نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
- 
شناسایی عوامل موثر بر بین المللی سازی صنعت خودرو در ایران (دانشگاه تبریز, 2025-02-19)هدف مطالعه حاضر، شناسایی عوامل کلیدی موثر بر بینالمللیسازی صنعت خودرو در ایران و طراحی مدل مفهومی در این خصوص است. در همین راستا، دادهها و اطلاعات مورد نیاز از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته با تعداد 15 نفر از مدیران بخش ...
 
- 
تأثیر ارز دیجیتال و آزادی اقتصادی بر صادرات (دانشگاه تبریز, 2025-02-19)فضای مجازی و استفاده روزافزون افراد در زندگی روزمره از آن، سرآغاز تولید واحد معاملاتی با نام ارز دیجیتال بودهاست. آزادی اقتصادی توانایی افراد برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی خود بدون دخالت/ محدودیتهای دولت یا تصمیمات ضد بازار ...
 
- 
مدل هم تخریبی ارزش در فین تک ها (پرداخت های موبایلی) (دانشگاه تبریز, 2025-02-19)در صنایع مختلف بهخصوص کسبوکارهای خدماتی مبتنی بر دیجیتال مثل فینتکها، برای جذب و نگهداری مشتریان به پایش پیوسته چگونگی هم تخریبی ارزش نیاز است. در این مقاله ابعاد و مؤلفه های هم تخریبی ارزش، عوامل مؤثر بر آن و عوامل ...
 
- 
طراحی الگوی تجربه هوش مصنوعی بر هویت آرمانی مشتریان با رویکرد رابطه فرا اجتماعی (دانشگاه تبریز, 2025-02-19)هدف: در پژوهش حاضر به طراحی الگوی تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی بر هویت آرمانی مشتریان با رویکرد رابطه فرا اجتماعی ذهنی پرداخته شده است. همچنین، به شناسایی و تائید مواردی که مربوط به تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی، رابطه فرا اجتماعی ...
 
- 
شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر توسعه و بینالمللی سازی کارآفرینی دیجیتال دانشگاهی در ایران و ارائه چارچوب مفهومی برای آن (دانشگاه تبریز, 2025-02-19)هدف پژوهش شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه و بینالمللی سازی کارآفرینی دیجیتال دانشگاهی در ایران و طراحی چارچوب مفهومی برای آن است. نوع تحقیق اکتشافی و کاربردی است. مصاحبه نیمه ساختاریافته با 22 نفر از خبرگان و سیاستگذاران ...
 
- 
فراتحلیل اثر هزینه های آموزشی دولت و بار مالیاتی بر توسعه صادرات محصولات با فناوری بالا در ایران (دانشگاه تبریز, 2025-02-19)این پژوهش با هدف فرا تحلیلی بر اثر هزینه های آموزشی دولت و بار مالیاتی بر توسعه صادرات محصولات با فناوری بالا در ایران انجام شده است. تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و برحسب نوع داده ها کمی و از نظر شیوه ی ...
 
- 
الگوی همکاری مبتنی بر اعتماد در بازرگانی بینالملل؛ تحلیلی بر نقش تفاوتهای فرهنگی ایران و چین (دانشگاه تبریز, 2025-02-19)امروزه محیط کسبوکار بهطور فزایندهای به همکاری مبتنی بر اعتماد در روابط بینالمللی متکی است؛ با این حال غالباً، شرکتها در همکاریهای تجاری در بافت میانفرهنگی شکست میخورند. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی ...
 
- 
رویکردهای مربیگری در کسب وکارهای نوپای نوآورانه و فناورانه (دانشگاه تبریز, 2025-02-19)شتابدهندهها یک فرآیند ساختاریافته را ارائه میدهند که شامل یک جزء آموزشی، مجموعهای از شبکهها و منتورهای توانمند است. علیرغم جایگاه ویژه منتور در شتابدهندهها، هیچ توصیف جامعی از انواع، نقشها و شیوههای منتورینگ در ...
 
- 
ساختارسازی مفهومی پیشرانهای شکلدهندهی اتحاد استراتژیک در بستر روش TISM (مطالعهی موردی: صنعت مبل منبت شهرستان ملایر) (دانشگاه تبریز, 2025-02-19)به جهت اهمیت بالای صنعت مبل منبت بررسی رویش اتحادهای استراتژیک در آن کاملاً ضروری است. در همین راستا، مطالعهی حاضر در جهت ارائهی ساختاری مفهومی از پیشرانهای شکلدهندهی اتحاد استراتژیک در صنعت مبل منبت اجرا شد. این ...
 
- 
شناسایی و تحلیل عوامل موثر و پیامدهای نوآوری نرم در شرکت های صادراتی با روش FCM (دانشگاه تبریز, 2025-02-19)پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل عوامل موثر و پیامدهای نوآوری نرم در شرکتهای صادراتی انجام پذیرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از حیث روش گردآوری داده-ها از نوع اکتشافی است که دارای فلسفه پژوهشی قیاسی استقرایی میباشد. ...
 
- 
مدل مشارکت مشتری در خلق ارزش برند کفش تبریز در شبکههای اجتماعی دو کشور ایران و عراق (دانشگاه تبریز, 2024-09-22)با توجه به اینکه عمده مقصد صادراتی کفش تبریز کشور عراق است، لذا بررسی و مقایسه این موضوع که مشارکت مشتری در خلق ارزش برند کفش تبریز در شبکههای اجتماعی دو کشور ایران و عراق چگونه میباشد، به مدیران کمک خواهد کرد تا ابعاد ...
 
- 
مدلسازی عوامل مؤثر بر شناسایی فرصتهای کارآفرینی در گردشگری درمانی با استفاده از روش ساختاری تفسیری (دانشگاه تبریز, 2024-09-22)گردشگری درمانی امروزه از مهمترین شاخههای گردشگری میباشد و منافع اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای کشور دارد. ازآنجاکه رتبه ایران علیرغم داشتن فرصتهای مناسب و مزیت های نسبی منطقه ای در این حوزه از جایگاه مناسبی در سطح جهانی ...
 
- 
مدل بهبود صادرات کارآفرینان صنایع کوچک و متوسط ایران با محوریت تدوین کار راهه شغلی (دانشگاه تبریز, 2024-09-22)صادرات و بهبود آن برای بنگاه های کوچک و متوسط یک موضوع مهم و محوری است که به عنوان ابزاری برای رسیدن به رشد مطلوب اقتصادی و توسعه پایدار است. یکی از اهرم های موفقیت این صنایع صادرات کارآفرینانه است، که در این راستا با توجه ...
 
- 
شناسایی الگوی توسعه فناوری فضایی در ایران با رویکرد تجاریسازی (دانشگاه تبریز, 2024-09-22)توسعه فناوری فضایی، هزینه های بسیار سنگینی دارد. توجه به تجاری سازی این فناوری و کسب درآمد از آن بهعنوان راهکاری برای جبران بخشی از هزینههای اکتساب فناوری، می تواند مسیر توسعه آن را در آینده هموار و پایدار نماید و به ...
 
- 
طراحی مدل سنجش آمادگی کسب و کارهای چندملیتی به منظور استقرار سیستمهای اطلاعاتی استراتژیک (دانشگاه تبریز, 2024-09-22)فناوری اطلاعات، قابلیتها و پتانسیلهای ارزشمندی جهت ایجاد و یا تغییر مزیت رقابتی کسب و کارها بهویژه در عرصه بینالمللی دارد و این مهم سبب پیدایش مفهوم سیستمهای اطلاعاتی استراتژیک گردید. هر سیستم اطلاعاتی که بتواند اهداف، ...
 
- 
بررسی تأثیر تصویر ذهنی بر قصد خرید کالای وارداتی با تأکید بر نقش قومگرایی مصرف (دانشگاه تبریز, 2024-09-22)در حوزه رفتار مصرفکننده، بازارهای جهانی سبب شده تا مصرفکنندگان امکان انتخاب وسیعتری از بین کالاهای تولیدی داشته باشند که قصد خرید آنان را تحت تأثیر قرار میدهد. تصویر ذهنی مصرفکننده و همچنین نقش متغیری از نوع فرهنگ ...
 
- 
شبکهسازی و کسب دانش بینالمللی در شرکتهای کوچک و متوسط: نقش ذهنیت جهانی و میانجیگری گرایش کارآفرینی بینالمللی (دانشگاه تبریز, 2024-09-22)اخیراً شرکتهای کوچک و متوسط فعالیتهای خود را در سطح بینالمللی گسترش دادهاند. با این حال فرآیند بینالمللیسازی ساده نیست و با توجه به رقابت روزافزون بازارهای بینالمللی، و از سویی کمبود منابع، دانش و تجربه این شرکتها ...
 
- 
بهبود عملکرد سازمانی: نقش زنجیرهتامین 4.0 و تامین مالی در کاهش ریسک زنجیرهتامین (دانشگاه تبریز, 2024-09-22)این تحقیق به بررسی تاثیر زنجیره تامین 4.0 و استراتژی های تامین مالی پیشرفته بر عملکرد سازمانی در بخش صادرات صنایع غذایی می پردازد. تمرکز ما بر نقش محوری ریسک زنجیره تامین است که به عنوان یک میانجی عمل می کند. ماهیت سریع و ...
 
- 
امضای برند برای شرکتهای صادرکننده در صنعت فرش؛ تحلیل عوامل پیشایندی و پسایندی با روش FCM (دانشگاه تبریز, 2024-09-22)پتانسیلها و قابلیتهای شرکتهای صادراتی در صنعت فرش به صورتی است که شرکتهای صادراتی فعال در این حوزه از توانش بالایی برای ایجاد امضای برند در صنعت فرش در بازارهای بین المللی دارند. لذا پژوهش حاضر باهدف شناسایی عناصر ...
 
- 
تحلیل نقش انعطافپذیری استراتژیک در طراحی اتحادهای استراتژیک بینالمللی: مطالعهای در صنعت پیمانکاری (دانشگاه تبریز, 2024-09-22)تصمیمگیری دربارۀ سازوکار و الگوی حاکم بر اتحادهای استراتژیک بینالمللی در زمره حساسترین و چالشبرانگیزترین تصمیمات شرکای اتحاد قرار دارد. اتحادهایی که با نادیدهگرفتن این مسئله شکل میگیرند، با پیچیدگیهای متعددی در تحقق ...
 



