شناسایی ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای آموزش زبان مبتنی بر هویت حرفهای (سهولت کسب و کار)
(ندگان)پدیدآور
زنگنه اینالو, محمد جوادمعظمی, مجتبیکاوسی, اسماعیلعامری شهرابی, محسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیدههدف اصلی پژوهش شناسایی ابعاد و مؤلفههای آموزش زبان مبتنی بر هویت حرفهای است. بخش کیفی در دو گام به شناسایی ابعاد و مؤلفهها با تکنیک تحلیل مضمون و بخش کمی با تحلیل کیو (روش آمیخته) انجام گرفت. نتایج کیفی برای 20 نفر از خبرگان ارسال گردید. روش کار نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی است. نرم افزار بخش کیفی مکس کیودا و بخش کمی SPSS است. پس از جمع آوری نتایج، کارتها توزیع و اندازه کفایت دادهها با استفاده از آزمون کرویت بارتلت و آزمون کیزر-میر- اولکین تایید و استخراج عاملها با استفاده از چرخش واریماکس صورت گرفت. نتایج تحلیل منجر به استخراج 7 بعد: "فلسفه ذهن و یادگیری"؛ "قوه/چرخه یادگیری و زمینه سازی آن"؛ "قوه تفکر و پرورش آن"؛ "نقش مغز در یادگیری"؛ "مکانیسمهای فعال سازی مغز و حافظه"؛ "تبدیل و انتقال چندگانه داده ها"؛ و "الگوها/مدارها و تصاویر عصبی" شناسایی و استخراج گردیدند. کلمات کلیدی: هویت حرفه ای، آموزش زبان انگلیسی، یادگیری، کسب و کار
کلید واژگان
کلمات کلیدی: هویت حرفه ایآموزش زبان انگلیسی
یادگیری
کسب و کار
شماره نشریه
54تاریخ نشر
2022-06-221401-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانگروه مدیریت آموزش عالی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
گروه مدیریت فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
گروه مدیریت فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
2252-01042383-2991




