دوره 4, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بیمه اعتبار تجاری، به مثابه شیوه ای نوین برای مدیریت مخاطرات بازرگانی
(دانشگاه تبریز, 2021-09-23)فعالیت در عرصه تجارت و سوداگری، همآنگونه که از نامش پیداست، تکاپو به منظور بیشینهساختن سود است. این مهم بیش از هر چیز، مستلزم کمینهسازی ضرر در مراودات تجاری است. مخاطراتی که در جریان تجارت رخ میدهند میتواند از سود ...
-
طراحی مدل مزیت رقابتی با تبیین نقش سرعت نوآوری و تخریب خلاق در صنعت کالاهای تند مصرف
(دانشگاه تبریز, 2021-09-23)امروزه موفقیت و عدم موفقیت بنگاهها در ایجاد مزیترقابتی وابسته به عوامل محیطی است، که برای ورود به بازارهای بینالمللی این نکته از اهمیت دوچندانی برخوردار میباشد. رقابتی بودن صنعت محصولات تند مصرف و افزایش شدت رقابت در ...
-
بررسی رفتار کارآفرینانه در کارآفرینی پیشهوری (موردمطالعه: جامعه هنرمندان صنایعدستی شهر تهران)
(دانشگاه تبریز, 2021-09-23)برای حفظ و احیا میراث فرهنگی، آداب، سنن و دانشهای بومی ملل، دولتها باید تلاش کنند تا کارآفرینان پیشهور در جامعه رشد کمی و کیفی پیدا کنند. برای دستیابی به این مهم نیاز است تا ویژگیهای شخصیتی و شرایط محیطی مرتبط با این ...
-
چالش مدیریت یا رهبری کسب و کارهای بین المللی در فضای کرونایی از منظر هرمنوتیک انتقادی
(دانشگاه تبریز, 2021-09-23)از مباحث مطرح و مورد مناقشه بین صاحبنظران در علم سازمان و مدیریت، تمایز بین مدیریت و رهبری است. هدف اصلی مقاله، این است که ابهامات و تعارضات موجود در مرزبندی تئوریکی مدیریت و رهبری در زمینه کسب و کارهای بینالمللی را در ...
-
تبیین الگوی مطلوب عوامل زمینهای افزایش انگیزه خدمت در بخش عمومی: محرکی بر بهبود محیط کسب و کار
(دانشگاه تبریز, 2021-09-23)وضعیت شاخصهای محیط کسب و کار به عنوان یک موضوع بینالمللی و زیربنایی در رشد و توسعه اقتصادی، تحت تأثیر عملکرد دستگاههای اجرایی بخش عمومی و آن هم در گرو کیفیت و کمیت و از آن مهمتر انگیزه خدمتی کارکنان این دستگاهها ...
-
طراحی مدل علّی استراتژی های ورود به بازارهای بین المللی
(دانشگاه تبریز, 2021-09-23)یکی از دغدغههای کشورهای در حال توسعه در صحنه تجارت جهانی پایین بودن قدرت رقابت در آنها میباشد. با توجه به اهمیت راهبردی بنگاههای تولیدی در اقتصاد ملی و استانی به دلایلی از جمله داشتن سهم بسیار مهم در اشتغال، مشارکت در ...
-
طراحی مدل انتظارات مشتریان در راستای رشد و توسعه پلتفرم (مطالعه موردی: اینستاگرام)
(دانشگاه تبریز, 2021-09-23)امروزه موفقیت پلتفرم ها سبب شده است تا مدل کسب و کار پلتفرمی به یک مدل کسب و کار موفق در سطح جهانی تبدیل گردد. اما آنچه موجب ارزش آفرینی پلتفرم می گردد تسهیل تعاملات بوده، که در این راستا تحلیل و بررسی انتظارات خدمت دهندگان ...
-
ارائه مدل پشتیبان تصمیم گیری برای رتبه بندی استراتژیها در شرکتهای چندملیتی
(دانشگاه تبریز, 2021-09-23)مدیریت یعنی تصمیمگیری و در انتخاب استراتژی اهمیت تصمیم گیری برجسته تر میباشد از این رو سیستمهای پشتیبان برای تصمیم گیری و انتخاب استراتژی مناسب بسیار حائز اهمیت میباشند، در این میان مدلهای ریاضی و تصمیم گیری چند ...



