مرور نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 206
-
بررسی تاثیر جهت گیری استراتژیک بر توسعه محصولات صادراتی
(دانشگاه تبریز, 2018-08-23)بر اساس دیدگاه منبع محور، درک رابطه بین جهت گیری استراتژیک و توسعه محصول میتواند در دستیابی به موفقیت بالاتر مفید باشد. به ویژه درک این تاثیر در انطباق ویژگیهای محصول با بازارهای جدید خارجی یا اصطلاحا محصولات صادراتی از ...
-
رقابت در بازار محصول، دقت سود پیشبینی شده توسط مدیریت، نوع مالکیت: شواهدی از شرکت های بینالمللی
(دانشگاه تبریز, 2018-08-23)بین المللی شدن شرکت فرایندی است که از واردات و صادرات شروع و تا سطح ادغام های پیشرفته گسترش می یابد. این مهم تاثیر قابل توجهی، هم بر شئون شرکت از جمله دقت پیش بینی سود، ریسک و نوسانات می شود. از سوی دیگر پیشبینی سود توسط ...
-
نگاشت رفتار و روشهای فرصتشناسی کسبوکارهای کوچک و متوسط خارجی در ایران؛ مطالعه موردی فرانسه، آلمان، چین و ترکیه
(دانشگاه تبریز, 2018-08-23)بررسی روشهای فرصتشناسی و ورود به بازارهای بینالمللی ازجمله مهمترین زمینههای پژوهشی در حوزۀ بازرگانی بینالملل محسوب میگردد که البته در رابطه با شرکتهای خارجی فعال در ایران کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. پرداختن به ...
-
مطالعه تأثیر در نظرگیری رقابت در مکانیابی هاب های لجستیکی بر سهم بازارهای بینالمللی حملونقل با استفاده از نظریه بازیها
(دانشگاه تبریز, 2018-08-23)مسئله مکانیابی هاب یکی از مسائل راهبردی در لجستیک محسوب میشود که کاربردهای مختلفی در حملونقل مسافران و کالاها، سرویسهای پستی، شبکههای مخابراتی و غیره دارد. مقاله حاضر با فرض یک بازار دوقطبی، مسئله مکانیابی رقابتی هاب ...
-
نقش فرهنگ ملی در پیوستن شرکتهای ایرانی به شرکتهای فراملی
(دانشگاه تبریز, 2018-08-23)امروزه شرکتهای فراملی نقشی کلیدی در عرصه بینالملل ایفا میکنند. با در نظر گرفتن حجم فعالیت، قدرت اقتصادی بالا و ساختار سازمانی خاص، شرکتهای فراملی را میتوان از بازیگران بسیار مهم صحنه اقتصاد نوین دانست. به دلیل ...
-
ارزیابی اثرات کاهش ارزش پول بر اشتغال در کشورهای منتخب اسلامی
(دانشگاه تبریز, 2018-11-22)اشتغال بیشک یکی از معضلات اساسی کشورهای صنعتی و غیر صنعتی بوده و دولتمردان همواره به دنبال راهکارهایی در راستای حفظ، تثبیت و افزایش آن بودهاند. مؤلفههای بسیاری همچون تولید ناخالص داخلی، درآمد مالیاتی، نرخ تورم و باز ...
-
بررسی رابطهی هماهنگی کارکردهای بازاریابی بین المللی ـ منابعانسانی با اثربخشی اجرای استراتژی بازاریابی در شرکتهای صادراتی
(دانشگاه تبریز, 2018-11-22)افزایش عملکرد و کسب مزیت رقابتی بویژه در بازارهای متلاطم بین المللی توسط سازمانها مستلزم اثربخشی اجرای استراتژی بازاریابی است. از طرف دیگر ایدهی هماهنگی و یکپارچگی، محور مفهوم مدیریت استراتژیک میباشد. با این وجود نقش ...
-
بررسی شدت همبستگی عملکرد و کارایی شرکتها بر یکدیگر در جهت بهبود مدیریت
(دانشگاه تبریز, 2018-11-22)هدف این پژوهش بهبود عملکرد مدیریت در شرکتهای بازار بورس اوراق بهادار است که در تحقیقات کمتر موردتوجه قرارگرفته است که در این تحقیق به بررسی آنها پرداخته شد. این پژوهش از نوع همبستگی است و نرمافزار مورداستفاده نرمافزار ...
-
بررسی تاثیر عوامل نیرویی در رابطه بین فرهنگ بازاریابی و عملکرد صادراتی شرکتهای تولیدی صادراتی استان زنجان
(دانشگاه تبریز, 2018-11-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین بازارگرایی و عملکرد صادراتی در شرکتهای تولیدی صادراتی انجام شده است. بهمنظور دستیابی به هدف تحقیق و تبیین ضرورت توجه به مشتریان و رقبا در رسیدن به عملکرد مطلوب، ادبیات پژوهش با رویکرد ...
-
ارائه مدل پویای توسعه سرمایهگذاری و بهبود مزیت رقابتی خوشههای صنعتی ایران
(دانشگاه تبریز, 2018-11-22)در کشورهای درحالتوسعه، صنایع کوچک و متوسط عامل راهبردی برای توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و رقابتپذیری صنایع میباشند. در ایران باوجوداینکه بیش از 90 درصد صنایع را بنگاههای کوچک و متوسط تشکیل میدهند، اما این بنگاهها ...
-
بررسی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بهبود فضای کسبوکار در کشورهای منطقه منا
(دانشگاه تبریز, 2018-11-22)بهبود فضای کسبوکار همواره بهعنوان یکی از اهداف اصلی نظامهای اقتصادی حاکم در کشورها مطرح بوده است و راههای دستیابی به این هدف، سؤالی است که ذهن سیاستگذاران را به خود مشغول کرده است. در این پژوهش تلاش شده است تا عوامل ...
-
تأثیر کیفیت روابط بر ارزش ویژه برند در همکاریهای مبتنی بر فرانشیز
(دانشگاه تبریز, 2019-02-20)همکاری مبتنی بر فرانشیز، شکل غالب روابط تجاری به ویژه در همکاریهای بین المللی بین شرکتها محسوب میشود و برند نقش کلیدی در ورود طرفین در قراردادهای همکاری دارد. بهویژه در شرایط سخت رقابتی موجود، برند فرانشیزدهنده عامل ...
-
بررسی تأثیر استراتژیهای نوآوری بر عملکرد کسبوکارهای صادراتی
(دانشگاه تبریز, 2019-02-20)با توجه به جایگاه و نقش صادرات در اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین، مطرحشدن موضوع رقابت در بازارهای بینالمللی، لزوم توجه به کسبوکارها فعال در صادرات بیشازپیش مهم است. این نوع کسبوکارها برای بقای خود در بازار، در ...
-
بررسی مهارتهای صادراتی شرکتها در فرایند بینالمللی شدن
(دانشگاه تبریز, 2019-02-20)هدف مقاله حاضر، تعیین مهارتهای صادراتی مورد نیاز شرکتهای تولیدی صادراتی در مراحل مختلف بینالمللی شدن شرکت است. بدین منظور، بر اساس ادبیات موضوع، مهارتهای صادراتی شرکتهای تولیدی صادراتی در شش بُعد تحت مدیریت مالی و ...
-
تأثیر گرایش کارآفرینی بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط
(دانشگاه تبریز, 2019-02-20)محیط های رقابتی و متغیر امروزی، ناپایداری، رقابت دانش محور و همچنین چرخه ی عمر کوتاه محصولات و کسب وکارها لزوم بهره گیری از رویکرد کارآفرینانه و قابلیت یادگیری سازمانی را هر چه بیشتر آشکار می کند. پژوهش حاضر با هدف ...
-
تأثیر بازاریابی رابطهمند بر عملکرد اعزام نیروی کار در صنعت کاریابی خارج از کشور
(دانشگاه تبریز, 2019-02-20)عملکرد سازمانی یکی از مهمترین سازههای موردبحث در پژوهشهای مدیریتی است و بدون شک مهمترین معیار سنجش موفقیت در شرکتهای تجاری محسوب میشود. صنعت کاریابی خارج از کشور نقش مهمی در تعالی بازار کار و ارزآوری ایفا میکند ولی ...
-
تأثیر بازارگرایی صادرات بر افزایش صادرات در صنعت خشکبار
(دانشگاه تبریز, 2019-02-20)هدف این پژوهش بررسی تأثیر رفتار بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات با در نظر گرفتن متغیر میانجی اثربخشی بازاریابی در شرکتهای صادراتی محصولات خشکبار است. بنابراین، پژوهشحاضر از نظر هدف، توصیفی ـ پیمایشی، از نظر نوع استفاده، ...
-
تاثیر بهبود فضای کسب و کار بر تجارت خارجی: مطالعه موردی شرکای عمده تجاری ایران
(دانشگاه تبریز, 2019-02-20)کشورها در سراسر جهان برای به دست آوردن سطوح بالاتری از رشد و توسعه، سیاست ها و ابزارهای گوناگونی به کار میبرند. یکی از این ابزارها، تلاش در جهت گسترش ساختار تجاری به کمک ادغام بیشتر و شرکت در فضای تجارت جهانی است. گسترش ...
-
طراحی مدل کسب وکار پلتفرم های چندوجهی تور و فعالیت
(دانشگاه تبریز, 2019-05-22)پلتفرمهای چندوجهی تور و فعالیت اکنون جذابترین بخش صنعت گردشگری برای سرمایهگذاری هستند. این پلتفرمها در خط مقدم دیجیتالی کردن صنعت تور و فعالیت هستند که مدتها در کنترل تورگردانان سنتی بوده است. پلتفرمهای چندوجهی تور ...
-
بینالمللی شدن صنایع کوچک و متوسط: ابعاد و استراتژیهای جامع
(دانشگاه تبریز, 2019-05-22)با توجه به اهمیت بالای کسب و کارهای کوچک و متوسط برای رشد اقتصادی کشورها، در دنیای رقابتی امروز، بینالمللی شدن این صنایع امری اجتناب ناپذیر به نظر میرسد. بینالمللی شدن فرایندی چند بُعدی است و در هر بُعد شرکتها ...



