مرور نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 206
-
اثر جو خلاق و مدیریت دانش مشتری بر تابآوری سازمانی در شرکت های صادراتی
(دانشگاه تبریز, 2019-06-22)هدف از این پژوهش بررسی رابطه ی بین جو خلاق، مدیریت دانش مشتری، قابلیت های نوآوری و تأثیر آن ها بر تاب آوری سازمانی است. جامعه آماری، مدیران شرکت های صادرکننده صنایع غذایی هستند که دفتر مرکزی آن ها در استان تهران واقع شده ...
-
اثر نوآوری در محصول و بازاریابی بر بینالمللی شدن محصول در استارتآپها شرکتهای نوپا
(دانشگاه تبریز, 2020-06-21)امروزه نقش مهم نوآوری در رشد شرکتها، بخشها و کشورها موجب ایجاد علاقۀ گسترده به تحقیقات در این زمینه شده است. در این پژوهش به بررسی اثر بررسی تأثیر نوآوری در محصول و بازاریابی، بر بینالمللی شدن محصول بهواسطه عملکرد ...
-
اثر کشور مبدأ قطعات، طراحی و زبان نام تجاری بر نگرش و قیمت درک شده با رویکرد آزمایش پیمایشی در صنعت لوازمخانگی
(دانشگاه تبریز, 2021-03-21)یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر رفتار مصرفکننده اثر کشور مبدأ محصول است. این مؤلفه درواقع از چند بعد مختلف ازجمله کشور مبدأ قطعات و کشور مبدأ طراحی تشکیلشده است. از طرفی زبان معرفی کننده، کشوری است که آن زبان از آن نشات ...
-
ارائه الگوی رفتار کارآفرینانه کارکنان در کسب و کارهای صادراتی حوزه برق و الکترونیک کشور با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری
(دانشگاه تبریز, 2021-01-20)تاکنون در مورد چگونگی شکل گیری رفتار کارآفرینانه کارکنان در کسب و کارهای صادراتی کشور الگوی یکپارچه ای ارائه نشده است. هدف اصلی این تحقیق، ارائه الگوی یکپارچه رفتار کارآفرینانه کارکنان در کسب و کارهای صادراتی حوزه برق و ...
-
ارائه الگویی برای پایداری کسب و کار مبتنی بر مهارتهای دیجیتال در همهگیری کرونا
(دانشگاه تبریز, 2023-12-22)امروزه، ظهور مفهوم تحول دیجیتال به معنای ایجاد تغییرات اساسی در رویکردهای تولید و ارائه محصولات و خدمات است که بقا و پایداری کسب وکارها را تحت تاثیر قرار داده است؛ از سوی دیگر، به دلیل نقش مهم شرکتها به عنوان مسئول جامعه، ...
-
ارائه مدل برندسازی محصولات صنعتی ایران در بازارهای بینالمللی با رویکرد تئوری داده بنیاد
(دانشگاه تبریز, 2022-12-22)در محیط پویای تجارت جهانی، برندسازی در سطح بینالملل یکی از باارزشترین و چالشبرانگیزترین مؤلفههای کسب مزیت رقابتی پایدار برای کسبوکارهای صادرات محور محسوب میشود. دستیابی به چنین مزیت مهمی منجر به ایجاد ارزشافزوده ...
-
ارائه مدل بهبود عملکردصادراتی شرکتهای صنایع غذایی در استان کرمانشاه با محوریت استراتژی لجستیک
(دانشگاه تبریز, 2022-09-23)باوجود افزایش شمار شرکتهای صادرات صنایع غذایی در استان کرمانشاه ایران، نیازمندیهای اساسی این شرکتها بهطور کامل مورد توجه قرار نگرفته و دستاندرکاران فضای کسبوکار پرریسکی را شاهد هستند. در این راستا ضرورت ارائه مدلی ...
-
ارائه مدل تجارت عادلانه در جهت دستیابی به مزیت رقابتی شرکتهای صادرکننده صنایع غذایی
(دانشگاه تبریز, 2022-12-22)دنبال نمودن روشهای عادلانه جهت حفظ منابع طبیعی در صنایع حساس و حیاتی همچون مواد غذایی لازمه ایجاد نظام تولیدی، توزیعی و مصرفی پایدار در همه ملل و جوامع میباشد. لذا شناخت تجارت عادلانه و استفاده کاربردی از آن مستلزم انجام ...
-
ارائه مدل فرآیندی فرصتهای کارآفرینانه در دیدگاه منبع محور
(دانشگاه تبریز, 2024-03-20)تحقیقات حوزه کارآفرینی نشان میدهد کسب و کارهای کارآفرینانه در راستای بهرهبرداری حداکثری از فرصتهای کارآفرینانه نیازمند دسترسی به انواع منابع هستند، لذا ضرورت دستیابی به منابع متنوع موجب میگردد دغدغه اصلی این بنگاهها ...
-
ارائه مدل پشتیبان تصمیم گیری برای رتبه بندی استراتژیها در شرکتهای چندملیتی
(دانشگاه تبریز, 2021-09-23)مدیریت یعنی تصمیمگیری و در انتخاب استراتژی اهمیت تصمیم گیری برجسته تر میباشد از این رو سیستمهای پشتیبان برای تصمیم گیری و انتخاب استراتژی مناسب بسیار حائز اهمیت میباشند، در این میان مدلهای ریاضی و تصمیم گیری چند ...
-
ارائه مدل پویای توسعه سرمایهگذاری و بهبود مزیت رقابتی خوشههای صنعتی ایران
(دانشگاه تبریز, 2018-11-22)در کشورهای درحالتوسعه، صنایع کوچک و متوسط عامل راهبردی برای توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و رقابتپذیری صنایع میباشند. در ایران باوجوداینکه بیش از 90 درصد صنایع را بنگاههای کوچک و متوسط تشکیل میدهند، اما این بنگاهها ...
-
ارتباطات پیوند انسانی: راهکار نوآورانه فناوری برای تداوم و توسعه فعالیت کسب و کارها با حفظ فاصله ی اجتماعی در پاندمی کرونا
(دانشگاه تبریز, 2020-08-22)ظهور پاندمی کرونا، درگیری گسترده جوامع با آن و نبود گزینه های موثر درمانی و واکسیناسیون موجب اتخاذ سیاست های حفظ فاصله اجتماعی شده است. راهکار قرنطینه علیرغم پیامدهای مثبت در کنترل سرعت شیوع بیماری، زمینه ی محدودیت در ارائه ...
-
ارزیابی اثرات کاهش ارزش پول بر اشتغال در کشورهای منتخب اسلامی
(دانشگاه تبریز, 2018-11-22)اشتغال بیشک یکی از معضلات اساسی کشورهای صنعتی و غیر صنعتی بوده و دولتمردان همواره به دنبال راهکارهایی در راستای حفظ، تثبیت و افزایش آن بودهاند. مؤلفههای بسیاری همچون تولید ناخالص داخلی، درآمد مالیاتی، نرخ تورم و باز ...
-
ارزیابی راهبرد بازاریابی دیجیتال شرکتهای صادراتی مواد معدنی استان بوشهر با استفاده از مدل RACE
(دانشگاه تبریز, 2021-06-22)چکیده: از یک سو بازاریابی دیجیتال، کسبوکارهای امروزی را با انقلابی فناورانه همراه کرده و فرصتهای بیشماری را در زمینه صادرات به وجود آورده است و از سوی دیگر، دنیای صنعت و فنّاوری مدرن، هرروز بیشازپیش به مواد معدنی نیازمند ...
-
ارزیابی مدلهای پرتفوی سرمایه گذاری در صندوقهای سرمایهگذاری مشترک در بازارهای مالی جهانی (با تاکید بر الگوریتم فرا ابتکاری چند هدفه)
(دانشگاه تبریز, 2022-03-21)پیچیدگی ابزارها و بازارهای مالی، تصمیمگیری در خصوص انتخاب نوع دارایی را برای سرمایهگذاران دشوار میکند، بهطوریکه سرمایهگذاران همواره در تصمیمگیریهای خود با مسئلهٔ بهینهسازی مجموعهٔ داراییها روبهرو هستند؛ بنابراین ...
-
اقدامات CSR شرکتها در بحران کرونا و ارزش ویژه برند: نقش اعتبار برند و دلبستگی عاطفی
(دانشگاه تبریز, 2020-08-22)هدف از این پژوهش بررسی تاثیر دلبستگی عاطفی مشتری به برند بر ارزش ویژه برندهای شبکههای اجتماعی با نقش میانجی اعتبار برند و نقش تعدیلگر مسئولیت اجتماعی شرکت در زمان کرونا است. جامعه آماری منتخب برای این تحقیق، کاربران ...
-
الگوی تحلیلی نقش واسطه گری نوآوری سازمانی بین بازارگرایی و عملکرد کسب و کارهای کوچک و متوسط استان آذربایجان شرقی
(دانشگاه تبریز, 2024-06-21)پژوهش حاضر با هدف تحلیل ارتباط بازارگرایی، نوآوری سازمانی و عملکردکسب وکارهای کوچک و متوسط انجام گردیده است. برای این منظور ابتدا، با رویکرد اکتشافی و با مرورجامع ادبیات، فرضیات پژوهش تدوین و ابعاد/مولفه ها و نیز شاخص های ...
-
الگوی همکاری مبتنی بر اعتماد در بازرگانی بینالملل؛ تحلیلی بر نقش تفاوتهای فرهنگی ایران و چین
(دانشگاه تبریز, 2025-02-19)امروزه محیط کسبوکار بهطور فزایندهای به همکاری مبتنی بر اعتماد در روابط بینالمللی متکی است؛ با این حال غالباً، شرکتها در همکاریهای تجاری در بافت میانفرهنگی شکست میخورند. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی ...
-
امضای برند برای شرکتهای صادرکننده در صنعت فرش؛ تحلیل عوامل پیشایندی و پسایندی با روش FCM
(دانشگاه تبریز, 2024-09-22)پتانسیلها و قابلیتهای شرکتهای صادراتی در صنعت فرش به صورتی است که شرکتهای صادراتی فعال در این حوزه از توانش بالایی برای ایجاد امضای برند در صنعت فرش در بازارهای بین المللی دارند. لذا پژوهش حاضر باهدف شناسایی عناصر ...
-
اوراق بهادار سازی بیمه اعتبار، به مثابه شیوه ای برای مدیریت ریسک شرکتهای بیمه و تسهیل کننده عرضه این بیمه در ایران
(دانشگاه تبریز, 2024-03-20)بیمه اعتبار تجاری به عنوان بیمه ای که فروشندگان اعتباری کالا و خدمات و ایضاً اعتبار دهندگان اعم از بانکها و موسسات اعتباری را در برابر عدم بازپرداخت اعتبارات پرداختی بیمه می نماید؛ نقش مهمی در تجارت امروزه دارد ، لکن در ...



