طراحی الگوی تجربه هوش مصنوعی بر هویت آرمانی مشتریان با رویکرد رابطه فرا اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
شجاعیان, پریانصاری, آذرنوشمحمدشفیعی, مجید
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: در پژوهش حاضر به طراحی الگوی تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی بر هویت آرمانی مشتریان با رویکرد رابطه فرا اجتماعی ذهنی پرداخته شده است. همچنین، به شناسایی و تائید مواردی که مربوط به تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی، رابطه فرا اجتماعی ذهنی و هویت آرمانی مشتریان میباشد، پرداخته شده است و ارتباط بین متغیرهای پژوهش نیز تبیین شده است.روش: در پژوهش حاضر برای شناسایی شاخصها از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. همچنین جهت تاثیرگذاری و تاثیر پذیری متغیرها از نرم افزار میک مک استفاده گردید. جامعه آماری مدیران ارشد و اجرایی شرکتهای عضو اتاق بازرگانی شیراز بودند. روش نمونهگیری این پژوهش، از روش نمونهگیری گلوله برفی استفاده شد و به کمک این روش 13نفر انتخاب شدند. در این پژوهش از ابزار مصاحبه برای جمعآوری نظر افراد استفاده شد.یافتهها: بر اساس یافتهها، عوامل مربوط به تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی شناسایی و دستهبندی شدند. ابعاد مربوط به هویت آرمانی مشتریان و رابطه فرا اجتماعی نیز شناسایی و تایید شد. تاثیرپذیری و تاثیرگذاری متغیرها از طریق نرم افزار میک مک نیز مشخص گردید.نتیجهگیری: میتوان از تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی و رابطه فرا اجتماعی به عنوان دو فاکتور مهم و موثر برای افزایش هویت آرمانی مشتریان نام برد.
کلید واژگان
تجربه مبتنی بر هوش مصنوعیرابط فرا اجتماعی ذهنی
هویت آرمانی مشتریان
فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک در مدیریت کسب و کار بین المللی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2025-02-191403-12-01
ناشر
دانشگاه تبریزسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری بازاریابی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانگروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.



