاری از روش امتیازدهی ترکیبی میلز و اسنو ...
-
بررسی عوامل محیطی مؤثر بر نظام بازاریابی اخلاقی بر اساس مدل پیرس و رابینسون مبتنی بر رهیافت اسلامی– ایرانی با تأکید بر صنایع غذایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)با توجه به اهمیت بازار و نقش هنجارها و ارزشها در کنترل آن در تحقیق حاضر به بررسی محیطهای مؤثر بر هنجارهای اخلاقی بازاریابی پرداختهشده است که باهدف بررسی عوامل محیطی مؤثر بر نظام بازاریابی اخلاقی بر اساس مدل پیرس و ...
-
ارائه مدل ارزش ویژه برند تحت تاثیر فعالیتهای بازاریابی رسانه های اجتماعی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)هدف این مطالعه ارائه مدل ارزش ویژه برند تحت تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بوده است. با توجه به هدف و ماهیت، این پژوهش از نظر روش، یک پژوهش کیفی بوده است که با رویکرد گرندد تئوری انجام شد. ابزار جمعآوری ...
-
بکارگیری ابعاد ارزش ویژه برند در ایجاد رضایت و وفاداری مشتریان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)هدف این تحقیق «تاثیر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده بر رضایت و وفاداری به برند در صنایع چوب و کاغذ استان مازندران» میباشد. روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی- مدل معادلات ساختاری بوده است. ...
-
ارزیابی قدرت رقابتی در نظام بانکداری ایران (رهیافت پانزار و راس)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)قدرت بازار بهعنوان توانایی تنظیم قیمتی بالاتر از هزینه نهایی بهصورت سودآور، تعریف شده و از نظر تجربی بخش عمدهای از مطالعات را در قالب الگوهای ساختاری و غیرساختاری طی سالهای اخیر به خود اختصاص داده است. از اینرو هدف ...
-
بررسی ارتباط نرخ تورم و شکاف نرخ تسهیلات سپرده در اقتصاد ایران
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)نرخ سود بانکی از ابزارهای پولی مهم اقتصاد است مقامـات پولی با تغییر مدیریت شده آن میتوانند بخـش واقعـی اقتـصاد را تحریک کنندایران به دلیل ناکارایی بانکی نرخ سود پرداختی به سپردهگذاران پایـین اما بهرۀ دریافتی از تسـهیلات ...
-
ارائه الگوی برنامهریزی منابع انسانی بخش عمومی با رویکرد اثربخشی و بهرهوری سازمانی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی برنامهریزی منابع انسانی بخش عمومی با رویکرد اثربخشی و بهرهوری سازمانی میباشد. جامعه مورد بررسی کارشناسان و مدیران وزارت ارشاد اسلامی در استان فارس میباشد. در این پژوهش تعداد 100 نفر از مدیران ...
-
نقش رفتارهای هیجانی در نوسانات قیمت سهام سازمان بورس و اوراق بهادار تهران
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)هدف این نوشتار، بررسی نقش رفتارهای هیجانی در نوسانات قیمت سهام سازمان بورس و اوراق بهادار است. بدین منظور، از الگوی سه عاملی فاما و فرنچ تعدیل شده بر اساس شاخصهای ارزیابی احساسات سرمایهگذار استفاده گردیده است. این مطالعه ...
-
ارزیابی چابکی سازمانی در موسسات آموزش عالی و تأثیرآن بر انعطاف پذیری سازمانی (مطالعه موری: کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)چایکی سازمانی یکی از مباحث مهم و مورد بحث در حوزههای مدیریت سازمانی است از طرفی دیگر انعطافپذیری سازمانی عاملی اثر گذار بر چرخه عمر و فعالیت سازمانی محسوب میگردد. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی چابکی سازمانی ...
-
نقش شادی و نشاط در محیط کار بر جذابیت سازمانی با توجه به نقش میانجی دلبستگی شغلی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)امروزه با توجه به چالشهایی که سازمانها با آن مواجه هستند، ایجاد سازمان شاد یکی از نیازهای استراتژیک برای موفقیت در بلندمدت میباشد؛ هدف اصلی این تحقیق، نقش شادی و نشاط در محیط کار بر جذابیت سازمانی با توجه به نقش میانجی ...
-
تاثیر عوامل شتاب دهنده استارتاپ ها بر عملکرد محصول با نقش تعدیلگر رهبری خلاقانه
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)هدف تحقیق حاضربررسی تاثیر عوامل شتاب دهنده استارتاپ ها بر عملکردشان با نقش تعدیلگر رهبری خلاقانه است. بدون استفاده از فرآیندهای خلاقانه و نوآوری، محصول جدید محکوم به نابودی است. مدیران با پیوند نوآوری به نیازهای جامعه، ...
-
ارائه و آزمون مدل عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک بر اساس تئوری داده بنیاد (مطالعه موردی: بانک مسکن ایران
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2020-03-20)پژوهش حاضر با هدف شناسایی الگویی جامع برای پذیرش بانکداری الکترونیک در بانک مسکن ایران انجام شده است. مطابق با الگوی نظام مند نظریه ی داده بنیاد، مدیران فناوری اطلاعات بانک مسکن در 20 استان به عنوان خبرگان مورد مصاحبه کیفی ...



