• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    امضای برند برای شرکت‌های صادرکننده در صنعت فرش؛ تحلیل عوامل پیشایندی و پسایندی با روش FCM

    (ندگان)پدیدآور
    شریعت نژاد, علیموسوی, سید نجم الدینیاراحمدی, لیلا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پتانسیل‌ها و قابلیت‌های شرکت‌های صادراتی در صنعت فرش به صورتی است که شرکت‌های صادراتی فعال در این حوزه از توانش بالایی برای ایجاد امضای برند در صنعت فرش در بازارهای بین المللی دارند. لذا پژوهش حاضر باهدف شناسایی عناصر پیشایندی و پسایندی امضای برند برای شرکت‌های صادرکننده فرش و تحلیل این عناصر با استفاده از روش نقشه شناختی فازی (FCM) انجام پذیرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی و از نوع پیمایشی محسوب می‌شود. پژوهش حاضر، از لحاظ ‏روش شناسی در زمره پژوهش‌های آمیخته با رویکرد کیفی و کمی در پارادایم قیاسی، استقرایی ‏است. جامعه آماری پژوهش، خبرگان هستند که 30 نفر از ‏آن‌ها بر اساس اصل کفایت نظری و با استفاده‎ ‎از روش‎ ‎نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده‌اند. ابزار‎ ‎گردآوری اطلاعات‎ در ‏بخش کیفی پژوهش، مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش ‏کمی، پرسشنامه می‌باشد که روایی و پایایی آن‌ها به ترتیب از طریق ضریبCVR و آزمون کاپای-کوهن و در بخش پرسشنامه با ‌استفاده از روایی محتوایی و پایایی بازآزمون تأیید شده است. در بخش کیفی، داده‌های بدست آمده از مصاحبه با استفاده از نرم‌افزار ‏MAXQDA و روش کدگذاری تحلیل شد و پیشایندها و پسایندهای امضای برند شناسایی شدند. ‏سپس در بخش کمی پژوهش، با استفاده از روش ‏‎ FCMنقشه شناختی فازی امضای برند ارائه و مهمترین عوامل پیشایندی و پسایندی امضای برند مشخص ‏شدند.
    کلید واژگان
    امضای برند
    شرکت های صادراتی
    صنعت فرش
    نقشه شناختی فازی
    بازاریابی در مدیریت کسب و کار بین المللی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2024-09-22
    1403-07-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقصاد، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران

    شاپا
    2588-5057
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiba.2023.56575.2051
    https://jiba.tabrizu.ac.ir/article_16925.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1135399

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب