دوره 5, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مبانی حاکمیت شرکتی در شرکت ها با تمرکز بر مشارکت انتفاعی
(دانشگاه تبریز, 2022-03-21)ضرورت تجمیع تخصصها و مهارتهای مختلف و حتی همکاری میان تأمینکنندگان منابع مالی و همچنین نیاز کشورهای در حال توسعه به انتقال فناوری، سبب استفاده از نهاد مشارکت انتفاعی شرکتی بهعنوان یکی از روشهای سرمایهگذاری غیرمستقیم ...
-
طراحی مدل سلسله مراتبی بهبود کسب و کارهای صنایع دستی ایران در بستر تجارت الکترونیک با محوریت ارتقاء اعتماد مشتریان
(دانشگاه تبریز, 2022-03-21)بهبود کسب و کارهای صنایع دستی ایران در تجارت الکترونیک یکی از عوامل کلیدی و از عناصر اصلی موفقیت در توسعه گردشگری کشور است تا آنجا که بسیاری از صاحبنظران کلید موفقیت در توسعه گردشگری را استقرار فراگرد مطمئن تجارت الکترونیک ...
-
طراحی مدل تحلیل مسیر رفتار کارآفرینانه در کارآفرینی پیشهوری (موردمطالعه: صنعتگران صنایعدستی شهر تهران)
(دانشگاه تبریز, 2022-03-21)یکی از مشکلاتی که با ظهور عصر مدرن برای پیشههای قدیمی به وجود آمده است، عدم استقبال جوانان برای فعالیت در این کسبوکارها میباشد که در نهایت منجر به فراموششدن و ازبینرفتن پیشهها، فرهنگ و دانش بومی کشور میشود. هدف از ...
-
ارزیابی مدلهای پرتفوی سرمایه گذاری در صندوقهای سرمایهگذاری مشترک در بازارهای مالی جهانی (با تاکید بر الگوریتم فرا ابتکاری چند هدفه)
(دانشگاه تبریز, 2022-03-21)پیچیدگی ابزارها و بازارهای مالی، تصمیمگیری در خصوص انتخاب نوع دارایی را برای سرمایهگذاران دشوار میکند، بهطوریکه سرمایهگذاران همواره در تصمیمگیریهای خود با مسئلهٔ بهینهسازی مجموعهٔ داراییها روبهرو هستند؛ بنابراین ...
-
طراحی شبکه مضامین تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در حوزه گردشگری درمانی
(دانشگاه تبریز, 2022-03-21)ترویج و رونق گردشگری درمانی، نیازمند فعالشدن اقدامات کارآفرینی از حیث شناسایی فرصتهای موجود در زمینة گردشگری درمانی میباشد. برای رشد و توسعه این صنعت در کشور نیاز است تا عناصر مرتبط با تشخیص فرصت در حوزه گردشگری مورد ...
-
تأثیر پشتیبانی نهادی بر عملکرد صادراتی: تحلیل نقش تلاطم بازار و جهتگیری نوآوری
(دانشگاه تبریز, 2022-03-21)هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر پشتیبانی نهادی بر عملکرد صادراتی با در نظر گرفتن متغیر تلاطم بازار و جهتگیری نوآوری میباشد. این پژوهش با رویکرد کمی و با استفاده از تکنیک پیمایش انجام یافته است. ابزار گردآوری دادهها ...
-
شناسایی ابعاد استراتژی کسب وکار دیجیتال جهت ورود به بازارهای بین الملل
(دانشگاه تبریز, 2022-03-21)امروزه، با توجّه به تحولات اخیر بازاریابی، اهمیت فناوری اطلاعات و ابزارهای دیجیتال و دغدغۀ اصلی بازاریابان در شیوۀ انتخاب استراتژی مناسب جهت ورود و تدوین استراتژیهای ورود به بازارهای بینالملل مبتنی بر ابزارهای دیجیتال ...
-
تعیین سطح ادراک اخلاقی بودن افزایش قیمت دردوره بحران ارزی (مقایسه برندهای داخلی و خارجی)
(دانشگاه تبریز, 2022-03-21)هدف اصلی این تحقیق تعیین سطح ادراک اخلاقی محصولات در برندهای داخلی و خارجی میباشد. همچنین به بررسی تفاوت معناداری ادراک اخلاقی بودن حاصل از افزایش قیمت محصولات (تایر خودرو، تلویزیون، خمیردندان، شکلات، کیف چرم و کرم ضدآفتاب) ...



